Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Basshunter har slÀppt nytt!

Började med att bli skraj nÀr var gitarrer i början av första lÄten. Ingen vidare förstalÄt. Tycker det var lite svagt lÄtskriveri och kom inte igÄng pÄ de tvÄ första lÄtarna heller - inget att jÀmföra med dunderhitsen. Sen kom nÄgra metallgitarrer igen pÄ "Why". Jag blir mer och mer besviken.

Tycker den kommer igÄng pÄ "dont walk away" ordentligt, fÄr bannemig nÀstan gÄshud pÄ vissa partier.

"On our side" var skitgrym!

JÀkligt lekfull instrumentering pÄ "I still love". KÀnner jag igen det jag gillar med basshunter - en superstjÀrna som kompromisslöst gör sina egna grejjer och sÀger rÀtt saker pÄ ett sÄ enkelt sÀtt.

"Plane to spain" ocksÄ! Min favorit pÄ skivan. Berörande innehÄll och tycker han Àr sÄ jÀkla duktig pÄ att föra fram det frustrerande textinnehÄllet mer med hjÀlp av upphackad text.

Sammanfattningsvis nÄdde inte skivan hela vÀgen för mig, kanske inte var en bra dag att fÄ in rÀtt basshuntervibe pÄ, ska ge den en ny chans en annan dag. SvÄrt ocksÄ med ett album som kÀnns som ett gÀng separata lÄtar - var för sig pÄ radion gör de sig sÀkert, men alla 15 pÄ raken blir mÀktigt. De Àr rÀtt likformigt komponerade - med nÄgra som sticker ut, t.ex plane to spain.

NÄgon annan som hört den, gillar basshunter och har kommentarer jÀmfört med de gamla hitsen?

TyvÀrr Àr inte sverige med i turnéprogrammet för nya skivan.

Basshunter-bashers fÄr gÀrna ventilera sina Äsikter i en annan trÄd. Respektera det.

Redigerat av laxlaxlax
Annons
Postat (redigerat)

Har en kĂ€nsla över att det Ă€r ganska mycket ironi över din post? 🙂

edit: om du Ă€r seriös, sĂ„ hĂ„ller jag inte med 😄

Redigerat av Munkie
Postat

Började med att bli skraj nÀr var gitarrer i början av första lÄten. Ingen vidare förstalÄt. Tycker det var lite svagt lÄtskriveri och kom inte igÄng pÄ de tvÄ första lÄtarna heller - inget att jÀmföra med dunderhitsen. Sen kom nÄgra metallgitarrer igen pÄ "Why". Jag blir mer och mer besviken.

Tycker den kommer igÄng pÄ "dont walk away" ordentligt, fÄr bannemig nÀstan gÄshud pÄ vissa partier.

"On our side" var skitgrym!

JÀkligt lekfull instrumentering pÄ "I still love". KÀnner jag igen det jag gillar med basshunter - en superstjÀrna som kompromisslöst gör sina egna grejjer och sÀger rÀtt saker pÄ ett sÄ enkelt sÀtt.

"Plane to spain" ocksÄ! Min favorit pÄ skivan. Berörande innehÄll och tycker han Àr sÄ jÀkla duktig pÄ att föra fram det frustrerande textinnehÄllet mer med hjÀlp av upphackad text.

Sammanfattningsvis nÄdde inte skivan hela vÀgen för mig, kanske inte var en bra dag att fÄ in rÀtt basshuntervibe pÄ, ska ge den en ny chans en annan dag. SvÄrt ocksÄ med ett album som kÀnns som ett gÀng separata lÄtar - var för sig pÄ radion gör de sig sÀkert, men alla 15 pÄ raken blir mÀktigt. De Àr rÀtt likformigt komponerade - med nÄgra som sticker ut, t.ex plane to spain.

NÄgon annan som hört den, gillar basshunter och har kommentarer jÀmfört med de gamla hitsen?

TyvÀrr Àr inte sverige med i turnéprogrammet för nya skivan.

Basshunter-bashers fÄr gÀrna ventilera sina Äsikter i en annan trÄd. Respektera det.

Om inte detta Àr ironi, skiter jag rent sagt ner mig sjÀlv! :rolleyes:

DieHard (oregistrerad)
Postat

😼 NÀÀ? Oj va efterlĂ€ngad den var. :rolleyes:🙂

Jag blir mer och mer besviken.

Kan man ens bli besviken pÄ nÄgon som Basshunter? Jag menar gÄr det överhuvudtaget?

Okej det Àr uppfattat. :rolleyes:

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Nu blev jag vÀldigt konfunderad......., skiver du en sÄ lÄng rescension med ironi eller menar du verkligen allvar???

Jag tÀnker utgÄ ifrÄn att du Àr ironisk, mÄste vara det..., kan inte fatta annars.....

Postat (redigerat)

Suck

Jag menar det med hela mitt hjÀrta. Tycker framförallt I can walk on water Àr dunderbra. Blev sjÀlv förvÄnad över att jag tycker han Àr sÄ grym. Annars lyssnar jag ju mest pÄ beatles och sextiotalspop. Men han har nÄgot himla speciellt.

Till Àmnet - nÄn annan som har tankar pÄ nya skivan jÀmfört med de gamla?

Redigerat av laxlaxlax
Postat

Haha jag vet inte vad jag ska tro Àrligt talat, vÄgar inte spekulera.. En sak vet jag iaf, han har verkligen inte "nÄgot speciellt" :S

Postat
Suck

Jag menar det med hela mitt hjÀrta. Tycker framförallt I can walk on water Àr dunderbra. Blev sjÀlv förvÄnad över att jag tycker han Àr sÄ grym. Annars lyssnar jag ju mest pÄ beatles och sextiotalspop. Men han har nÄgot himla speciellt.

Jag lyssnade pÄ nÄgra lÄtar nyss och jag mÄste sÀga att jag blev glatt överraskad! Vilket pretentiöst arbete han mÄste lagt ner pÄ skivan, man kan verkligen kÀnna sjÀl och relatera hela sitt liv till

nĂ„gra av dessa lĂ„tarna. Tycker soundet frĂ„n tidigare skivan har fĂ„tt mer vĂ€rme och kĂ€nsla. Inspelat med en bandare? (har hört att han Ă€ven slĂ€ppt skivan pĂ„ LP) â˜ș

Postat
Vakuumanka o andra smilfinkar: Ironisera nÄn annanstans. okej?

Tyckte jag kunde ironisera nÀr diskussionen ÀndÄ var igÄng, men jag ska ge mig hÀrifrÄn.

Kanske nÄgon annan som vill dela glÀdjen med mig, eller fÄr jag ta och sÀtta pÄ mig lurarna, luta mig

tillbaka och kĂ€nna kĂ€nslan och vĂ€rmen i hjĂ€rtat av Basshunters underbara "Auto-tune sĂ„ng". â˜ș

Postat

SÄja, sakta i backarna.

Det finns ingen anledning att sabla Basshunter för att han inte passar just er smak!!

Just nu Àr han dessutom ganska unik, vilka andra svenska artister som skriver, producerar och framför sitt eget material toppar listorna runt om i vÀrlden just nu eller för den delen i Är? Ganska fÄ! Jag tycker han bör respekteras för sin, som "laxlaxlax" pÄpekar, egna stil och framgÄngen med denna.

Även om hans musik inte tillhör mina favoriter tycker jag han har en fantastisk förmĂ„ga att skriva bra poplĂ„tar och att vissa av dom Ă€r riktigt bra!

Postat

Jag gillar basshunter. Coola beats som fan. Kan nÄn pÄ detta forum som hÄller pÄ med samma genre presentera hÀlften av trycket i hans lÄtar sÄ varsÄgoda.

Postat
Suck

Du förvĂ„nar mig med, faktiskt. Verkligen! â˜ș TyvĂ€rr (?) har jag inte hört hela - varken av den nya eller den gamla...

Postat
Suck

Tyckte hans förra skiva var bĂ€ttre om jag ska vara Ă€rlig. Mycket bĂ€ttre! â˜ș

Postat

Det var förövrigt en mycket intressant artikel som handlade om honom i senaste Filter. VÀl vÀrd att lÀsa om man hÄller till i, eller vill vara en del av, musikbranschen. Det Àr lite mÀrkligt att en svensk stjÀrna som "sÄlt nÄn miljon skivor" totalt ignoreras av t.ex. nöjespress. De siffror han lyckats generera under sin korta karriÀr Àr enormt imponerande, helt utan att lÀgga nÄn vÀrdering om musiken i det.

Jag roas ocksÄ lite över att jag gissar noll personer som ironiserar eller uttrycker sin avsky hÀr, faktiskt har lyssnat pÄ skivan.

SjĂ€lv tĂ€nker jag inte sĂ€ga nĂ„t om hur bra eller dĂ„lig den Ă€r, eftersom jag inte lyssnat. 🙁

drloop (oregistrerad)
Postat

Äntligen!

Analogfreak (oregistrerad)
Postat
SÄja, sakta i backarna.

Det finns ingen anledning att sabla Basshunter för att han inte passar just er smak!!

Just nu Àr han dessutom ganska unik, vilka andra svenska artister som skriver, producerar och framför sitt eget material toppar listorna runt om i vÀrlden just nu eller för den delen i Är? Ganska fÄ! Jag tycker han bör respekteras för sin, som "laxlaxlax" pÄpekar, egna stil och framgÄngen med denna.

Även om hans musik inte tillhör mina favoriter tycker jag han har en fantastisk förmĂ„ga att skriva bra poplĂ„tar och att vissa av dom Ă€r riktigt bra!

Jag tycker alla bör respekteras faktiskt 🙁

Postat

Ja jag Àr iallafall helt sÄld sen lÀnge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er Àn:

Och Jingle Bells live:

Kolla bara hur han hÀnger med publiken, lever sig in och röjer sÄ naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tÀnka sig av nÄn som spelar inför en massa kids. Det Àr kÀrlek det!

Postat
Ja jag Àr iallafall helt sÄld sen lÀnge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er Àn:

Och Jingle Bells live:

Kolla bara hur han hÀnger med publiken, lever sig in och röjer sÄ naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tÀnka sig av nÄn som spelar inför en massa kids. Det Àr kÀrlek det!

Fan Laxen, om du inte Àr ironisk nu sÄ vet jag inte vad jag tar mig till. SnÀlla, sÀg att du Àr ironisk med det du skriver ("lever sig in och röjer sÄ naturligt").

NĂ„got har gĂ„tt vĂ€ldigt, vĂ€ldigt fel! 🙁

Postat

Jag kollade klippen och hÄller med, han Àr 100% nÀrvarande till skillnad frÄn vÀldigt mÄnga andra. Skön kille som kör sitt race.

DieHard (oregistrerad)
Postat

LA-LALALA LA_LALALA Och över 16 mille visningar pÄ det hÀr? Skicka mig spyhinken tack, nÄgon, snÀlla, fort!!!

DieHard (oregistrerad)
Postat
Det Àr lite mÀrkligt att en svensk stjÀrna som "sÄlt nÄn miljon skivor" totalt ignoreras av t.ex. nöjespress.

DÀrför att det aldrig handlar om musiken eller skÄdespeleriet eller annat som de presterar. Det skiter de i, det Àr ju tabloidmedia. Varför skriver de annars om en massa nollor som Ankan? Finns det ingen kÀrlekshistoria, skandal(va fan nu det Àr egentligen), otrohet eller nÄgra andra tragiska vrak Àr media inte intresserad. Och som vi vet skriver de bara om samma kÀndisar allihopa som en docku-sÄpa i skriven form.

Postat (redigerat)

EDIT: har raderat mitt inlÀgg

Redigerat av mickestrang
Postat

Äntligen den trĂ„d jag vĂ€ntat pĂ„... en djuplodande diskusion om musiken innersta vĂ€sen. Basshunter - hans episka musik Ă€r som sprungen ur en abstrakt tradition. 😆😄

// Klas

Analogfreak (oregistrerad)
Postat

Och Jingle Bells live:

Rapports vinjett Ă€r bĂ€ttre 😆

Postat
Jag gillar basshunter. Coola beats som fan. Kan nÄn pÄ detta forum som hÄller pÄ med samma genre presentera hÀlften av trycket i hans lÄtar sÄ varsÄgoda.

Med rÀtt mixning och mastring Àr det ganska lÀtt att fÄ tryck i denna genre.. Visst Àr hans musik catchig, inga tvivel om det, sÄ visst ska han ha respekt helt klart, men hans sound Àr inte unikt..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.