Jump to content
Annons

M-Audio Delta Audiophile 2496


audioman

Recommended Posts

Skall snart investera i ett par Adam a7 ( 😆 ) och vill sĂ„klart fĂ„ ut sĂ„ mycket som möjligt av dom.

Tror ni att mitt gamla "M-Audio Delta Audiophile 2496" kort samt Tapco 6 mixer ger högtalarna rÀttvisa?

Redigerat av audioman
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)

Jag tror du kommer att bli nöjd.

Jag köra sjÀlv med samma ljudkort och en Behringermixer för lyssningen.

Funkar finemang.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

maart (oregistrerad)

jag tror ocksÄ du kommer bli riktigt nöjd med Adam-lÄdorna. har haft mina i snart ett Är och blir bara mer och mer nöjd med dom :-)

dÀremot skulle jag rekommendera att du kopplar förbi Tapcon eftersom den antagligen fÀrgar ljudet en del och förmodligen tillför lite brus. Har ljudkortet analog volymkontroll för monitorutgÄngen? Annars skulle jag föreslÄ nÄtt sÄnt hÀr, lite beroende pÄ behov och plÄnbok:

http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_nano_patch.htm

eller

http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_mpatch_2.htm

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

drloop (oregistrerad)

Om inte Tapcon Àr sÀmre Àn Behringern sÄ Àr det inget problem med brus.

Jag kan dra upp lyssningen pÄ Behringersmixer pÄ max och det hörs lite brus om jag kryper nÀra mina högtalare.

(Jag har Blue Sky monitorer sÄ det Àr inget skrÀp jag lyssnar i...)

Troligen Àr ocksÄ fÀrgningen försumbar. SÄ oroa dig inte för det.

Men en M-Patch-2 Àr ingen dum idé för dÄ fÄr du hörlurslyssning ockÄ vilket nanopatchen inte har.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tror definitivt att du blir nöjd. Jag har sjÀlv A7'or och det Àr det bÀsta jag hört hittils för dom pengarna. Jag ser inga problem med hÄrdvaran i din lyssningskedja. Det Ànda problem jag hade var blandning av balanserade och obalanserade signaler till A7'orna och min Samson Resolv 120 Sub. En linjetransfomator frÄn Lundahl löste dock det problemet.

//KG

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...