Jump to content
Annons

Plugg som hittar rätt ljud snabbt


Neko

Recommended Posts

Sitter idag med Logic Pro 7 och har börjat gnagas av att jag inte kan fixa till alla ljud jag vill ha tillräckligt fort. När man skissar låtar tillsammans med någon vill man snabbt kunna visa vad man menar och eftersträvar. Funktionen jag eftersträvar finns i t.ex. Massive(lättsökt, men jag gillar inte ljuden som kommer ut), apple loops och Omnisphere. Jag vill kunna kategorisera ljud för att enkelt kunna söka på dem senare. Vill jag ha en blå pad, ska jag kunna hitta en blå pad. Såväl via en sökfunktion som en kategorisökning där man kan välja flera parametrar för att snäva in sin sökning. Omnisphere verkar än så länge vara det relativt givna valet. Många ljud och lättsökt. Men vad finns det mer i denna väg, samplers såväl som syntar. Har missat en del av utvecklingen senaste tiden och behöver lite hjälp på traven.

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får byta DAW helt enkelt. VST Sound i Cubase är lösningen på allt det där. Går att katogorisera på 3:e parts där också.

Till din fråga: Du har ju själv sett det och uppskattat NI´s Massive och de erbjuder samma i t ec FM8. Kore 2 är väl med sina olika ljudmotorer och soundpacks det du letar efter egentligen. Lätt att hitta det du vill ha och lika lätt att skruva varianter på ljuden 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...