Jump to content
Annons

Ställa Velocity på flera noter i drum mappen samtidigt


Bajenuffe1

Recommended Posts

Hej vänner.

Jag vet att detta är en grundläggande grej men jag har aldrig behöft det förut.. Har likson nöjt mig med de fills som EZD erbjudit. Nu håller jag på och jobbar med ett fill dör virvelns velocity är bra men för höga.. Jag skulle vilja markera alla staplarna och sänka dem lika mycket så man får samma förhållande mellan noterna men lägre... Hur gör man det bäst?

Kör EZD och Cubase 5

/Uffe

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Markera de aktuella slagen och ändra sen i Velocity-värdet i editorns överkant (musens scrollhjul är smidigt här). Det värde du ser är det först markerade slaget, men de andra markerade slagen kommer att ändra sig i förhållande till det. Om du inte ser Velocity-värdet har du förmodligen inte aktiverat den meny-raden. Minns inte på rak arm, men det är en knapp i överkant på editorn vill jag minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Fan.. Jag får bara tag i en not åt gången... Någon som vet vad jag gör för fel?

Ahaaaaa.. Hittade det!. Du hade helt rätt. Man måste aktivera "Show info" och ändra velocity i det fältet som då visas. Då får man alla markerade noter att hänga med i "Mouse Scrollet"... TOPPEN!

Redigerat av Bajenuffe1
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan.. Jag får bara tag i en not åt gången... Någon som vet vad jag gör för fel?

"får tag i"? Hur gör du nu?

Annars - om du markerar de slag du vill ändra och därefter håller ned ctrl+shift och klickar på ett av dom, så får du upp en högtalare och en regel. Bara att dra musen upp eller ner så ändras velocityn på valda nötter.. 😊

Redigerat av Gain
Link to comment
Dela på andra sajter

"får tag i"? Hur gör du nu?

Annars - om du markerar de slag du vill ändra och därefter håller ned ctrl+shift och klickar på ett av dom, så får du upp en högtalare och en regel. Bara att dra musen upp eller ner så ändras velocityn på valda nötter.. 😛

Yeah.... alltid lär man sig något nytt 😛 Det var faktiskt ett riktig najs tips. Jag tror nog jag får ta och läsa igenom manualen grundligt en gång till hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...