Jump to content
Annons

Falken - Lift off?


falken

Betyg  

8 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      4
    • 3
      0
    • 4
      1
    • 5
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Lift off

ARTIST/GRUPP: Falken

GENRE: Stoner?

LÅTLÄNGD: 3:58

KOMPOSITÖR: Falken

PRODUCENT: Falken

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: wma

STORLEK: 3,8Mb

STATUS: Halvfärdig

LÅTLÄNK: Lift off

Ja, då var första inspelningen postad, tvekade lite efter att ha lyssnat på andras inspelningar, men va faen 😄

Detta är ett projekt jag håller på med i skolan, det är jag själv som spelar allt och sjunger så tajtheten är kanske inte den bästa, det är ljudbilden som är det viktiga.

Har precis bränt ut låten så jag kunde få hem den, och det lät inge vidare tyckte jag i min hemstereo, har en lista med punkter jag ska fixa, men vore kul att se vad andra tycker!

Om ni undrar varför det står Keane som artist så undrar jag det samma=)

Peace

Redigerat av falken
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De två första minuterna är helt ok, fast jag gillar inte virveln som låter som en liten knapp genom ett microverb.

Soundet är ganska klumpfotat (vilket jag tycker passar det långsamma tempot) men det blir för torftigt för det snabba partiet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att virveln inte låter så het vet jag, har haft problem med den, rattat som bara den, och när jag ställt in det sound jag egentligen vill ha så hamnar den helt plöstligt så långt bort, låter som den står ute i hallen 😳 jag ska jobba mer på den...

Klumpfotat? jag förstår nog inte riktigt, det är rätt grötigt i det snabba partiet om det är det du menar?

Redigerat av falken
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Stoner? Får mer doom-vibbar av det här, och det är bra!

Känner lite electric wizard, orange goblin och acid king-vibbar.

De bästa bitarna tycker jag är introt, första versen och matandet på C# vid 03:00 ( vilket gärna kunde ha fortsatt )

Dubba sången så den blir lite fylligare, och så lite rymdljud i introt, så har du mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig låter det alldeles för mycket replokal och burk.

Läsa lite om hur man mickar, komprimerar och eq-ar, kanske?

Håller med, det låter väldigt mycket replokal. Det finns nästan ingen mid alls...det låter burkigt som när man sätter upp en radiorecorder i repan...

Annars är det bra spelat och låten är skaplig...en 3a..

Mixning och ljud får en 2a

Link to comment
Dela på andra sajter

Mixmässigt och inspelningsmässigt låter det sådär.. men vad segt låten går de två första minutrarna.. känns som att man fryser fast i backen eller nått. 🙂

Redigerat av nev
Link to comment
Dela på andra sajter

Stoner? Får mer doom-vibbar av det här, och det är bra!

Känner lite electric wizard, orange goblin och acid king-vibbar.

Kul att du gillar det! Om det är stone eller inte får jag nog låta vara osagt då, orange goblin lyssnar jag ju på en del och jag tycker dom har en hel del stone i sig, men men....

De bästa bitarna tycker jag är introt, första versen och matandet på C# vid 03:00 ( vilket gärna kunde ha fortsatt )

Dubba sången så den blir lite fylligare, och så lite rymdljud i introt, så har du mig.

Sången är faktiskt redan dubbad 🙂 andra rösten ligger lite lågt, ska dra upp den något....

Får jobba lite med rymdljuden oxå 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumb Dan Postat den 7 December 2004, 12:07

  För mig låter det alldeles för mycket replokal och burk.

Läsa lite om hur man mickar, komprimerar och eq-ar, kanske? 

Jag har vart ute efter det där "burkiga" ljudet från början, men tyvärr har det blivit lite för mycket redan vi inspelning, var för sig tycker jag gitarrerna låter bra men tyvärr blir inte helhetsbilden så bra, särskilt inte i det snabbare partiet... Ska försöka ratta lite till 😆

nev Postat den 7 December 2004, 13:39

  Mixmässigt och inspelningsmässigt låter det sådär.. men vad segt låten går de två första minutrarna.. känns som att man fryser fast i backen eller nått. 

Att det går segt är liksom grejen, vissa gillar det, andra inte.... Jag älskar det 🙂

Peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...