Jump to content
Annons

Sprak knaster när jag spelar midi.


Germer

Recommended Posts

Jag har ett midi-klaviatur kopplat till mitt externa firewire-ljudkort. När jag spelar (både spelar in och spelar upp) i Cubase så knastrar det. Vid svaga ljud är det inget, men när synten bygger upp lite och flera toner spelas samtidigt så kommer knastret. Det låter nästan som att mina lurar skulla vara spruckna, men så är det inte.

Jag har läst på forumet som en GRIS men inte hittat svaret på min fråga. Jag har också provat att höja latency och buffertsize utan verkan. 😆

HJÄLP! 😆

/ Germer

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag har ett midi-klaviatur kopplat till mitt externa firewire-ljudkort. När jag spelar (både spelar in och spelar upp) i Cubase så knastrar det. Vid svaga ljud är det inget, men när synten bygger upp lite och flera toner spelas samtidigt så kommer knastret. Det låter nästan som att mina lurar skulla vara spruckna, men så är det inte.

Jag har läst på forumet som en GRIS men inte hittat svaret på min fråga. Jag har också provat att höja latency och buffertsize utan verkan. 😛

HJÄLP! 😏

/ Germer

Hade samma problem med mina plugins, hämtade senaste uppdateringar och så var allt bra igen!

Så du kanske ska hämta uppdateringar för bla Cubase, kanske finns nya drivrutiner för ljudkortet osv!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...