Jump to content
Annons

Lösning Funnen: DPC Lantency får fnatt på tex Aftonbladet.se


SoloNo1

Recommended Posts

Märkte idag att jag får frukansvärda dropouts när jag är inne på aftonbladets hemsida och scrollar upp och ner på sidan, någon som kan förklara vad detta beror på? Är det Java som ställer till det tro?

Använder Firefox, så Active x borde det inte vara.

Även när jag exporterade till en wav fil idag så var det knall rött i DPC Latency Checker av någon konstigt anledning.

Finns det någon vettig förklaring tro?

Redigerat av SoloNo1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Märkte idag att jag får frukansvärda dropouts när jag är inne på aftonbladets hemsida och scrollar upp och ner på sidan, någon som kan förklara vad detta beror på? Är det Java som ställer till det tro?

Använder Firefox, så Active x borde det inte vara.

Även när jag exporterade till en wav fil idag så var det knall rött i DPC Latency Checker av någon konstigt anledning.

Finns det någon vettig förklaring tro?

Det är för att Aftonbladet inte vill att du ska kunna läsa "mellan raderna"

Nä skämt åtsido har du provat om det är likadant i IE?

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkte idag att jag får frukansvärda dropouts när jag är inne på aftonbladets hemsida och scrollar upp och ner på sidan, någon som kan förklara vad detta beror på? Är det Java som ställer till det tro?

Använder Firefox, så Active x borde det inte vara.

Även när jag exporterade till en wav fil idag så var det knall rött i DPC Latency Checker av någon konstigt anledning.

Finns det någon vettig förklaring tro?

Jag har samma sak med min jobbdator på kontoret (Aftonbladet belastar datorn väldigt mycket).

På jobbdatorn verkar det som om Aftonbladet får mitt antivirusprogram att freaka ur (F-Secure).

Kolla i din taskmanager om du ser något som peakar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det Java som ställer till det tro?

Javascript och Flash i kombination med alltför mycket innehåll skulle jag tro. Får visserligen inga dropouts, men CPU:n skjuter i höjden bara av att scrolla lite. Fy fan.. Aftonbladets hemsida är som att bli våldtagen av en julgran.

Link to comment
Dela på andra sajter

martin1678 (oregistrerad)

Kan verkligen rekomendera adblock! plugin till firefox

Javascript och Flash i kombination med alltför mycket innehåll skulle jag tro. Får visserligen inga dropouts, men CPU:n skjuter i höjden bara av att scrolla lite. Fy fan.. Aftonbladets hemsida är som att bli våldtagen av en julgran.
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag tog jag mig tid för att felsöka detta problem med dropouts......

En ganska omfattande felsökning gav mig detta.

Allt är felsökt med DPC Checker först och främst och örat.

1: Överklockningen skapar stora problem vid streamning av någon anledning, även ifall inte ljudkortet är på. Mätarna slog i taket direkt när jag gick in på aftonbladet och kollade deras webb tv.

2: Drog upp till 2.5ms på firewire buffersize (Orginal 2ms) Någon som vet hur mycket jag förlorar på 0.5ms? är det ens märkbart tro vid inspelning?

3: Tankade hem Pci latency Tool för att dra ner på grafikkortets och nätverkskortets latency, tyvärr hänger sig hela datorn när jag försöker starta programmet, funkar det för någon annan så är det bra kika på denna biten.

4: Stängt av vistas windows search. hårdiskarna jobbar mycket lugnare nu. Ligger som en service och måste stängas av i tjänster\Windows search

Någon som kan testa som kör vista ifall ni får en Dropout ifall ni högerklickar på Dator under startmenyn och egenskaper, då ska ni komma in till system.

Får alltid en knall röd stapel när det fönstret öppnas.

Nu funkar datorn felfritt, menas att ljudkortet inte startar om sig titt som tätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...