Jump to content
Annons

Arabvikinglåten


Våldtog jag ditt öra nyss?  

37 röster

  1. 1. Våldtog jag ditt öra nyss?

    • 1 nej
      20
    • 2 Kanske
      1
    • 3 ja
      7


Recommended Posts

Hmmm... han har bättre kontakter än mig, så om jag har nåt färdigt att kränga så ere han ja ska höra med. Han ville ha med mig i sitt producent lag, fast de skulle inte gå efterssom de tar typ fem å en halv timme om jag vill hälsa på han å prodda ihop nåt. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)

Jättebra, låter lika delar Enya och Nanne Grönwall, mina två största förebilder.

Superspännande med multikulturella blandningen också, så det blir 6 av 5 söderkärringar-med-indiskasmycke från mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag svarade "Våldtagen: 1 Ja" i gallupen, därför att jag tyckte det var svinbra. Var det rätt gallupsvar 😛 ?

I rätt sammanhang är jag svag som f-n för denna typ av pompöst vemod. Funderar på om det går att genrebestämma? Skitsamma, bra är det!

Tänk dig ordet "våldtäkt".. Vad betyder det egentligen?

Om jag nu skulle göra det som står efter dehär ordet i svenska akademins ordbok, skulle du vara en glad och sprallig livsälskande typ? 😕

heh =). Men ja håller med om att gallupen e dumt formulerad, ja e också svag för sån musik, tribalaktigt.. Fast om jag får välja skulle de nog luta åt de mer minimalistiska hållet, men efterssom jag e så enormt ljudblind på grejer jag gör bretar jag alltid på mer för att jag ska höra lättare själv om jag gillar de eller ej...

Skulle jag nånsin orka göra klart den skulle jag nog tona ner dendär beaffra kören tills "Kicket""på låten. åså skulle den nog va mindre enformig... å längre.. åså skulle jag spela in flöjten själv istället för att sequence:a ut en fattig böjd wavsignal till sönderförslitelse. kul att du gillar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Kul låt.

Snygg ljudbild och snygg produktion. Cross-etno utan att det blir så där jävla Håkan Hemlin-flåshurtigt.

Det skulle verkligen sitta som P i G med en skalmeja på några ställen.

BTW: Om någon har en samplad skalmeja så är jag intresserad.

Ballt oxå med de svällande pukorna på slutet.

5 cafétårtor av 5 möjliga.

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt...

Tänkte gå in på din hemsida o läsa lite mera om dig men det verkar inte fungera...

undrar om du är medveten om det?

När får vi höra mer? Hur har du gjort det? Vad har du för instrument?

Keep up the good work!

/Erik

Link to comment
Dela på andra sajter

onosoul, länken ejunte alls bruten

Kn nemo, håkan hemlin-flåshurtigt? 😆 , lät kul men ja vet inte hur hans grejor låter.vad e skalmeja?, typ en skala på gitarr då? tack för betyget.

och polder. Webhosten som hade min sida e en illaluktande samling kapitalistslynor som inte hade råd att ha kvar min sida för att de fick en räkning eller nåt. =(. Men de va ju gratis så ja förlorade ju inget på det.

Instrumenten ja har e en illa tilltyglad fender akustisk gura, å en ibanez stålsträngad av nåt slag, en gibson epiphone som haft avbruten hals och ett marackas ägg, en sopran blockflöjt och en alt tror ja de e, ett munspel å en tamburin. När jag får ett vettigt jobb blir de byta av alla guror, en kazoo, en akustisk bas, en elbas, en fiol, rn blovkflöjt till kanske, ska se om ja kan hitta nåt begagnat piano och så bongo trummor. åså lite löst tjafs, de ja kan haffa om ja ser nåt kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)
Kn nemo, håkan hemlin-flåshurtigt? 😉 , lät kul men ja vet inte hur hans grejor låter.vad e skalmeja?, typ en skala på gitarr då? tack för betyget.

Hädare! En skalmeja låter som det som sitter längst ut på säckpipan och är ett slags blåsinstrument - rörblad om jag inte är helt felvaggad. Det låter väldigt gammalt svenskt folkmusikt om skalmejan.

Och sedan - Håkan Hemlin är den mannen som sjunger i Nordman.

//nemo

EDIT: Dubbelt rörblad!

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kn nemo, håkan hemlin-flåshurtigt? 😉 , lät kul men ja vet inte hur hans grejor låter.vad e skalmeja?, typ en skala på gitarr då? tack för betyget.

Hädare! En skalmeja låter som det som sitter längst ut på säckpipan och är ett slags blåsinstrument - rörblad om jag inte är helt felvaggad. Det låter väldigt gammalt svenskt folkmusikt om skalmejan.

Och sedan - Håkan Hemlin är den mannen som sjunger i Nordman.

//nemo

EDIT: Dubbelt rörblad!

Ledsen att göra dig besviken på flöjtintresseområdet... Fick ju bara flöjterna i julas.. Men fan va man lär sig fort på dom! vet inte om de hjälper att spela gitarr före eller nåt men ja kunde typ spela titanicflöjtkompet efter 20 minuter nästan perfekt, nu har ja tränat mycke på sån flöjtmusik som e i arabvikinglåten och det går svin bra... alla borde flöjta

Edit: vandraren har inge stans att gå, håhå.. nu kommer de tilbaka

Redigerat av Maximiliananthony
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...