Jump to content
Annons

Multieffekt till gitarr


ZeroX

Recommended Posts

Hej,

Testar i detta forum om man kan fĂ„ lite mer svar 😛

Nu Àr det dax att uppgradera/byta effekt för att spela live med. Har idag en gammal Boss GX700 som jag har en del skit pÄkopplat pÄ, men nu kÀnner jag att det inte fungerar riktigt lÀngre sÄ en ny och helst i rack vill jag ha.

Har en Line6 Pod XT live , men tycker inte att ljuden hÄller hela vÀgen. Disten Àr bra, men rÀcker inte hela vÀgen. Effekterna Àr klena och har varken djup eller bredd dock finns det ljusglimtar nÀr man la till de övriga förstÀrkardelarna sÄ att möjligheterna blev större. AnvÀnder den mycket nÀr jag ska spela in saker dÄ jag tycker den fungerar bra. TyvÀrr Àr nÀstan alla orginalljud kassa.

Mycket av orsaken att jag köpte den var att mÄnga pratade sÄ varmt om POD och att man kunde uppdatera patchar via nÀtet.

Har Àven tittat pÄ Boss GT-8 och GT-10 ,men tycker inte att jag hittar nÄgot nytt dÀr. Testade dock den i butik och fick ingen kÀnsla för den. Jag kan ha fel hÀr, men vissa distljud lÀt likadana som dem jag har i min gx700. GÄr kanske att ratta till bÀttre, men orginalljuden var hemska.

Innan jag köpte POD för 3-4Är sedan sÄ testade jag en VOX tonelab och gillade den varma disten som den hade, men tyvÀrr hade den inte sÄ mycket möjligheter dÄ

Har i dagarna testat TC Electronics Nova System och nu börjar det likna nÄgot. RÀtt nÀra det jag Àr ute efter. TyvÀrr sÄ hÀnger den sig nÀr den har blivit varm. Antingen beror det pÄ nÄgot fel eller sÄ Àr det mjukvaran som heter 1.11 (finns en 1.13).

Nackdelen med denna Àr att den ligger pÄ golvet och en cider eller red bull/vodka i detta Àr ju godnatt sÄ jag ser helst att mina effekter Àr rackade

Fördelen Àr ju att den lÄter jÀkligt bra. Bredd och djup i ljuden och ett bra hÀng i disten. Tonen behÄlls hela vÀgen och försvinner inte onormalt.

Andra nackdelar Àr att det inte finns nÄgon hörlursutgÄng eller usb koppling. Klart trevlig maskin i vilket fall.

TC har ju andra saker som G major 2 ,men dĂ„ mĂ„ste man ha en dist Ă„ pre amp till denna. Även kompressor! DĂ„ pratar vi om mer pengar. 5500 + 3500 typ, men lĂ„ter det bra sĂ„ visst. Man mĂ„ste ju Ă€ven ha ett pedalbord till detta.

Jag tror dock att Nova system har mycket av detta redan i sig. Dock ingen wahwah!

En annan kandidat Àr ju Digitech GSP 1101. Denna har jag inte testat ,men lÀst och lyssnat pÄ. Denna har ju allt man vill ha och den skall ha riktigt bra ljud Àven om dem Àr digitala. Huvudsaken att det lÄter rÀtt!

Med detta inlÀgg sÄ vill jag ha Äsikter och kommentarer om vad du anser Àr bra eller om du har nÄgon av dessa och kör med den hÄrt. HjÀlp mig att vÀlja rÀtt

/Mvh Micke

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...