Jump to content
Annons

TREs mobila bredband


ChrilleO

Recommended Posts

Lite off topic, men finns det något tak på UPPLADDNING? Tre har ju 20gigs gräns i månaden på NEDLADDNING nämligen. (min kan tanka men det går ju slött)

Anledningen till att jag frågar är ju för att jag ska kunna ladda upp min vackra musik till vännerna 😄

HJÄLP MIG ALLA TRE-USERS!

Redigerat av ChrilleO
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har ett annat problem med TREs mobila och det är att nedladdningshastigheten varierar

något väldigt. Det tycks inte ha med vilken tid på dygnet man använder tjänsten att göra.

Är det någon som har samma problem. Men, i jämförelse med Tele2 som jag hade tidigare

är det en klar förbättring.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett annat problem med TREs mobila och det är att nedladdningshastigheten varierar

något väldigt. Det tycks inte ha med vilken tid på dygnet man använder tjänsten att göra.

Är det någon som har samma problem. Men, i jämförelse med Tele2 som jag hade tidigare

är det en klar förbättring.

om du drar hem torrent kan det ju ha med seeden att göra, men om det varierar i "skickat/mottaget" på uppkopplingen, så äre väl vart du befinner dig. Om du använder det i hemmet bara, så läste jag något om att det kan bli sämre uppkoppling om flera använder samma nät (or what ever) samtidigt, i samma område dvs. kan va bull snack, vem vet :/

Link to comment
Dela på andra sajter

Tre är så hiskleigt oustanding bäst att det är ett skämt! Mitt avtal med dem har inga begränsningar överhuvudtaget avseende nedladdning o uppladdning. Nu använder iofs jag aldrig sånt, men om jag skulle vilja... låtar, filmer etc alltså. Vi kom bra överens. Har tjänat flera tusen på ett år på min övergång.

Tele2 är ett skämt - går inte att bli av med dem. De sänder en restfaktura hela tiden när man avslutat sitt avtal med dem på kvarstående belopp som de kallar dröjsmålsränta och räknar tiden från det jag fått räkningen första gången (!) tills jag betalar den, i ränta. Hehe. Man kan ju inte betala innan man fått den liksom. Höll på med en slutfaktura i över ett halvår på det sättet.

Telia är ett skämt - måste själv bevisa att man inte ringt samtal mitt i natten när man sovit. Vet en som fick en obefogad räkning på 10000 kr på det sättet.

Telenor är ett skämt - det var min tidigare operatör. Min mobil kostade hos dem med alla avgifter 11 kr per minut inrikes.

ComHem - är ett rätt ok företag. Kommer med lösningar. Men nu ville jag ha mobilt.

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Tre är så hiskleigt oustanding bäst att det är ett skämt! Mitt avtal med dem har inga begränsningar överhuvudtaget avseende nedladdning o uppladdning. Nu använder iofs jag aldrig sånt, men om jag skulle vilja... låtar, filmer etc alltså. Vi kom bra överens. Har tjänat flera tusen på ett år på min övergång.

Tele2 är ett skämt - går inte att bli av med dem. De sänder en restfaktura hela tiden när man avslutat sitt avtal med dem på kvarstående belopp som de kallar dröjsmålsränta och räknar tiden från det jag fått räkningen första gången (!) tills jag betalar den, i ränta. Hehe. Man kan ju inte betala innan man fått den liksom. Höll på med en slutfaktura i över ett halvår på det sättet.

Telia är ett skämt - måste själv bevisa att man inte ringt samtal mitt i natten när man sovit. Vet en som fick en obefogad räkning på 10000 kr på det sättet.

Telenor är ett skämt - det var min tidigare operatör. Min mobil kostade hos dem med alla avgifter 11 kr per minut inrikes.

ComHem - är ett rätt ok företag. Kommer med lösningar. Men nu ville jag ha mobilt.

//:debatt

tryggt att höra 😛 har inte deras 20gigs tak påverkat ditt abonnemang? vilken glidare du är isf, grattis

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...