Jump to content
Annons

Den ultimata förfestlåten?


Nylon (oregistrerad)

Recommended Posts

Nylon (oregistrerad)

Tjenare.

Tänkte ställa till med baluns denna mörka fredag. För att försöka motverka vintermörkret och kylan är ju musik det främsta vapnet! Själv har man ju sina gamla favorit-blandband för ändamålet men jag blev nyfiken på vad ni andra brukar spela för att få upp feststämningen. Hoppas på bra förslag så man kan anamma nya favoriter i fortsättningen.

Om jag bara fick välja en skulle jag själv välja "Build me up, buttercup" bara för att det är sånt skönt driv i låten och för att man inte kan låta bli att bli glad av den.

Hoppas alla får en bra fredag-kväll/natt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 65
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

maxmaxmax (oregistrerad)
Fuck her gently med Tenacious D funkar alltid på förfesterna när man har guran med sig 🙂

ISCH.

du får ALDRIG mer komma på fest hos mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tiger Army - Under Saturns Shadow är en ny favorit. Annars kan jag tipsa varmt om:

Men Without Hats - Safety Dance

And One - Moviestar

Prince - Get Up

Sigge Fürst - Bullfest

Kenny Rogers - Endless Love

Cyndi Lauper - All Through The Night

Peps Persson - Hem, hem, hem

Den Lilla Sjöjungfrun - Hela Min Värld

(fantastiskt underhållande med norska Sissel som låtsas kunna svenska, bra låt dessutom!)

Sen kan ju musikvideos vara perfekt för att få en på humör. Tidigare nämnda Safety Dance är våldsamt bra. Dio - Holy Diver, Alice Cooper - Poison, W.A.S.P. - I Wanna Be Somebody, är andra bra tips.

Ja djävlar, det finns ju ett helt gäng. Helt beroende på vilken typ av fest man ska på 🙂 - Gamla klassiker som Haddaway - What Is Love borde väl egentligen förbjudas men funkar ju likförbannat hur bra som helst.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Covenant tycker jag överlag funkar väldigt bra på förfester!

"Theremin" är en gammal favorit, men även nyare låtar som "Dead stars" funkar grymt bra... Håller på att göra mig redo för fest nu, och "Monochrome" höjde stämningen med flera hundra procent... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla klassiker som Haddaway - What Is Love borde väl egentligen förbjudas men funkar ju likförbannat hur bra som helst.

Gamla eurodisco-hits från 1990-1994 är som gjutet. Man behöver inte ens sprit för att gå igång på det. Dessutom kan alla över 20 varenda låt utantill.

hmm.. Kunde ju vakterna på krogen börja med i stället för leg.. "Fixar du första versen på No Limit utantill så har du åldern inne!" (klarar man den bra så är man förmodligen för full)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det "grabbarna" som ska ut så funkar ju min gamla AC-kasett! Precis när "Razors Edge" hade kommit ut tog jag med mig alla AC/DC:s skivor till ett disko som för tillfället hade stängt. Sen tog jag den låt från varje skiva som jag för tillfället tyckte var bäst och så mixade jag ihop dem till en enda orgie av taggtrådsgitarrer, whiskysprucken sång, snabba bilar, projektiler, kvinnor, sprit och remmalag???!!! Det bandet har gjort succé bl a på Roskilde, Hultsfred och på ett antal fester där stämningen dalat. Svårt att plocka ut någon enskild låt, istället radar jag upp några av dem: It´s a long way to the top if you wanna rock´n roll, Live Wire, Riff Raff, Thunderstruck, Love at first feel, Rock and roll ain´t noise pollution, For those about to rock etc. Detta band har visat sig funka finfint även på fester där det varit folk som kanske egentligen inte lyssnat så mycket på denna typ av musik. Många av låtarna har också visat sig vara väldigt "dansbara" för dem som så önskar.

The Cult har också gjort några som får upp festtempen rejält. Wild Flower, Li´l Devil, Wild Hearted Son etc

Gamla Howard Jones-låtar är ju jättekul också. Peps Person med "Oboy!" Då spritter det i benen t o m på en sån dansvägrare som jag. Det finns ju jättemånga!!!!

Vi får ju inte glömma bort Peter Wahlbeck! Att dra på en video med nån av hans ståuppor sätter ju verkligen fart på förfesten! Likaså "Ullared", "Bakom Basistens Bas", "Rock´n Roll-Arian" och några andra kompositioner!!! Länge leve Wahlbeck!

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart hela Fatboy Slims andra album "You´ve come a long long way, baby". Helt klart...!

Sen kör man de tredje "Halfway between the gutter and the stars" på efterfesten 😉

Sen slänger man det nyaste "Palookaville" i toaletten eller något. Är väldigt besviken på det!

Men jag säger er det: Det förstnämda är sådan otroligt originell blandning av olika stilar eller rättare sagt stämningar så alla gillar någon låt. Alla brukar gilla det på mina förfester i alla fall 😆 Testa själva imorgon!

Link to comment
Dela på andra sajter

Begreppet "förfesta" är otroligt svenskt.

Att kalla någonting för otroligt svenskt, är fantastiskt svenskt! 😄

Att kalla något för fantastiskt svenskt...är det över huvud taget svenskt? 😮

Är det "grabbarna" så funkar ju:

Big Balls : AC/DC

Jag är en man : Reeperbahn

Street fighting man : Rolling Stones

Sedan avslutar man med

Drunk in a band : Del Amitri - när det är dags att dra

På efterfesten kör man

Slap my bitch up : Prodigy

Nästa dag passar väl

Sick to the bone : Steve Tannen

Heltäckt rakt av 😄

Redigerat av Rapid Wanker
Link to comment
Dela på andra sajter

=hammagrella,18 December 2004, 01:45Att kalla någonting för otroligt svenskt, är fantastiskt svenskt!  😆

Bland det klokaste jag läst här på forumet:)!!!

Jag lånar det rakt av och lovar att kasta det i huvet på nästa svensk som klagar på det förträffliga underskattade ordet lagom:)

Förfest? The Sentinel, Judas Priest.

Link to comment
Dela på andra sajter

Begreppet "förfesta" är otroligt svenskt.

Att kalla någonting för otroligt svenskt, är fantastiskt svenskt! 😛

Och det är bara i Sverige vi säger

"han/hon är så osvensk"

och menar det som något positivt 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart hela Fatboy Slims andra album "You´ve come a long long way, baby". Helt klart...!

<snip>

Men jag säger er det: Det förstnämda är sådan otroligt originell blandning av olika stilar eller rättare sagt stämningar så alla gillar någon låt. Alla brukar gilla det på mina förfester i alla fall 😛 Testa själva imorgon!

Den är också schysst!

"Fatboy Slim is fucking in heaven" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Begreppet "förfesta" är otroligt svenskt.

Att kalla någonting för otroligt svenskt, är fantastiskt svenskt! 😄

Och det är bara i Sverige vi säger

"han/hon är så osvensk"

och menar det som något positivt 😆

Jao, och påstår nån att han/hon är en stolt svensk misstänker vi genast rasism 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Solar Plexus - Wallenberg

Soundtrack of Our Lives - Galaxy Gramophone

Kraftwerk - The Model

Beatles - Helter Skelter (eller någon utav de tidiga och fruktansvärda *brrr*)

Rolling Stones - Jumpin Jack Flash

Ananda Shankar - Streets of Calcutta

Silverbullit - Joy

Bengt Palmers - Temat till Sällskapsresan

Di Leva - Everyone is Jesus

Pink Floyd - Money

...ja listan kan göras låååång! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...