Jump to content
Annons

Bild på ditt pedalbord!


Decket (oregistrerad)

Recommended Posts

Decket (oregistrerad)

Ber om ursäkt om denna tråd finns någon annan stans på forumet, men jag lyckas inte hitta någon.

Lägg upp en bild på ert pedalbord och en beskrivning av vad ni har för något.

9317_299609435382_720145382_9191661_5213348_n.jpg

Line6 DL4

Pigtronix Polysaturator

Frantone The Sweet

Vox Cooltron Big Ben Distortion

Cry Baby 535Q

BOSS CS-3

BOSS TU-2

BOSS CH-1

BOSS GE-7

T-REX Fuel Tank

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det verkar som att det brast lite i intresse kring denna tråd 😄

Nej, men vi klurar fortfarande på vilken ordning dina pedaler sitter i. Första hälften syns bra, men sedan blir det svårare att se hur du kopplat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer ett pedalbord till.

pedal.jpg

Pedalerna är kopplade i följande ordning.

1. Planet waves Chromatic tuner

2. DOD FX80-B Kompressor

3. Jim Dunlop Cry Baby (moddad)

4. Barber LTD overdrive

5. Emma ReezaFRATzitz dist

6. Boss Blues Driver

7. Voodoo Labs Micro Vibe

8. EHX Pulsar Tremolo

9. DigiTech digidelay

Link to comment
Dela på andra sajter

Decket (oregistrerad)
Nej, men vi klurar fortfarande på vilken ordning dina pedaler sitter i. Första hälften syns bra, men sedan blir det svårare att se hur du kopplat.

Det är väl inga problem att se hur det är kopplade? 😉

Vänster till höger, ner till nästa rad och sedan vänster till höger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, här är mitt tvåvånings hemmabrända. Jag har försökt och försökt att använda mer pedaler men det slutar ändå med att jag bara använder en wah wah så jag har insett att det som gäller för mig är "ju mer nedstrippat, ju bättre".

Trådlösa systemet sitter på undrvåningen och på övervåningen sitter det en Korg Pitch Black stämapparat och en Crybaby 95Q. Tillsammans med en Tiny Terror så får pedalbordet och förstärkaren plats i en resväska som är någon centimeter från att klassas som handbagage när man flyger. Enkelt och portabelt, plug and play 🙂 .

Pedalbrett-1.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Decket (oregistrerad)
😉

Lyckas du få till någon bra dist med din GT-10:a? Jag fick bara till skit-distar med min gamla GT-6:a!

Redigerat av Decket
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyckas du få till någon bra dist med din GT-10:a? Jag fick bara till skit-distar med min gamla GT-6:a!

Faktiskt så kan man få till riktigt najs dist med gt-10an. Den är ganska klurig att lära känna dock, men efter man gjort det så kan man få fram i stort sett vilket sound man vill.

Dock är jag inte jätte nöjd med alla effekter på den. Jag är en riktig effektfreak och använder till exempel whammyn en hel del, och den kan vara lite krasslig ibland.

Men i det stora hela är jag väldigt nöjd med pedalen.🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, här är mitt tvåvånings hemmabrända. Jag har försökt och försökt att använda mer pedaler men det slutar ändå med att jag bara använder en wah wah så jag har insett att det som gäller för mig är "ju mer nedstrippat, ju bättre".

Trådlösa systemet sitter på undrvåningen och på övervåningen sitter det en Korg Pitch Black stämapparat och en Crybaby 95Q. Tillsammans med en Tiny Terror så får pedalbordet och förstärkaren plats i en resväska som är någon centimeter från att klassas som handbagage när man flyger. Enkelt och portabelt, plug and play 🙂 .

Hur coolt som helst!

/aROCKER

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick dåligt samvete när folk har varit så duktiga och publicerat bilder...

Ber om ursäkt för kvalitén på bilderna, dom är tagna med mobiltelefonen i ett mörkt garage 😄

post-16104-1256462466_thumb.jpg

Boss TU2 -> Behringer Hellbabe Wah -> Boss CS1 -> Ibanez CF? -> Boss SD1 -> Boss DS1 -> Förstärkare -> Digitech Whammy -> Boss DD3 -> Boss TR2? -> Boss GE7.

Sedan rullar jag in alla kablar och grejer och slår fast locket... Fixar upp och ned plockning på några minuter...

post-16104-1256462536_thumb.jpg

Jag har alltid ett reserv system inbyggt i en väska, det består mest av gamla grejer som blivit över...

post-16104-1256462514_thumb.jpg

Behringer TU?00 -> Dunlop Crybaby Wah -> Boss OD1 -> Blackstar dual drive -> Ibanez PUE5... Sedan ligger det faktiskt en gammal Boss GL100 Preamp under locket... Bra att ha om en förstärkare eller nånting rasar, när man står på scenen...

post-16104-1256462498_thumb.jpg

Sedan har jag en gammal Boss GT3, som jag använder när jag är lat 😉

/Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur coolt som helst!

/aROCKER

Tack, tack, jag har tummarna placerade på ryggen så jag blir förvånad över mig själv bara jag klarar av att slå i en spik 😄 . Och här är det ju snack om både sågning och minst 5-6 spikar.. jag måste nog ha vart full när jag gjorde det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Decket (oregistrerad)
Mitt bord.

pb1.jpg

Jag har precis samma låda. Ett grymt tips; klipp ut ett liggunderlag så att det passar i lådan. Sen klipper du ut hål för pedalerna, det hindrar dem från att åka omkring i sidled när du har den upprätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Uppdaterat:

pedals.jpg

Översta raden, från vänster:

Ibanez bassynth - EHX Muff overdrive/fuzz - Boss oktav (B-loop)

Hjärt Müller dist - EBS oktav (A-loop)

Nedre raden, från vänster:

MXR DI-box med en distkanal - Moody Double Loop (A/B loop switch) - Aphex kompressor - Korg stämmis - SL trådlös enhet

Låter fett som fasen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...