Rabieshund Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Hittade inget om dessa strĂ„kar hĂ€r pĂ„ forumet. SĂ„ jag gör en trĂ„d. http://www.cinematicstrings.com En uppstickare till LASS (LA Scoring Strings, http://www.audiobro.com) som enligt mig och mĂ„nga andra lĂ„ter lika bra. Det som Ă€r ett minus Ă€r att den inte har en divisi-funktion som LASS har. Finns tyvĂ€rr inte sĂ„ mĂ„nga ljuddemos MEN det finns en spelbar demo med staccatos pĂ„ 462mb som man kan ladda ner och leka med! KrĂ€ver att man registerar sig pĂ„ sidan men det gĂ„r snabbt. Detta Ă€r alltsĂ„ ingen demo som gĂ„r ut efter nĂ„gra dagar eller sĂ„ utan en fullt fungerande del av det fulla biblioteket (11GB) sĂ„ man kan spara den och anvĂ€nda om man vill. Precis som LASS sĂ„ Ă€r det Kontakt 3.5+ som gĂ€ller dĂ„ det inte kommer som en egen plugg, som tex East West Play. Jag knĂ„pade ihop en liten ljuddemo med detta mini-staccato-bibliotek. AnvĂ€nde Ă€ven andra samplingar som inte har med Cinematic Strings att göra, men försökte bygga det kring staccatostrĂ„karna. Inga andra strĂ„kar Ă€r med iaf. Tidigare har jag anvĂ€nt EW Symphony Orchestra (ej PLAY), som ocksĂ„ hörs i demon hĂ€r nedan, och jag mĂ„ste sĂ€ga att detta Ă€r en jĂ€vla skillnad för mig. Detta Ă€r sĂ„ sjukt mycket bĂ€ttre. Blir en del pillande med velocity för att fĂ„ det att lĂ„ta realistiskt men det hade jag rĂ€knat med. Sen gillar jag att arbeta i Kontakt sĂ„ det Ă€r ett plus frĂ„n min sida. Med arrangemang: Your browser does not support the HTML5 audio tag Bara strĂ„karna sĂ„ man kan lyssna lite noggrannare (alla strĂ„kar Ă€r pĂ„ ett spĂ„r eftersom bara följer med ett ljud i demoversionen): Your browser does not support the HTML5 audio tag Filerna Ă€r mp3-format, 320 kbps. Ăven om jag bara testat staccato sĂ„ Ă€r jag imponerad och det var skitkul att jobba med nĂ€r det lĂ„ter sĂ„ bra. Jag Ă€r vĂ€ldigt pillig nĂ€r jag programmerar orkestermusik och dessa samplingar tĂ„ldes verkligen att pillas med. Högt betyg! đ
Anjou Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Vad grym du Ă€r! Skitsnyggt arrat och programerat. 11 gb lĂ„ter ju inte sĂ„ mkt, sĂ„ det fĂ„r ju ses som ett plus. Har de anvĂ€nt nĂ„gon alternativ teknik för samplingen (komprimerat formatet?), eller Ă€r det bara mindre utbud Ă€n tex de stora paketen frĂ„n EW? Vad kostar hela paketet? Det var verkligen "jĂ€nkarsound" pĂ„ strĂ„karna, och det passar ju bra till gengren du tĂ€nkt dig. Ska nog ha pĂ„ ditt ljudklipp nĂ€r jag spelar Command & Conquer, passar fint dĂ€r đ /Erik
Rabieshund Postat 4 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 4 november 2009 (redigerat) Tack sĂ„ mycket! đ Glömde sĂ€ga att det kostar $699! AlltsĂ„ runt 5000 spĂ€nn. Och tyvĂ€rr Ă€r det bara Download som gĂ€ller vid köp. Man kan inte fĂ„ det i en fin lĂ„da. Jag vet inte riktigt vad det Ă€r som skiljer sig som gör att detta bibliotek Ă€r tre gĂ„nger mindre Ă€n LASS och andra jĂ€ttar.. Edit: Kan lĂ€gga till lite info frĂ„n sidan. Key Features True Legato samples Multiple microphone positions (close, stage and hall sets) Switchable playing position between high and low position vibrato User definable keyswitching and CC remapping Controllable vibrato Smart Release scripts Multiple 'round robin' short alternation samples Controllable scripted portamento Dynamic range control 4 velocity layers for all articulations Smooth crossfading between layers Articulations Legato, with high and low position vibrato Legato, Non Vibrato Staccato Pizzicato Minor 2nd (half-tone) trills Major 2nd (whole-tone) trills Tremolo Edit 2: Och nu hittade jag det om kompressionen! "We've used advanced lossless compression, amongst other packing algorithms, to cut the download size down from 35Gb to 11Gb. In fact, on todays fast internet connections, installation is faster than copying from DVDs - and it's automated, so no more swtiching DVD discs all day!" Redigerat 4 november 2009 av Rabieshund
drloop (oregistrerad) Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Sketsnyggt! Du fĂ„r anstĂ€llning hos mig och arra mina strĂ„kar och orkester arr... đ
woollie Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Shit vad grym du Àr. HÄller pÄ att ladda ner gratis demon nu och den ska testas.
Rabieshund Postat 5 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 5 november 2009 Kul att ni gillade! Ja ladda ner och prova, det Ă€r verkligen vĂ€rt det. Det Ă€r faktiskt en tĂ€vling som pĂ„gĂ„r pĂ„ sidan dĂ€r man ska göra en demolĂ„t som anvĂ€nder Monster Staccatos. Priset Ă€r en fullversion av biblioteket! Jag hĂ„ller pĂ„ att utveckla den hĂ€r demon (gör den lĂ€ngre, lĂ€gger till nya delar, större arrangemang osv osv) och sen ska jag skicka in den. FĂ„r hoppas att det gĂ„r bra för dĂ„ sparar jag 5000 spĂ€nn! âșïž TĂ€vlingen pĂ„gĂ„r till slutet av november.
Demonproducenten Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 Ăven om jag bara testat staccato sĂ„ Ă€r jag imponerad jag ocksĂ„ av ditt spel/arr/komponerande strĂ„karna lĂ„ter ocksĂ„ bra
jp80x0 Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 (redigerat) VÀlljudande och ett strÄlande demo av dig mÄste jag sÀga, lÄter riktigt snyggt! Redigerat 5 november 2009 av jp80x0
Svencanz Postat 5 november 2009 Postat 5 november 2009 Martin, Mycket bra jobbat... Anvander du nagra Impulse Reverbs, convolution stuff? Lar mig mer om LASS as we speak. Mest utvecklar jag i Reason (har du Reason) och flyttar sedan over delar till LASS. Blir nog till att ladda ner detta stacc lib nar jag kommer tillbaka till jobbet nasta vecka... S
Rabieshund Postat 5 november 2009 TrÄdstartare Postat 5 november 2009 Tack sÄ mycket folks! Sven: Jag var lite lat med reverben pÄ denna demo och körde Kontakts inbyggda reverb pÄ det mesta, sen ett IR lÀtt pÄ mastern. Nope, jag har inte Reason men jag kan det dÄ jag anvÀnde det nÀr jag gick i skolan. Jag jobbar bara i Cubase.
hellfog Postat 29 november 2009 Postat 29 november 2009 StrÄkarna lÄter faktiskt bra, Rabieshund gillar ditt lÄt ocksÄ.
Anders F Postat 29 november 2009 Postat 29 november 2009 Riktigt snyggt arr, hollywood nĂ€sta? Pax för att du bjuder dit mig och bjussar pĂ„ en bĂ€rs efter första lĂ„ngfilmsjobbet dĂ€r đ MVH Anders
Rabieshund Postat 30 november 2009 TrĂ„dstartare Postat 30 november 2009 Tack. đ Jag gjorde en riktig lĂ„t av det som bĂ„de Ă€r lĂ€ngre och bĂ€ttre, du kan lyssna hĂ€r: https://www.studio.se/index.php?showtopic=70675
Fierze Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Min vana trogen sĂ„ fortsĂ€tter jag bumpa gamla trĂ„dar đ Kan vara en dum frĂ„ga men har rĂ€tt dĂ„lig koll pĂ„ NI-prylar nu för tiden: MĂ„ste man ha fullversionen av Kontakt för att kunna köra Monster Staccatos (och andra liknande gratisbibliotek) eller rĂ€cker det med Kontakt Player? Ser nĂ€mligen att Kontakt Player Ă€r gratis pĂ„ Native Instruments hemsida. Eftersom jag kör Logic sĂ„ rĂ€cker det för mig med deras EXS24-sampler, kĂ€nner inget behov av andra fullversion-samplers.
Rabieshund Postat 11 april 2010 TrÄdstartare Postat 11 april 2010 "Do I need the full version of Kontakt? Yes, you will need the full version of Kontakt 3.5 or above to use Cinematic Strings. This can be purchased separately, directly from Native Instruments or other retailers." FrÄn deras FAQ. Att ha fullversionen av Kontakt har verkligen sina fördelar. MÄnga skitbra samplingsbibliotek krÀver fullversionen av Kontakt, till exempel allt frÄn Tonehammer.
Linus Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Snygga strÄkar. Bra demo du gjort ocksÄ, bÄde komposition och arr/programmering.
Fierze Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 "Do I need the full version of Kontakt?Yes, you will need the full version of Kontakt 3.5 or above to use Cinematic Strings. This can be purchased separately, directly from Native Instruments or other retailers." FrÄn deras FAQ. Att ha fullversionen av Kontakt har verkligen sina fördelar. MÄnga skitbra samplingsbibliotek krÀver fullversionen av Kontakt, till exempel allt frÄn Tonehammer. Tack, glömde kolla deras FAQ. Icke desto mindre Àr det mycket irriterande att fulla Kontakt krÀvs och att det inte verkar funka med nÄgot annat. EXS24 för Logic Pro Àr ju vad jag vet precis lika kraftfull och varför ska jag dÄ behöva brÀnna tusentals kronor pÄ en till sampler nÀr jag redan har en grym sampler jag Àr nöjd med frÄn en erkÀnd DAW som Logic? Synd att det ska falla pÄ en sÄn kompatibilitetsgrej nÀr det finns grymma gratisbibliotek dÀr ute, men det kanske Àr lite av dealen mellan NI och Cinematic Strings... en affÀrsmÀssig symbios som bÄda tjÀnar pÄ och utan detta samarbete sÄ hade det nog inte funnits nÄgon gratisnedladdning av MS.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.