Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
😄 UrsĂ€kta om jag tycker den dĂ€r frĂ„gan ser alkoholpĂ„verkad ut.. att exportera ut en cpr-fil för att se hur dina mixer vĂ€xer? Förklara lite nĂ€rmare. Redigerat av Lundin
Postat
:rolleyes: UrsÀkta om jag tycker den dÀr frÄgan ser alkoholpÄverkad ut.. att exportera ut en cpr-fil för att se hur dina mixer vÀxer? Förklara lite nÀrmare.

Det ska göras en mixdown bara. Automatiskt.

Postat
Det ska göras en mixdown bara. Automatiskt.

Medans du jobbar? Vad jag vet finns ingen sÄn funktion. Du menar alltsÄ att programmet skulle exportera med jÀmna mellanrum sÄ att du senare har en mapp med olika versioner dÀr du kan höra utvecklingen mellan de olika versionerna? Jag tror du fÄr göra det manuellt faktiskt. SÀtt ett larm varje halvtimme-timme, sÀtt datorn pÄ att bounca och lÀmna rummet för en benstrÀckare under tiden - det gynnar resultatet ocksÄ.

Postat

FrÄgan Àr nÀr man har tid att sÀtta sig och lyssna igenom den skörden.

Kanske bÀttre att lÀgga den tiden pÄ att helt enkelt börja om med mixen och förhoppningsvis fÄ den "rÀtt".

Postat
FrÄgan Àr nÀr man har tid att sÀtta sig och lyssna igenom den skörden.

Kanske bÀttre att lÀgga den tiden pÄ att helt enkelt börja om med mixen och förhoppningsvis fÄ den "rÀtt".

Det kan ju vara trevligt i enstaka fall om man vill se efterÄt hur lÄtarna utvecklas. Knappas nÄgonting jag skulle orka syssla med pÄ varje projekt.

Postat

desvaenger har förstÄtt mig och detta Àr bara för ett projekt. har 10 st versioner av lÄten frÄn första regel-fixarna till kompression, till reverb o.s.v

Postat

Är inte 100 pĂ„ att jag fattat poĂ€ngen.

Om du har 10 mixdowns som du sitter och jÀmför och gillar Ättan bÀst, hur hittar du dÄ tillbaks dit?

Är det inte bĂ€ttre att spara ditt projekt i olika upplagor 1-10?

Eller Àr det i nÄgot slags utbildningssyfte, eller för att visa ex kund som lyssnar pÄ annan plats?

Men detta med att automatisera det hela verkar onödigt och konstigt,

dÄ har du ju ingen koll pÄ nÀr i din arbetsprocess detta sker.

Jag brukar spara olika varianter av mina projekt, men det Àr mer nÀr jag arrar upp lÄten.

/HV

Postat
Är inte 100 pĂ„ att jag fattat poĂ€ngen.

Om du har 10 mixdowns som du sitter och jÀmför och gillar Ättan bÀst, hur hittar du dÄ tillbaks dit?

Är det inte bĂ€ttre att spara ditt projekt i olika upplagor 1-10?

Eller Àr det i nÄgot slags utbildningssyfte, eller för att visa ex kund som lyssnar pÄ annan plats?

Men detta med att automatisera det hela verkar onödigt och konstigt,

dÄ har du ju ingen koll pÄ nÀr i din arbetsprocess detta sker.

Jag brukar spara olika varianter av mina projekt, men det Àr mer nÀr jag arrar upp lÄten.

/HV

Det han menar Àr att han vill ha det för egen skull sÄ att han kan analysera sitt arbetsflöde i efterhand.

Postat

Det finns ju en autosave funktion som sparar ned med intervaller du stÀller in men inte sÄ intelligent du söker.

Postat (redigerat)
Det finns ju en autosave funktion som sparar ned med intervaller du stÀller in men inte sÄ intelligent du söker.

Det Àr sant, men det finns ingen funktion som bouncar ut automatiskt under arbetets gÄng.

EDIT: Om det hade funnits tvÄ autosave-funktioner paralellt hade det gÄtt att stÀlla den ena pÄ att göra en save varje timme och begrÀnsa antalet autosaves till 100 sÄ att de inte ersÀtts av nya saves. DÄ kan man öppna varje autosave för sig i efterhand och bounca ut.

Men som det Àr nu tror jag inte nÄgon vill offra sin autosave för en sÄn hÀr grej. Autosave Àr det absolut kÀraste man har i sitt musikprogram! <3

Redigerat av desvaenger
Postat
Autosave Àr det absolut kÀraste man har i sitt musikprogram! <3

det kĂ€raste jag har Ă€r UAD Quad-kortet och alla pluggar.. 🙂

Men det blev ju en intressant tanke det dÀr med nÄn form av intelligent autosave /bouncefunktion som sparar ner successivt under skapandet.

kan tĂ€nka mig att det kan bli en drivkraft att göra fĂ€rdigt musiken snabbare om man vet att en dialogruta dyker upp med jĂ€mna intevaller o skriker " ÄR DU INTE KLAR SNART? DAX ATT BOUNCE'a"

Postat
det kĂ€raste jag har Ă€r UAD Quad-kortet och alla pluggar.. 😼

Men det blev ju en intressant tanke det dÀr med nÄn form av intelligent autosave /bouncefunktion som sparar ner successivt under skapandet.

kan tĂ€nka mig att det kan bli en drivkraft att göra fĂ€rdigt musiken snabbare om man vet att en dialogruta dyker upp med jĂ€mna intevaller o skriker " ÄR DU INTE KLAR SNART? DAX ATT BOUNCE'a"

Det hade vart intressant om de lĂ€mnade lite spelrum i programmen sĂ„ man kunde scripta fram olika lite enklare funktioner sjĂ€lv! 🙁

Postat
Det hade vart intressant om de lÀmnade lite spelrum i programmen sÄ man kunde scripta fram olika lite enklare funktioner sjÀlv! :rolleyes:

+1

Postat
Det hade vart intressant om de lĂ€mnade lite spelrum i programmen sĂ„ man kunde scripta fram olika lite enklare funktioner sjĂ€lv! 🙂

Med risk för att diskussionen gÄr offtopic tycker jag att utvecklarna gjort en del misstag under Ären och hur mÄnga vÀl fungerande funktioner tagits bort, alternativt gjorts om till nÄgot mediokert.

Ta t.e.x mediabay och tag' systemet: Hur anvÀndbart Àr det nÀr man inte sjÀlv fÄr möjlighet att döpa etiketterna till nÄgot optimerat?

Man fÄr ganska ofta anvÀnda den fiffiga tag'en "Other" - 10.000 olika ljud med tag'en "other" Àr ju en briljant lösning och vÀldigt effektiv! ?

Vid förra uppdateringen blev jag sÄ irriterad att jag gick in hÄrt i Cubasekoden och skapade specialtag's, vilket var en bortkastad manöver nÀr de försvinner efter en uppdatering, men helt suverÀnt före det.

MÄnga smÄ, j&%ligt irriterande detaljer de tagit bort eller Àndrat pÄ som man nu bara hopplöst mÄste ta sig förbi varje gÄng man jobbar i programmet. ( och jag menar Àven om man skapar en minutiöst anpassad template.)

Sorry om jag spÄrade ur, men det kÀnns lite som om hela diskussionen berörs av det faktum att utvecklarna inte har nÄgon direkt verklighetsanpassad förankring. Och det som Àr mest frustrerande Àr att Steinberg inte har nÄgon officiell kanal dÀr de uppenbarligen ger anvÀndarna en chans att komma med idéer och sen i bÀsta möjliga mÄn försöker anpassa programmet efter vad anvÀndarna vill ha.

Man kan bara spekulera i hur optimerat programmet hade kunnat bli om det vore mer lyhördhet frÄn de som styr.

/GnÀll-spik

Postat

Jag brukar bara spara ner manuellt sÄ fort jag Àr nöjd med nÄgon större Àndring som jag gjort.

Hos mig ser det typiskt ut sÄ hÀr:

namn-datum-version.cpr

t.ex:

bralÄt-091119-01.cpr

bralÄt-091119-02.cpr

bralÄt-091120-03.cpr

bralÄt-091121-04.cpr

...

Svinbra om man rÄkar spara ner en Àndring som man senare upptÀcker förstörde hela skiten.

Man fÄr passa sig lite sÄ man inte tar bort nÄgon ljudfil i ljudpoolen som nÄgon tidigare version Àr beroende av, dÀrför brukar jag bara rensa ljudpoolen nÀr projektet Àr helt fÀrdigt.

Anyway, funkar bra hos mig i alla fall, men alla arbetar ju olika.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.