laxlaxlax Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 (redigerat) Basshunter har slÀppt nytt! Började med att bli skraj nÀr var gitarrer i början av första lÄten. Ingen vidare förstalÄt. Tycker det var lite svagt lÄtskriveri och kom inte igÄng pÄ de tvÄ första lÄtarna heller - inget att jÀmföra med dunderhitsen. Sen kom nÄgra metallgitarrer igen pÄ "Why". Jag blir mer och mer besviken. Tycker den kommer igÄng pÄ "dont walk away" ordentligt, fÄr bannemig nÀstan gÄshud pÄ vissa partier. "On our side" var skitgrym! JÀkligt lekfull instrumentering pÄ "I still love". KÀnner jag igen det jag gillar med basshunter - en superstjÀrna som kompromisslöst gör sina egna grejjer och sÀger rÀtt saker pÄ ett sÄ enkelt sÀtt. "Plane to spain" ocksÄ! Min favorit pÄ skivan. Berörande innehÄll och tycker han Àr sÄ jÀkla duktig pÄ att föra fram det frustrerande textinnehÄllet mer med hjÀlp av upphackad text. Sammanfattningsvis nÄdde inte skivan hela vÀgen för mig, kanske inte var en bra dag att fÄ in rÀtt basshuntervibe pÄ, ska ge den en ny chans en annan dag. SvÄrt ocksÄ med ett album som kÀnns som ett gÀng separata lÄtar - var för sig pÄ radion gör de sig sÀkert, men alla 15 pÄ raken blir mÀktigt. De Àr rÀtt likformigt komponerade - med nÄgra som sticker ut, t.ex plane to spain. NÄgon annan som hört den, gillar basshunter och har kommentarer jÀmfört med de gamla hitsen? TyvÀrr Àr inte sverige med i turnéprogrammet för nya skivan. Basshunter-bashers fÄr gÀrna ventilera sina Äsikter i en annan trÄd. Respektera det. Redigerat 11 oktober 2009 av laxlaxlax
linuskarlsson Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 (redigerat) Har en kĂ€nsla över att det Ă€r ganska mycket ironi över din post? đ edit: om du Ă€r seriös, sĂ„ hĂ„ller jag inte med đ Redigerat 11 oktober 2009 av Munkie
Göran Ewertsson Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Ja Basshunter Àr verkligen en superstjÀrna i hela Europa, utom i Sverige. Tack för trevlig recension "laxlaxlax" jag ska absolut lyssna pÄ skivan vid tillfÀlle!!
Vakuumanka Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Basshunter har slÀppt nytt! Började med att bli skraj nÀr var gitarrer i början av första lÄten. Ingen vidare förstalÄt. Tycker det var lite svagt lÄtskriveri och kom inte igÄng pÄ de tvÄ första lÄtarna heller - inget att jÀmföra med dunderhitsen. Sen kom nÄgra metallgitarrer igen pÄ "Why". Jag blir mer och mer besviken. Tycker den kommer igÄng pÄ "dont walk away" ordentligt, fÄr bannemig nÀstan gÄshud pÄ vissa partier. "On our side" var skitgrym! JÀkligt lekfull instrumentering pÄ "I still love". KÀnner jag igen det jag gillar med basshunter - en superstjÀrna som kompromisslöst gör sina egna grejjer och sÀger rÀtt saker pÄ ett sÄ enkelt sÀtt. "Plane to spain" ocksÄ! Min favorit pÄ skivan. Berörande innehÄll och tycker han Àr sÄ jÀkla duktig pÄ att föra fram det frustrerande textinnehÄllet mer med hjÀlp av upphackad text. Sammanfattningsvis nÄdde inte skivan hela vÀgen för mig, kanske inte var en bra dag att fÄ in rÀtt basshuntervibe pÄ, ska ge den en ny chans en annan dag. SvÄrt ocksÄ med ett album som kÀnns som ett gÀng separata lÄtar - var för sig pÄ radion gör de sig sÀkert, men alla 15 pÄ raken blir mÀktigt. De Àr rÀtt likformigt komponerade - med nÄgra som sticker ut, t.ex plane to spain. NÄgon annan som hört den, gillar basshunter och har kommentarer jÀmfört med de gamla hitsen? TyvÀrr Àr inte sverige med i turnéprogrammet för nya skivan. Basshunter-bashers fÄr gÀrna ventilera sina Äsikter i en annan trÄd. Respektera det. Om inte detta Àr ironi, skiter jag rent sagt ner mig sjÀlv!
DieHard (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Basshunter har slĂ€ppt nytt! đź NÀÀ? Oj va efterlĂ€ngad den var. đ Jag blir mer och mer besviken. Kan man ens bli besviken pĂ„ nĂ„gon som Basshunter? Jag menar gĂ„r det överhuvudtaget? Basshunter-bashers fĂ„r gĂ€rna ventilera sina Ă„sikter i en annan trĂ„d. Respektera det. Okej det Ă€r uppfattat.
sadomachine (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Nu blev jag vÀldigt konfunderad......., skiver du en sÄ lÄng rescension med ironi eller menar du verkligen allvar??? Jag tÀnker utgÄ ifrÄn att du Àr ironisk, mÄste vara det..., kan inte fatta annars.....
laxlaxlax Postat 11 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 11 oktober 2009 (redigerat) Suck Jag menar det med hela mitt hjÀrta. Tycker framförallt I can walk on water Àr dunderbra. Blev sjÀlv förvÄnad över att jag tycker han Àr sÄ grym. Annars lyssnar jag ju mest pÄ beatles och sextiotalspop. Men han har nÄgot himla speciellt. Till Àmnet - nÄn annan som har tankar pÄ nya skivan jÀmfört med de gamla? Redigerat 11 oktober 2009 av laxlaxlax
barrf Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 DĂ€r har vi en man som kan ventilera en hel generations musiktycke. Vilken musiker!
Kanix_Cane Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Haha jag vet inte vad jag ska tro Àrligt talat, vÄgar inte spekulera.. En sak vet jag iaf, han har verkligen inte "nÄgot speciellt" :S
Vakuumanka Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Suck Jag menar det med hela mitt hjĂ€rta. Tycker framförallt I can walk on water Ă€r dunderbra. Blev sjĂ€lv förvĂ„nad över att jag tycker han Ă€r sĂ„ grym. Annars lyssnar jag ju mest pĂ„ beatles och sextiotalspop. Men han har nĂ„got himla speciellt. Till Ă€mnet - nĂ„n annan som har tankar pĂ„ nya skivan jĂ€mfört med de gamla? Jag lyssnade pĂ„ nĂ„gra lĂ„tar nyss och jag mĂ„ste sĂ€ga att jag blev glatt överraskad! Vilket pretentiöst arbete han mĂ„ste lagt ner pĂ„ skivan, man kan verkligen kĂ€nna sjĂ€l och relatera hela sitt liv till nĂ„gra av dessa lĂ„tarna. Tycker soundet frĂ„n tidigare skivan har fĂ„tt mer vĂ€rme och kĂ€nsla. Inspelat med en bandare? (har hört att han Ă€ven slĂ€ppt skivan pĂ„ LP) âșïž
laxlaxlax Postat 11 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 11 oktober 2009 Vakuumanka o andra smilfinkar: Ironisera nÄn annanstans. okej?
Vakuumanka Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Vakuumanka o andra smilfinkar: Ironisera nĂ„n annanstans. okej? Tyckte jag kunde ironisera nĂ€r diskussionen Ă€ndĂ„ var igĂ„ng, men jag ska ge mig hĂ€rifrĂ„n. Kanske nĂ„gon annan som vill dela glĂ€djen med mig, eller fĂ„r jag ta och sĂ€tta pĂ„ mig lurarna, luta mig tillbaka och kĂ€nna kĂ€nslan och vĂ€rmen i hjĂ€rtat av Basshunters underbara "Auto-tune sĂ„ng". âșïž
Göran Ewertsson Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 SĂ„ja, sakta i backarna. Det finns ingen anledning att sabla Basshunter för att han inte passar just er smak!! Just nu Ă€r han dessutom ganska unik, vilka andra svenska artister som skriver, producerar och framför sitt eget material toppar listorna runt om i vĂ€rlden just nu eller för den delen i Ă„r? Ganska fĂ„! Jag tycker han bör respekteras för sin, som "laxlaxlax" pĂ„pekar, egna stil och framgĂ„ngen med denna. Ăven om hans musik inte tillhör mina favoriter tycker jag han har en fantastisk förmĂ„ga att skriva bra poplĂ„tar och att vissa av dom Ă€r riktigt bra!
karut4 Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Jag gillar basshunter. Coola beats som fan. Kan nÄn pÄ detta forum som hÄller pÄ med samma genre presentera hÀlften av trycket i hans lÄtar sÄ varsÄgoda.
Hellpig Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Suck Jag menar det med hela mitt hjĂ€rta. Tycker framförallt I can walk on water Ă€r dunderbra. Blev sjĂ€lv förvĂ„nad över att jag tycker han Ă€r sĂ„ grym. Annars lyssnar jag ju mest pĂ„ beatles och sextiotalspop. Men han har nĂ„got himla speciellt. Till Ă€mnet - nĂ„n annan som har tankar pĂ„ nya skivan jĂ€mfört med de gamla? Du förvĂ„nar mig med, faktiskt. Verkligen! âșïž TyvĂ€rr (?) har jag inte hört hela - varken av den nya eller den gamla...
linuskarlsson Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Suck Jag menar det med hela mitt hjĂ€rta. Tycker framförallt I can walk on water Ă€r dunderbra. Blev sjĂ€lv förvĂ„nad över att jag tycker han Ă€r sĂ„ grym. Annars lyssnar jag ju mest pĂ„ beatles och sextiotalspop. Men han har nĂ„got himla speciellt. Till Ă€mnet - nĂ„n annan som har tankar pĂ„ nya skivan jĂ€mfört med de gamla? Tyckte hans förra skiva var bĂ€ttre om jag ska vara Ă€rlig. Mycket bĂ€ttre! âșïž
Wizball Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Det var förövrigt en mycket intressant artikel som handlade om honom i senaste Filter. VĂ€l vĂ€rd att lĂ€sa om man hĂ„ller till i, eller vill vara en del av, musikbranschen. Det Ă€r lite mĂ€rkligt att en svensk stjĂ€rna som "sĂ„lt nĂ„n miljon skivor" totalt ignoreras av t.ex. nöjespress. De siffror han lyckats generera under sin korta karriĂ€r Ă€r enormt imponerande, helt utan att lĂ€gga nĂ„n vĂ€rdering om musiken i det. Jag roas ocksĂ„ lite över att jag gissar noll personer som ironiserar eller uttrycker sin avsky hĂ€r, faktiskt har lyssnat pĂ„ skivan. SjĂ€lv tĂ€nker jag inte sĂ€ga nĂ„t om hur bra eller dĂ„lig den Ă€r, eftersom jag inte lyssnat. đ
Analogfreak (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 SĂ„ja, sakta i backarna. Det finns ingen anledning att sabla Basshunter för att han inte passar just er smak!! Just nu Ă€r han dessutom ganska unik, vilka andra svenska artister som skriver, producerar och framför sitt eget material toppar listorna runt om i vĂ€rlden just nu eller för den delen i Ă„r? Ganska fĂ„! Jag tycker han bör respekteras för sin, som "laxlaxlax" pĂ„pekar, egna stil och framgĂ„ngen med denna. Ăven om hans musik inte tillhör mina favoriter tycker jag han har en fantastisk förmĂ„ga att skriva bra poplĂ„tar och att vissa av dom Ă€r riktigt bra! Jag tycker alla bör respekteras faktiskt đ
laxlaxlax Postat 11 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 11 oktober 2009 Ja jag Àr iallafall helt sÄld sen lÀnge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er Àn: Och Jingle Bells live: Kolla bara hur han hÀnger med publiken, lever sig in och röjer sÄ naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tÀnka sig av nÄn som spelar inför en massa kids. Det Àr kÀrlek det!
Vakuumanka Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Ja jag Ă€r iallafall helt sĂ„ld sen lĂ€nge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er Ă€n: Och Jingle Bells live: Kolla bara hur han hĂ€nger med publiken, lever sig in och röjer sĂ„ naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tĂ€nka sig av nĂ„n som spelar inför en massa kids. Det Ă€r kĂ€rlek det! Fan Laxen, om du inte Ă€r ironisk nu sĂ„ vet jag inte vad jag tar mig till. SnĂ€lla, sĂ€g att du Ă€r ironisk med det du skriver ("lever sig in och röjer sĂ„ naturligt"). NĂ„got har gĂ„tt vĂ€ldigt, vĂ€ldigt fel! đ
karut4 Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Jag kollade klippen och hÄller med, han Àr 100% nÀrvarande till skillnad frÄn vÀldigt mÄnga andra. Skön kille som kör sitt race.
DieHard (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Ja jag Àr iallafall helt sÄld sen lÀnge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er Àn: LA-LALALA LA_LALALA Och över 16 mille visningar pÄ det hÀr? Skicka mig spyhinken tack, nÄgon, snÀlla, fort!!!
DieHard (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Det Àr lite mÀrkligt att en svensk stjÀrna som "sÄlt nÄn miljon skivor" totalt ignoreras av t.ex. nöjespress. DÀrför att det aldrig handlar om musiken eller skÄdespeleriet eller annat som de presterar. Det skiter de i, det Àr ju tabloidmedia. Varför skriver de annars om en massa nollor som Ankan? Finns det ingen kÀrlekshistoria, skandal(va fan nu det Àr egentligen), otrohet eller nÄgra andra tragiska vrak Àr media inte intresserad. Och som vi vet skriver de bara om samma kÀndisar allihopa som en docku-sÄpa i skriven form.
mickestrang Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 (redigerat) EDIT: har raderat mitt inlÀgg Redigerat 11 oktober 2009 av mickestrang
Magnetic Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Ăntligen den trĂ„d jag vĂ€ntat pĂ„... en djuplodande diskusion om musiken innersta vĂ€sen. Basshunter - hans episka musik Ă€r som sprungen ur en abstrakt tradition. đđ // Klas
Analogfreak (oregistrerad) Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Ja jag Ă€r iallafall helt sĂ„ld sen lĂ€nge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er Ă€n: Och Jingle Bells live: Kolla bara hur han hĂ€nger med publiken, lever sig in och röjer sĂ„ naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tĂ€nka sig av nĂ„n som spelar inför en massa kids. Det Ă€r kĂ€rlek det! Rapports vinjett Ă€r bĂ€ttre đ
Kanix_Cane Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Jag gillar basshunter. Coola beats som fan. Kan nÄn pÄ detta forum som hÄller pÄ med samma genre presentera hÀlften av trycket i hans lÄtar sÄ varsÄgoda. Med rÀtt mixning och mastring Àr det ganska lÀtt att fÄ tryck i denna genre.. Visst Àr hans musik catchig, inga tvivel om det, sÄ visst ska han ha respekt helt klart, men hans sound Àr inte unikt..
Martin Postat 11 oktober 2009 Postat 11 oktober 2009 Basshunter Àr inte seriös. Det har han aldrig varit sÄ lÀnge jag kÀnt honom haha!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.