Martin Postat 9 november 2009 Postat 9 november 2009 (redigerat) *redigerat* Redigerat 1 januari 2014 av Martin
Lundin Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 (redigerat) đ UrsĂ€kta om jag tycker den dĂ€r frĂ„gan ser alkoholpĂ„verkad ut.. att exportera ut en cpr-fil för att se hur dina mixer vĂ€xer? Förklara lite nĂ€rmare. Redigerat 12 november 2009 av Lundin
Martin Postat 12 november 2009 TrÄdstartare Postat 12 november 2009 UrsÀkta om jag tycker den dÀr frÄgan ser alkoholpÄverkad ut.. att exportera ut en cpr-fil för att se hur dina mixer vÀxer? Förklara lite nÀrmare. Det ska göras en mixdown bara. Automatiskt.
desvaenger Postat 12 november 2009 Postat 12 november 2009 Det ska göras en mixdown bara. Automatiskt. Medans du jobbar? Vad jag vet finns ingen sÄn funktion. Du menar alltsÄ att programmet skulle exportera med jÀmna mellanrum sÄ att du senare har en mapp med olika versioner dÀr du kan höra utvecklingen mellan de olika versionerna? Jag tror du fÄr göra det manuellt faktiskt. SÀtt ett larm varje halvtimme-timme, sÀtt datorn pÄ att bounca och lÀmna rummet för en benstrÀckare under tiden - det gynnar resultatet ocksÄ.
joachime Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 FrÄgan Àr nÀr man har tid att sÀtta sig och lyssna igenom den skörden. Kanske bÀttre att lÀgga den tiden pÄ att helt enkelt börja om med mixen och förhoppningsvis fÄ den "rÀtt".
desvaenger Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 FrÄgan Àr nÀr man har tid att sÀtta sig och lyssna igenom den skörden. Kanske bÀttre att lÀgga den tiden pÄ att helt enkelt börja om med mixen och förhoppningsvis fÄ den "rÀtt". Det kan ju vara trevligt i enstaka fall om man vill se efterÄt hur lÄtarna utvecklas. Knappas nÄgonting jag skulle orka syssla med pÄ varje projekt.
Martin Postat 13 november 2009 TrÄdstartare Postat 13 november 2009 desvaenger har förstÄtt mig och detta Àr bara för ett projekt. har 10 st versioner av lÄten frÄn första regel-fixarna till kompression, till reverb o.s.v
Hastalavista Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 Ăr inte 100 pĂ„ att jag fattat poĂ€ngen. Om du har 10 mixdowns som du sitter och jĂ€mför och gillar Ă„ttan bĂ€st, hur hittar du dĂ„ tillbaks dit? Ăr det inte bĂ€ttre att spara ditt projekt i olika upplagor 1-10? Eller Ă€r det i nĂ„got slags utbildningssyfte, eller för att visa ex kund som lyssnar pĂ„ annan plats? Men detta med att automatisera det hela verkar onödigt och konstigt, dĂ„ har du ju ingen koll pĂ„ nĂ€r i din arbetsprocess detta sker. Jag brukar spara olika varianter av mina projekt, men det Ă€r mer nĂ€r jag arrar upp lĂ„ten. /HV
desvaenger Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 Ăr inte 100 pĂ„ att jag fattat poĂ€ngen. Om du har 10 mixdowns som du sitter och jĂ€mför och gillar Ă„ttan bĂ€st, hur hittar du dĂ„ tillbaks dit? Ăr det inte bĂ€ttre att spara ditt projekt i olika upplagor 1-10? Eller Ă€r det i nĂ„got slags utbildningssyfte, eller för att visa ex kund som lyssnar pĂ„ annan plats? Men detta med att automatisera det hela verkar onödigt och konstigt, dĂ„ har du ju ingen koll pĂ„ nĂ€r i din arbetsprocess detta sker. Jag brukar spara olika varianter av mina projekt, men det Ă€r mer nĂ€r jag arrar upp lĂ„ten. /HV Det han menar Ă€r att han vill ha det för egen skull sĂ„ att han kan analysera sitt arbetsflöde i efterhand.
Lundin Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 Det finns ju en autosave funktion som sparar ned med intervaller du stÀller in men inte sÄ intelligent du söker.
desvaenger Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 (redigerat) Det finns ju en autosave funktion som sparar ned med intervaller du stÀller in men inte sÄ intelligent du söker. Det Àr sant, men det finns ingen funktion som bouncar ut automatiskt under arbetets gÄng. EDIT: Om det hade funnits tvÄ autosave-funktioner paralellt hade det gÄtt att stÀlla den ena pÄ att göra en save varje timme och begrÀnsa antalet autosaves till 100 sÄ att de inte ersÀtts av nya saves. DÄ kan man öppna varje autosave för sig i efterhand och bounca ut. Men som det Àr nu tror jag inte nÄgon vill offra sin autosave för en sÄn hÀr grej. Autosave Àr det absolut kÀraste man har i sitt musikprogram! <3 Redigerat 13 november 2009 av desvaenger
Lundin Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 Autosave Ă€r det absolut kĂ€raste man har i sitt musikprogram! <3 det kĂ€raste jag har Ă€r UAD Quad-kortet och alla pluggar.. đ Men det blev ju en intressant tanke det dĂ€r med nĂ„n form av intelligent autosave /bouncefunktion som sparar ner successivt under skapandet. kan tĂ€nka mig att det kan bli en drivkraft att göra fĂ€rdigt musiken snabbare om man vet att en dialogruta dyker upp med jĂ€mna intevaller o skriker " ĂR DU INTE KLAR SNART? DAX ATT BOUNCE'a"
desvaenger Postat 14 november 2009 Postat 14 november 2009 det kĂ€raste jag har Ă€r UAD Quad-kortet och alla pluggar.. đź Men det blev ju en intressant tanke det dĂ€r med nĂ„n form av intelligent autosave /bouncefunktion som sparar ner successivt under skapandet. kan tĂ€nka mig att det kan bli en drivkraft att göra fĂ€rdigt musiken snabbare om man vet att en dialogruta dyker upp med jĂ€mna intevaller o skriker " ĂR DU INTE KLAR SNART? DAX ATT BOUNCE'a" Det hade vart intressant om de lĂ€mnade lite spelrum i programmen sĂ„ man kunde scripta fram olika lite enklare funktioner sjĂ€lv! đ
Martin Postat 14 november 2009 TrÄdstartare Postat 14 november 2009 Det hade vart intressant om de lÀmnade lite spelrum i programmen sÄ man kunde scripta fram olika lite enklare funktioner sjÀlv! +1
Lundin Postat 15 november 2009 Postat 15 november 2009 Det hade vart intressant om de lĂ€mnade lite spelrum i programmen sĂ„ man kunde scripta fram olika lite enklare funktioner sjĂ€lv! đ Med risk för att diskussionen gĂ„r offtopic tycker jag att utvecklarna gjort en del misstag under Ă„ren och hur mĂ„nga vĂ€l fungerande funktioner tagits bort, alternativt gjorts om till nĂ„got mediokert. Ta t.e.x mediabay och tag' systemet: Hur anvĂ€ndbart Ă€r det nĂ€r man inte sjĂ€lv fĂ„r möjlighet att döpa etiketterna till nĂ„got optimerat? Man fĂ„r ganska ofta anvĂ€nda den fiffiga tag'en "Other" - 10.000 olika ljud med tag'en "other" Ă€r ju en briljant lösning och vĂ€ldigt effektiv! ? Vid förra uppdateringen blev jag sĂ„ irriterad att jag gick in hĂ„rt i Cubasekoden och skapade specialtag's, vilket var en bortkastad manöver nĂ€r de försvinner efter en uppdatering, men helt suverĂ€nt före det. MĂ„nga smĂ„, j&%ligt irriterande detaljer de tagit bort eller Ă€ndrat pĂ„ som man nu bara hopplöst mĂ„ste ta sig förbi varje gĂ„ng man jobbar i programmet. ( och jag menar Ă€ven om man skapar en minutiöst anpassad template.) Sorry om jag spĂ„rade ur, men det kĂ€nns lite som om hela diskussionen berörs av det faktum att utvecklarna inte har nĂ„gon direkt verklighetsanpassad förankring. Och det som Ă€r mest frustrerande Ă€r att Steinberg inte har nĂ„gon officiell kanal dĂ€r de uppenbarligen ger anvĂ€ndarna en chans att komma med idĂ©er och sen i bĂ€sta möjliga mĂ„n försöker anpassa programmet efter vad anvĂ€ndarna vill ha. Man kan bara spekulera i hur optimerat programmet hade kunnat bli om det vore mer lyhördhet frĂ„n de som styr. /GnĂ€ll-spik
jp80x0 Postat 19 november 2009 Postat 19 november 2009 Jag brukar bara spara ner manuellt sÄ fort jag Àr nöjd med nÄgon större Àndring som jag gjort. Hos mig ser det typiskt ut sÄ hÀr: namn-datum-version.cpr t.ex: bralÄt-091119-01.cpr bralÄt-091119-02.cpr bralÄt-091120-03.cpr bralÄt-091121-04.cpr ... Svinbra om man rÄkar spara ner en Àndring som man senare upptÀcker förstörde hela skiten. Man fÄr passa sig lite sÄ man inte tar bort nÄgon ljudfil i ljudpoolen som nÄgon tidigare version Àr beroende av, dÀrför brukar jag bara rensa ljudpoolen nÀr projektet Àr helt fÀrdigt. Anyway, funkar bra hos mig i alla fall, men alla arbetar ju olika.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.