Ludwig Koz Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Hej! BestĂ€llde prylar frĂ„n Dolphin som kom igĂ„r, allt funkade fint tills idag dĂ„ jag skulle dra ut sladden ur mikrofonen. DĂ„ gick det sĂ„ hĂ€r... BILD! Ăr det ett stort problem, dvs att den mĂ„ste reklameras eller gĂ„r det att fixa pĂ„ egen hand. Tack pĂ„ förhand!
karut4 Postat 13 oktober 2009 Postat 13 oktober 2009 Hej! BestĂ€llde prylar frĂ„n Dolphin som kom igĂ„r, allt funkade fint tills idag dĂ„ jag skulle dra ut sladden ur mikrofonen. DĂ„ gick det sĂ„ hĂ€r... BILD! Ăr det ett stort problem, dvs att den mĂ„ste reklameras eller gĂ„r det att fixa pĂ„ egen hand. Tack pĂ„ förhand! SĂ„ dĂ„ligt. Klart du ska ha en ny.
Ludwig Koz Postat 14 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 14 oktober 2009 Hur gÄr man tillvÀga om man ska reklamera? Har ingen lust att betala för att sÀnda ivÀg den, och behöva fÄ vÀnta massa veckor.
Claes Holmerup Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Hej! BestĂ€llde prylar frĂ„n Dolphin som kom igĂ„r, allt funkade fint tills idag dĂ„ jag skulle dra ut sladden ur mikrofonen. DĂ„ gick det sĂ„ hĂ€r... BILD! Ăr det ett stort problem, dvs att den mĂ„ste reklameras eller gĂ„r det att fixa pĂ„ egen hand. Tack pĂ„ förhand! Irriterande att det har slarvats vid monteringen pĂ„ det sĂ€ttet... đ Ăr det bara att skruven/skruvarna som hĂ„ller fast kontakten, som har dragits för dĂ„ligt vid monteringen - men inga kablar som har slĂ€ppt i lödningarna e dyl, sĂ„ Ă€r det ju enklare och smidigare att bara trycka in kontakten och dra skruvarna (vissa sĂ„dana skruvar ska dras pĂ„ "fel" hĂ„ll, sĂ„ du fĂ„r prova vilket som Ă€r rĂ€tt), Ă€n att krĂ„ngla med att skicka fram och tillbaks...
kolin Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Problemet Àr vÀl att du mÄste fatta ett snabbt beslut eftersom de flesta företag har regler för hur snabbt reklamation mÄste pÄtalas. Sedan fÄr det ju inte synas att du sjÀlv försökt laga det om du misslyckas o ska skicka tillbaka. Kolin
Ludwig Koz Postat 14 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 14 oktober 2009 Claes Har ingen aning om nĂ„got annat i micken har slĂ€ppt, men det du ser pĂ„ bilden följde med nĂ€r jag skulle ta bort micksladden. Detta Ă€r alltsĂ„ inget som jag Ă„stadkommit sjĂ€lv, eftersom jag Ă€r sĂ„pass försiktig med mina saker. VĂ„gar inte pilla med det dĂ€r sjĂ€lv. Ăr det kanske nĂ„gon idĂ© att ta med den till en musikaffĂ€r hĂ€r i Stockholm och be dom kolla pĂ„ det? Mailade Dolphinmusic, men inte fĂ„tt nĂ„got vettigt svar tillbaka. Har verkligen ingen lust att betala frakt för att den gick sönder efter nĂ„gon timme.
Claes Holmerup Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 ClaesHar ingen aning om nĂ„got annat i micken har slĂ€ppt, men det du ser pĂ„ bilden följde med nĂ€r jag skulle ta bort micksladden. Detta Ă€r alltsĂ„ inget som jag Ă„stadkommit sjĂ€lv, eftersom jag Ă€r sĂ„pass försiktig med mina saker. VĂ„gar inte pilla med det dĂ€r sjĂ€lv. Ăr det kanske nĂ„gon idĂ© att ta med den till en musikaffĂ€r hĂ€r i Stockholm och be dom kolla pĂ„ det? Mailade Dolphinmusic, men inte fĂ„tt nĂ„got vettigt svar tillbaka. Har verkligen ingen lust att betala frakt för att den gick sönder efter nĂ„gon timme. Problemet Ă€r vĂ€l att butiken antagligen vill ha betalt för att titta pĂ„ det eftersom du inte har köpt hos dem - men om du har nĂ„gon butik som du ofta handlar hos, sĂ„ kan de ju förhoppningsvis vara hyggliga och bjuda pĂ„ det. đ
Ludwig Koz Postat 14 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 14 oktober 2009 Det har du rÀtt i, men har du lust att förklara mer angÄende det du talade om förut. Greppade inte riktigt vad du menade.
Claes Holmerup Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Det har du rÀtt i, men har du lust att förklara mer angÄende det du talade om förut. Greppade inte riktigt vad du menade. Jag menade mest om du kan se om kablarna i kontakten har dragits av eller om de verkar sitta dÀr de ska?
Analogfreak (oregistrerad) Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 (redigerat) Du menar hur skruvarna ska sitta? Skruva bort hylsan i botten som hĂ„ller plĂ„tcylindern pĂ„ plats. NĂ€r du tar bort cylindern sĂ„ ser du hur kontakten ska sitta fast. Du ska nog gĂ€nga dom medsols först (gĂ€nga in dom). Efter du tryckt in kontakten i hĂ„llaren sĂ„ ska du gĂ€nga ut skruvarna genom hĂ„llarens smĂ„ hĂ„l. đ Redigerat 14 oktober 2009 av Analogfreak
karut4 Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Ring AllmÀnna reklamationsnÀmnden sÄ hjÀlper de dig gladeligen. Klart vÀrt ett samtal. Numret bör du hitta hÀr: http://www.arn.se/
Gilbert Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Ring AllmĂ€nna reklamationsnĂ€mnden sĂ„ hjĂ€lper de dig gladeligen. Klart vĂ€rt ett samtal. Numret bör du hitta hĂ€r: http://www.arn.se/ Tror inte de vet hur denna skruv skall sitta i denna mick... đ
karut4 Postat 14 oktober 2009 Postat 14 oktober 2009 Tror inte de vet hur denna skruv skall sitta i denna mick... đ JodĂ„, prata med Majbritt pĂ„ Norsjökontoret, hon kan det mesta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.