Jump to content
Annons

Svagaste länken?


Alexho

Recommended Posts

Halloj!

Nu när studion klar tänkte jag köpa lite nya prylar. Jag tror att jag ska köpa TK-Audio's DP-1 eller BC1'an.

Men jag funderar på vad som egentligen kommer att lyfta mixen i slutändan. Rummen har bra och luftig akustik!

Jag har idag:

Blue Bluebird

Röde NT5 x2

Shure Sm57 x2

Sennheiser e902

Sennheiser e904 x3

Sennheiser e905

----> 003 rack ----> PT 8

När jag spelar in fler kanaler använder jag ett Sound Craft 200b (endast mickförstärkarna) som går in i en Alesis AD/DA omvandlare.

Tanken är att jag vill ha en preamp (i detta fal blir det 2 kanaler) som jag kommer att använda på näst intill allt!

Till overhead mickarna, gitarr, sång, akustiska instrument mm..

Fördelen med DP-1'an är att den har väldigt många användningsområden i och med att det går att ställa in den på flera olika sätt. Ett cleant som låter väldigt rent med mcyket head room.

Ett som låter mer åt Neve hållet, går även att få till väldigt snygg dist!

Duger 003'ans preamp? Ska jag hellre köpa kompressorn och sätta den på masterbussen?

Eller en mick för de här slantarna?

Vad tror ni är den svagaste länken?

TK Audio's hemsida

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer förmodligen bli en BC1. Vill ha något på masterbussen som limmar ihop mixen. Har hör flera ljud-tester före/efter och den tillför verkligen det lilla extra! Ska testa den i slutet av månaden! Men samtidigt vill jag ha en riktigt grym preamp!

BAAHHH!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...