Jump to content
Annons

Hur "kopiera" anslagskänslighet från ljudfil....


wonderboy

Recommended Posts

Jag fick fantastisk hjälp för några år sedan av AOLsson med ett workflow från hans hemsida. Både AOlsson och sidan verkar ha kommit bort. Jag kom ihåg hur bra som helst hur jag ska använda mig av Tab to transient för att lägga in miditrigg till olika trummor men kan inte för mitt liv komma ihåg hur man gjorde för att göra det som nämns i rubriken. Jag vet att jag printade ut papper, bokmärkte hans hemsida, laddade ner i min dator (har ny nu) etc. Nu kan jag vare sig hitta guiden, komma ihåg hur man gjorde eller ens leta runt i PTLE 8 och komma ihåg hur det var - HILFE!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

öö, tror jag har den liggande på nån hårddisk.. ska leta lite

..maila mig på a.olsson@mac.com så slänger jag över den 😱

Jag fick fantastisk hjälp för några år sedan av AOLsson med ett workflow från hans hemsida. Både AOlsson och sidan verkar ha kommit bort. Jag kom ihåg hur bra som helst hur jag ska använda mig av Tab to transient för att lägga in miditrigg till olika trummor men kan inte för mitt liv komma ihåg hur man gjorde för att göra det som nämns i rubriken. Jag vet att jag printade ut papper, bokmärkte hans hemsida, laddade ner i min dator (har ny nu) etc. Nu kan jag vare sig hitta guiden, komma ihåg hur man gjorde eller ens leta runt i PTLE 8 och komma ihåg hur det var - HILFE!
Link to comment
Dela på andra sajter

wonderboy har redan fått arbetsflödet via mail..

..men om det nu är någon annan som skulle tycke att det var av intresse har jag här lagt det lilla arbestflödet ..

ProTools_tutorial___workflows_short.pdf

ps. skrev detta för en tag sedan och har inte testat arbetsflödet det mot texten (sitter ju i huvet 😆, så om ni hittar något som är svårt att förstå eller kan misstolkas så meddela mig gärna..

öö, tror jag har den liggande på nån hårddisk.. ska leta lite

..maila mig på a.olsson@mac.com så slänger jag över den 😆

Redigerat av aolsson
Link to comment
Dela på andra sajter

wonderboy har redan fått arbetsflödet via mail..

..men om det nu är någon annan som skulle tycke att det var av intresse har jag här lagt det lilla arbestflödet ..

ProTools_tutorial___workflows_short.pdf

ps. skrev detta för en tag sedan och har inte testat arbetsflödet det mot texten (sitter ju i huvet 😆, så om ni hittar något som är svårt att förstå eller kan misstolkas så meddela mig gärna..

Halloj!

Satt precis och skulle börja göra en sån här lathund själv för elever jag ska ha på måndag och gå igenom detta med, och så slänger du upp det här. Bättre tajming går ju inte få! TACK! Nu slapp jag det arbetet 😆

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

wonderboy har redan fått arbetsflödet via mail..

..men om det nu är någon annan som skulle tycke att det var av intresse har jag här lagt det lilla arbestflödet ..

ProTools_tutorial___workflows_short.pdf

ps. skrev detta för en tag sedan och har inte testat arbetsflödet det mot texten (sitter ju i huvet 😆, så om ni hittar något som är svårt att förstå eller kan misstolkas så meddela mig gärna..

AOlsson är "Forummedlem of the year"!!!!! Absolut lysande!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...