Jump to content
Annons

Hur ändrar man cutoff medans sången spelas


cta

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag hoppas någon skulle kunna hjälpa mig. Min titel blev inte riktigt tydlig så jag ska förklara lite bättre. Jag har lite problem, jag skulle vilja ändra så att cutoff ändrar sig automatiskt medans min låt spelas i tidslinjen. Vet inte riktigt vad jag skulle söka på men och andra sidan vet jag inte ens om det går. Men den måste det!

Det skulle vara bra med en tutorial.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej allihopa!

Jag hoppas någon skulle kunna hjälpa mig. Min titel blev inte riktigt tydlig så jag ska förklara lite bättre. Jag har lite problem, jag skulle vilja ändra så att cutoff ändrar sig automatiskt medans min låt spelas i tidslinjen. Vet inte riktigt vad jag skulle söka på men och andra sidan vet jag inte ens om det går. Men den måste det!

Det skulle vara bra med en tutorial.

Låter som att det är någon form av automatisering du letar efter... Jag kan tyvärr exakt noll angående FL, men om du kollar på typ youtube efter automation och FL så hittar du säkert något vettigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej allihopa!

Jag hoppas någon skulle kunna hjälpa mig. Min titel blev inte riktigt tydlig så jag ska förklara lite bättre. Jag har lite problem, jag skulle vilja ändra så att cutoff ändrar sig automatiskt medans min låt spelas i tidslinjen. Vet inte riktigt vad jag skulle söka på men och andra sidan vet jag inte ens om det går. Men den måste det!

Det skulle vara bra med en tutorial.

Först väljer du en kanal som ska automatiseras. Tryck på den så du får upp rutan, sen väljer du plugin options längst upp till vänster och sen "Browse Parameters". Då kommer det upp en lång lista till vänster i Browsern. Där kan du välja vad som helst som ska automatiseras. Enklast är att du rör på den ratt som ska automatiseras, då hoppas den dit automatiskt.

Om du vill automatisera volym eller pan så kan du högerklicka på de små rattarna till vänster om alla kanaler och välja "Create Automation Clip".

Sen är det bara att ställa in dem i playlisten. Styr de små prickarna med vänster musknapp och gö nya med höger.

Hoppas du har blivit lite klokare nu 😱.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack, Har provat mig runt lite nu och verkar fungera bra. Problemet är nu att den inte sparar automations när jag sparar och stänger av programet. Men är inte helt säker om jag sparade dock. Tack endå allihopa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack, Har provat mig runt lite nu och verkar fungera bra. Problemet är nu att den inte sparar automations när jag sparar och stänger av programet. Men är inte helt säker om jag sparade dock. Tack endå allihopa!

Det ska den göra så du sparade nog inte då :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack, Har provat mig runt lite nu och verkar fungera bra. Problemet är nu att den inte sparar automations när jag sparar och stänger av programet. Men är inte helt säker om jag sparade dock. Tack endå allihopa!

Måste trycka record everything och sen trycka på record för att den ska spela in knob movements och dylikt. Om det är en sampling så har fruity cutoff kontroll separat för samplingen med attack osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...