Jump to content
Annons

Tips på Bra stråkar och orkester ljud.


Daniel

Recommended Posts

Skulle behöva tips på VST-I eller samplingsbibliotek med stråkar, blås och andra orkester ljud. Solo instrument samt flera.

Gillade verkligen ljuden på EWQL Symphonic Orchestra GOLD EDITION när jag testade dem i en studio, men jag fick inte bort rumsklangen, vilket gör det svårt att få dem att passa i exempelvis pop-produktioner.

Så tips på ett VST-I eller ett bibliotek med ljud inspelade i mer dämpade lokaler så jag själv kan lägga på det reverb jag önskar hade uppskattats fantastiskt mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har inte själv testat EWQLs symhpony kit, men körde deras choirs... Där gick det att få utan något reverb. Det kan inte vara någon inställning bara nånstans du inte hittade? Prova en demo version och se om du hittar... Det bör liksom gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gold-versionen är inspelad med rumsklang - reverbet går med andra ord inte att få bort. Platinum-versionen har även torra samplingar/instrument men den kostar mycket mer.

Andra bibliotek du skulle kunna kolla Kirk Hunter, Vienna eller Miroslav Vitous.. Kommer inte ihåg exakt vad deras produkter heter - själv kör jag mycket med Kirk Hunters Saphire och Emerald.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...