Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Hej!

Har nyligen köpt Cubase 5 o skulle igår installera sylenth1 demo. Installationen gick fint, men sen när jag skulle använda det så funka det inte... när jag ska skapa instrument track / midi track så kan jag bara välja bland de syntar som följer med cubase. Nån som vet vad som kan vara fel?

Edited by ramoand
Annons
Posted

.dll-filen för "sylenth1" (vad nu det är för något) måste ligga i mappen VSTPlugins.

/ A

Posted (edited)
.dll-filen för "sylenth1" (vad nu det är för något) måste ligga i mappen VSTPlugins.

/ A

Mm men det gör den.. de e därför det är så konstigt. Först låg den i mappen "Sylenth1" under "VSTPlugins". Sen provade jag att flytta upp den en nivå till "VSTPlugins", men det hjälpte inte... 🙁

Edited by ramoand
Posted

Ligger den i mappen VSTPlugins under Cubase-mappen då?

Den ska ligga i samma mapp som de pluggar som du får upp i Cubase.

Posted (edited)

Nu kan jag inte 5:an men i 4:an finns Devices/plugininformation.

Kolla om den finns där och att den inte är avbockad.

Åke

Ed: tillagd negation

Edited by ake
Posted

Nu funka det 😕 filerna låg i mappen "VSTPLugin" under Steinberg istället för Cubase 5.

Men nu har jag tyvärr ett annat problem... min transport panel e borta.. även om ja tryck på F2 så händer ingenting.. vad göra?