Jump to content
Annons

Basshunter - Bass generation - ny skiva!


laxlaxlax

Recommended Posts

Basshunter har släppt nytt!

Började med att bli skraj när var gitarrer i början av första låten. Ingen vidare förstalåt. Tycker det var lite svagt låtskriveri och kom inte igång på de två första låtarna heller - inget att jämföra med dunderhitsen. Sen kom några metallgitarrer igen på "Why". Jag blir mer och mer besviken.

Tycker den kommer igång på "dont walk away" ordentligt, får bannemig nästan gåshud på vissa partier.

"On our side" var skitgrym!

Jäkligt lekfull instrumentering på "I still love". Känner jag igen det jag gillar med basshunter - en superstjärna som kompromisslöst gör sina egna grejjer och säger rätt saker på ett så enkelt sätt.

"Plane to spain" också! Min favorit på skivan. Berörande innehåll och tycker han är så jäkla duktig på att föra fram det frustrerande textinnehållet mer med hjälp av upphackad text.

Sammanfattningsvis nådde inte skivan hela vägen för mig, kanske inte var en bra dag att få in rätt basshuntervibe på, ska ge den en ny chans en annan dag. Svårt också med ett album som känns som ett gäng separata låtar - var för sig på radion gör de sig säkert, men alla 15 på raken blir mäktigt. De är rätt likformigt komponerade - med några som sticker ut, t.ex plane to spain.

Någon annan som hört den, gillar basshunter och har kommentarer jämfört med de gamla hitsen?

Tyvärr är inte sverige med i turnéprogrammet för nya skivan.

Basshunter-bashers får gärna ventilera sina åsikter i en annan tråd. Respektera det.

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Basshunter har släppt nytt!

Började med att bli skraj när var gitarrer i början av första låten. Ingen vidare förstalåt. Tycker det var lite svagt låtskriveri och kom inte igång på de två första låtarna heller - inget att jämföra med dunderhitsen. Sen kom några metallgitarrer igen på "Why". Jag blir mer och mer besviken.

Tycker den kommer igång på "dont walk away" ordentligt, får bannemig nästan gåshud på vissa partier.

"On our side" var skitgrym!

Jäkligt lekfull instrumentering på "I still love". Känner jag igen det jag gillar med basshunter - en superstjärna som kompromisslöst gör sina egna grejjer och säger rätt saker på ett så enkelt sätt.

"Plane to spain" också! Min favorit på skivan. Berörande innehåll och tycker han är så jäkla duktig på att föra fram det frustrerande textinnehållet mer med hjälp av upphackad text.

Sammanfattningsvis nådde inte skivan hela vägen för mig, kanske inte var en bra dag att få in rätt basshuntervibe på, ska ge den en ny chans en annan dag. Svårt också med ett album som känns som ett gäng separata låtar - var för sig på radion gör de sig säkert, men alla 15 på raken blir mäktigt. De är rätt likformigt komponerade - med några som sticker ut, t.ex plane to spain.

Någon annan som hört den, gillar basshunter och har kommentarer jämfört med de gamla hitsen?

Tyvärr är inte sverige med i turnéprogrammet för nya skivan.

Basshunter-bashers får gärna ventilera sina åsikter i en annan tråd. Respektera det.

Om inte detta är ironi, skiter jag rent sagt ner mig själv! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Basshunter har släppt nytt!

😮 Nää? Oj va efterlängad den var. :rolleyes:🙂

Jag blir mer och mer besviken.

Kan man ens bli besviken på någon som Basshunter? Jag menar går det överhuvudtaget?

Basshunter-bashers får gärna ventilera sina åsikter i en annan tråd. Respektera det.

Okej det är uppfattat. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Nu blev jag väldigt konfunderad......., skiver du en så lång rescension med ironi eller menar du verkligen allvar???

Jag tänker utgå ifrån att du är ironisk, måste vara det..., kan inte fatta annars.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck

Jag menar det med hela mitt hjärta. Tycker framförallt I can walk on water är dunderbra. Blev själv förvånad över att jag tycker han är så grym. Annars lyssnar jag ju mest på beatles och sextiotalspop. Men han har något himla speciellt.

Till ämnet - nån annan som har tankar på nya skivan jämfört med de gamla?

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Suck

Jag menar det med hela mitt hjärta. Tycker framförallt I can walk on water är dunderbra. Blev själv förvånad över att jag tycker han är så grym. Annars lyssnar jag ju mest på beatles och sextiotalspop. Men han har något himla speciellt.

Till ämnet - nån annan som har tankar på nya skivan jämfört med de gamla?

Jag lyssnade på några låtar nyss och jag måste säga att jag blev glatt överraskad! Vilket pretentiöst arbete han måste lagt ner på skivan, man kan verkligen känna själ och relatera hela sitt liv till

några av dessa låtarna. Tycker soundet från tidigare skivan har fått mer värme och känsla. Inspelat med en bandare? (har hört att han även släppt skivan på LP) ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Vakuumanka o andra smilfinkar: Ironisera nån annanstans. okej?

Tyckte jag kunde ironisera när diskussionen ändå var igång, men jag ska ge mig härifrån.

Kanske någon annan som vill dela glädjen med mig, eller får jag ta och sätta på mig lurarna, luta mig

tillbaka och känna känslan och värmen i hjärtat av Basshunters underbara "Auto-tune sång". ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Såja, sakta i backarna.

Det finns ingen anledning att sabla Basshunter för att han inte passar just er smak!!

Just nu är han dessutom ganska unik, vilka andra svenska artister som skriver, producerar och framför sitt eget material toppar listorna runt om i världen just nu eller för den delen i år? Ganska få! Jag tycker han bör respekteras för sin, som "laxlaxlax" påpekar, egna stil och framgången med denna.

Även om hans musik inte tillhör mina favoriter tycker jag han har en fantastisk förmåga att skriva bra poplåtar och att vissa av dom är riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck

Jag menar det med hela mitt hjärta. Tycker framförallt I can walk on water är dunderbra. Blev själv förvånad över att jag tycker han är så grym. Annars lyssnar jag ju mest på beatles och sextiotalspop. Men han har något himla speciellt.

Till ämnet - nån annan som har tankar på nya skivan jämfört med de gamla?

Du förvånar mig med, faktiskt. Verkligen! ☺️ Tyvärr (?) har jag inte hört hela - varken av den nya eller den gamla...

Link to comment
Dela på andra sajter

Suck

Jag menar det med hela mitt hjärta. Tycker framförallt I can walk on water är dunderbra. Blev själv förvånad över att jag tycker han är så grym. Annars lyssnar jag ju mest på beatles och sextiotalspop. Men han har något himla speciellt.

Till ämnet - nån annan som har tankar på nya skivan jämfört med de gamla?

Tyckte hans förra skiva var bättre om jag ska vara ärlig. Mycket bättre! ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var förövrigt en mycket intressant artikel som handlade om honom i senaste Filter. Väl värd att läsa om man håller till i, eller vill vara en del av, musikbranschen. Det är lite märkligt att en svensk stjärna som "sålt nån miljon skivor" totalt ignoreras av t.ex. nöjespress. De siffror han lyckats generera under sin korta karriär är enormt imponerande, helt utan att lägga nån värdering om musiken i det.

Jag roas också lite över att jag gissar noll personer som ironiserar eller uttrycker sin avsky här, faktiskt har lyssnat på skivan.

Själv tänker jag inte säga nåt om hur bra eller dålig den är, eftersom jag inte lyssnat. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Såja, sakta i backarna.

Det finns ingen anledning att sabla Basshunter för att han inte passar just er smak!!

Just nu är han dessutom ganska unik, vilka andra svenska artister som skriver, producerar och framför sitt eget material toppar listorna runt om i världen just nu eller för den delen i år? Ganska få! Jag tycker han bör respekteras för sin, som "laxlaxlax" påpekar, egna stil och framgången med denna.

Även om hans musik inte tillhör mina favoriter tycker jag han har en fantastisk förmåga att skriva bra poplåtar och att vissa av dom är riktigt bra!

Jag tycker alla bör respekteras faktiskt 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag är iallafall helt såld sen länge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er än:

Och Jingle Bells live:

Kolla bara hur han hänger med publiken, lever sig in och röjer så naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tänka sig av nån som spelar inför en massa kids. Det är kärlek det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag är iallafall helt såld sen länge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er än:

Och Jingle Bells live:

Kolla bara hur han hänger med publiken, lever sig in och röjer så naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tänka sig av nån som spelar inför en massa kids. Det är kärlek det!

Fan Laxen, om du inte är ironisk nu så vet jag inte vad jag tar mig till. Snälla, säg att du är ironisk med det du skriver ("lever sig in och röjer så naturligt").

Något har gått väldigt, väldigt fel! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Ja jag är iallafall helt såld sen länge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er än:

LA-LALALA LA_LALALA Och över 16 mille visningar på det här? Skicka mig spyhinken tack, någon, snälla, fort!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Det är lite märkligt att en svensk stjärna som "sålt nån miljon skivor" totalt ignoreras av t.ex. nöjespress.

Därför att det aldrig handlar om musiken eller skådespeleriet eller annat som de presterar. Det skiter de i, det är ju tabloidmedia. Varför skriver de annars om en massa nollor som Ankan? Finns det ingen kärlekshistoria, skandal(va fan nu det är egentligen), otrohet eller några andra tragiska vrak är media inte intresserad. Och som vi vet skriver de bara om samma kändisar allihopa som en docku-såpa i skriven form.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Ja jag är iallafall helt såld sen länge. En liten basshunter-introduktion till er som inte lyssnat in er än:

Och Jingle Bells live:

Kolla bara hur han hänger med publiken, lever sig in och röjer så naturligt. Inga drygfasoner som man annars skulle kunna tänka sig av nån som spelar inför en massa kids. Det är kärlek det!

Rapports vinjett är bättre 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar basshunter. Coola beats som fan. Kan nån på detta forum som håller på med samma genre presentera hälften av trycket i hans låtar så varsågoda.

Med rätt mixning och mastring är det ganska lätt att få tryck i denna genre.. Visst är hans musik catchig, inga tvivel om det, så visst ska han ha respekt helt klart, men hans sound är inte unikt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...