Jump to content
Annons

Finns det något bra Firewire kort Pci express kort?


SoloNo1

Recommended Posts

Misstänker att firewire anslutningarna som sitter på mitt moderkort får vissa störningar av något slag, det är dock Texas instruments, men det känns som att när diskarna börjar jobba mycket så får den störningar på något sätt, kortet startar om sig titt som tätt osv osv...

Kom gärna med några förslag ifall du sitter inne med något!

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nja, har märkt att när jag laddar ner något så att diskarna blir belastade så får den alltid dropouts på något sätt så att kortet startar om sig titt som tätt... Verkar mer som att den är känsligare för att ta emot saker än att läsa ifrån diskarna, det händer ju inte direkt när jag läser samplingar ifrån samma disk.

Vet inte ifall ett firewire pcie kort skulle få mer enskild traffik så att det inte störs på samma sätt, eller har jag fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Det är nog bara att testa, för mig så låter det som att det blir nåt strul med strömförsörjningen till ljudkortet. Men det kanske bara tappar kontakten, tror dock att ett inbyggt och pci eller e går på samma bus. Jag har ett ga ep45-ds3 men onboard ti fw och ett saffire pro 10 i/o och det funkar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter helt enkelt som att du maxar bandbredden i Firewirekontrollern. Därför stryps ljudkortet när hårddiskarnas överföring prioriteras.

Hur mycket har du kopplat på Firewirebussen och i vilken ordning? Sitter ljudkortet länkat efter hårddiskarna?

Firewire 800? Firewire 400?

Ett extra kontrollerkort kan säkert vara bra, koppla hårddiskarna på moderkortets FW och ljudkortet på det nya kontrollerkortet.

Jag har detta kort i PC:n, och det fungerar bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...