Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är sugen pĂ„ AKG K 271 MKII. Har lĂ€st lite att basen i princip saknas pĂ„ dessa, stĂ€mmer det?

Jag Àr ute efter ett par slutna lurar som jag kan anvÀnda vid inspelning av sÄng, jag Àr fattig och vill ocksÄ kunna anvÀnda lurarna till att lyssna pÄ musik i, och dÄ vill jag gÀrna ha lite tryck i dom.

Vad tycker ni som har AKG K 271 MKII, hur Àr basen?

Annons
Postat

Jag har ett par AKG K 271 MKII och ett par Beyer Dynamics DT250.

Tycker att Beyer lurarna lÄter bÀttre men AKG lurarna Àr sÄ mycket skönare att ha pÄ sig. Man brukar fÄ prova lurarna i musikaffÀrerna. Ta med dig musik som du tycker lÄter bra och testa.

Postat

Jag testade en jÀkla massa lurar för att jag tyckte dessa AKG hade för lite bas. Men nÀr jag sedan lyssnade pÄ AKG-luren igen sÄ insÄg jag hur lite de fÀrgar ljudet vilket jag tycker Àr det allra viktigaste. ALLA de andra lurarna jag testade fÀrgade ljudet pÄ nÄgot sÀtt medan AKG-luren hade ett vÀldigt öppet och "rent" ljud.

Jag Ă€r vĂ€ldigt pedantisk med sĂ„na hĂ€r saker sĂ„ jag rekommenderar 271-luren om du inte vill lĂ€gga ut Ă€nnu mer pengar, vilket jag personligen kĂ€nns vĂ€ldigt omotiverat eftersom du Ă€ndĂ„ jĂ€mför med hur det lĂ„ter i dina monitorer. 🙂

maart (oregistrerad)
Postat

jag fastnade för Beyerdynamic DT770 Pro nÀr jag provlyssnade. Tyckte dom var vÀldigt tydliga i hela registret med vÀldigt bra detaljÄtergivning. Gillade inte AKG K271 alls. Tyckte inte dom lÀt Àrligt och saknade vÀldigt mycket detaljer som fanns i DT770 pro. Har iofs inte hört MKII, Àr det stor skillnad pÄ dom?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag skickade dig ett PM om mina erfarenheter kring K271 😄

Redigerat av Analogfreak
Postat

Tack för era svar.

Jag kommer att anvÀnda lurarna till att spela in sÄng, och anvÀnda nÀr jag spelar gitarr. Lurarna ska Àven anvÀndas nÀr jag lyssnar pÄ musik. Tex nÀr jag sitter vid datorn, jag lyssnar pÄ otroligt mkt musik om dagarna...

Vet ni nÄgon annan lur med bÀttre tryck i basen som ni kan rekommendera? Lurarna SKA vara slutna.

😄

Postat
Tack för era svar.

Jag kommer att anvÀnda lurarna till att spela in sÄng, och anvÀnda nÀr jag spelar gitarr. Lurarna ska Àven anvÀndas nÀr jag lyssnar pÄ musik. Tex nÀr jag sitter vid datorn, jag lyssnar pÄ otroligt mkt musik om dagarna...

Vet ni nÄgon annan lur med bÀttre tryck i basen som ni kan rekommendera? Lurarna SKA vara slutna.

😄

Ultrasone Pro 750 :-)

Postat

Tycker att ATH-M50 som Gilbert föreslog Àr grymma men jag har Àven den nÄgot billigare ATH-M40s tror jag den heter. Den hÄller kanske inte riktigt samma klass som M50 men om man Àr ute efter tryck i basen Àr den faktiskt bÀttre. Perfekt dÄ man spelar in tex bas.

maart (oregistrerad)
Postat

jag hÄller fast vid mitt förslag med DT-770 pro. Men du mÄste provlyssna sjÀlv för att skaffa dig en egen uppfattning.

Postat

Om man vill ha bas sÄ röstar jag ocksÄ pÄ DT-770. De lÄter jÀvligt snyggt om man inte ska anvÀnda dom till seriös mixning tycker jag.

Å andra sidan kan jag ocksĂ„ kĂ€nna att man fĂ„r riktigt bra lurar för billigare peng om man mest ska ha dom som hifi-lurar.

Postat
Tycker att ATH-M50 som Gilbert föreslog Àr grymma men jag har Àven den nÄgot billigare ATH-M40s tror jag den heter. Den hÄller kanske inte riktigt samma klass som M50 men om man Àr ute efter tryck i basen Àr den faktiskt bÀttre. Perfekt dÄ man spelar in tex bas.

Har ocksÄ anvÀnt ATH-M40 med gott resultat. Vill man ha mycket lur för pengen Àr det en lur vÀrd att testa.

Tycker ocksÄ du ska kolla in Sennheiser HD280. GÄr att hitta för under tusenlappen i Sverige.

Sedan undrar jag om det Àr stor skillnad mellan K271 mk II och den nÄgot Àldre K271 Studio. Den senare har jag anvÀnt ganska mycket och inte upplevt den som basfattig. Men det beror ju iofs pÄ vad man jÀmför med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.