Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

BestÀllde prylar frÄn Dolphin som kom igÄr, allt funkade fint tills idag dÄ jag skulle dra ut sladden ur mikrofonen.

DÄ gick det sÄ hÀr... BILD!

Är det ett stort problem, dvs att den mĂ„ste reklameras eller gĂ„r det att fixa pĂ„ egen hand.

Tack pÄ förhand!

Annons
Postat
Hej!

BestÀllde prylar frÄn Dolphin som kom igÄr, allt funkade fint tills idag dÄ jag skulle dra ut sladden ur mikrofonen.

Är det ett stort problem, dvs att den mĂ„ste reklameras eller gĂ„r det att fixa pĂ„ egen hand.

Tack pÄ förhand!

SÄ dÄligt. Klart du ska ha en ny.

Postat

Hur gÄr man tillvÀga om man ska reklamera? Har ingen lust att betala för att sÀnda ivÀg den, och behöva fÄ vÀnta massa veckor.

Postat
Hej!

Tack pÄ förhand!

Irriterande att det har slarvats vid monteringen pĂ„ det sĂ€ttet... 😎

Är det bara att skruven/skruvarna som hĂ„ller fast kontakten, som har dragits för dĂ„ligt vid monteringen - men inga kablar som har slĂ€ppt i lödningarna e dyl, sĂ„ Ă€r det ju enklare och smidigare att bara trycka in kontakten och dra skruvarna (vissa sĂ„dana skruvar ska dras pĂ„ "fel" hĂ„ll, sĂ„ du fĂ„r prova vilket som Ă€r rĂ€tt), Ă€n att krĂ„ngla med att skicka fram och tillbaks...

Postat

Problemet Àr vÀl att du mÄste fatta ett snabbt beslut eftersom de flesta företag har regler för hur snabbt reklamation mÄste pÄtalas. Sedan fÄr det ju inte synas att du sjÀlv försökt laga det om du misslyckas o ska skicka tillbaka.

Kolin

Postat

Claes

Har ingen aning om nÄgot annat i micken har slÀppt, men det du ser pÄ bilden följde med nÀr jag skulle ta bort micksladden. Detta Àr alltsÄ inget som jag Ästadkommit sjÀlv, eftersom jag Àr sÄpass försiktig med mina saker. VÄgar inte pilla med det dÀr sjÀlv.

Är det kanske nĂ„gon idĂ© att ta med den till en musikaffĂ€r hĂ€r i Stockholm och be dom kolla pĂ„ det?

Mailade Dolphinmusic, men inte fÄtt nÄgot vettigt svar tillbaka. Har verkligen ingen lust att betala frakt för att den gick sönder efter nÄgon timme.

Postat
Claes

Har ingen aning om nÄgot annat i micken har slÀppt, men det du ser pÄ bilden följde med nÀr jag skulle ta bort micksladden. Detta Àr alltsÄ inget som jag Ästadkommit sjÀlv, eftersom jag Àr sÄpass försiktig med mina saker. VÄgar inte pilla med det dÀr sjÀlv.

Är det kanske nĂ„gon idĂ© att ta med den till en musikaffĂ€r hĂ€r i Stockholm och be dom kolla pĂ„ det?

Mailade Dolphinmusic, men inte fÄtt nÄgot vettigt svar tillbaka. Har verkligen ingen lust att betala frakt för att den gick sönder efter nÄgon timme.

Problemet Ă€r vĂ€l att butiken antagligen vill ha betalt för att titta pĂ„ det eftersom du inte har köpt hos dem - men om du har nĂ„gon butik som du ofta handlar hos, sĂ„ kan de ju förhoppningsvis vara hyggliga och bjuda pĂ„ det. 😐

Postat

Det har du rÀtt i, men har du lust att förklara mer angÄende det du talade om förut. Greppade inte riktigt vad du menade.

Postat
Det har du rÀtt i, men har du lust att förklara mer angÄende det du talade om förut. Greppade inte riktigt vad du menade.

Jag menade mest om du kan se om kablarna i kontakten har dragits av eller om de verkar sitta dÀr de ska?

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Du menar hur skruvarna ska sitta?

Skruva bort hylsan i botten som hÄller plÄtcylindern pÄ plats. NÀr du tar bort cylindern sÄ ser du hur kontakten ska sitta fast.

Du ska nog gĂ€nga dom medsols först (gĂ€nga in dom). Efter du tryckt in kontakten i hĂ„llaren sĂ„ ska du gĂ€nga ut skruvarna genom hĂ„llarens smĂ„ hĂ„l. 😐

Redigerat av Analogfreak
Postat
Tror inte de vet hur denna skruv skall sitta i denna mick... 😛

JodÄ, prata med Majbritt pÄ Norsjökontoret, hon kan det mesta.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.