Jump to content
Annons

Cubase och quadcore fråga?


Magnetic

Recommended Posts

Tjena

Som jag nämnt i en tidigare tråd har jag byggt ihop en ny dator med en Intel Quad 9400 processor och använder mig av Cubase Studio 5 under XP. Fungerar kanon bra, men...

Lite märkligt är att när jag aktiverar multiprocessor i inställningarna så ser jag ingen som helst skillnad som när den är av på ASIO-mätaren (CPU) i Cubase. Körde tidigare på Cubase SL 3 under XP på min laptop med Core2duo och då gav samma sak en påtaglig prestanda förbättring. Någon som känner till något om detta? Något som är knas?

Tacksam för alla svar!

Ha de gott.

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har CB5 quadstöd alltså?

Du får förmodligen ställa in i windows också att cubase ska jobba på alla kärnor

om det inte är default.

När jag körde igång nuendo 3 med quad första gången höll jag på att ramla av stolen

av vilket flyt det blir, och då nyttjar N3 inte ens quad officielt fullt ut säger dom.

Kör det klassiska XPtweaken annars, att optimera för bakgrundstjänster.

Har OS på fucking norska nu så svårt att beskriva sökvägen

Faktum är ju att du KOMMER belasta varje kärna mindre så det blir ju skillnad i vilket fall.

Redigerat av mietek
Link to comment
Dela på andra sajter

har CB5 quadstöd alltså?

Du får förmodligen ställa in i windows också att cubase ska jobba på alla kärnor

om det inte är default.

När jag körde igång nuendo 3 med quad första gången höll jag på att ramla av stolen

av vilket flyt det blir, och då nyttjar N3 inte ens quad officielt fullt ut säger dom.

Kör det klassiska XPtweaken annars, att optimera för bakgrundstjänster.

Har OS på fucking norska nu så svårt att beskriva sökvägen

Faktum är ju att du KOMMER belasta varje kärna mindre så det blir ju skillnad i vilket fall.

Tack för svaret!

Aktivera quadstöd i Windows för Cubase? Hur går detta till?

Dom flesta XP tweaksen har jag gjort som att optimera för bakgrundstjänster. Är säker på att Cubase 5 skall ha stöd för quadprocessorer.

// Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...