magnus83 Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Fick reda pÄ idag att vi (Disconnected) fÄr ett nytt skivkontrakt. Denna gÄng ett Svenskt bolag. Blue Topaz Records. Dom har inte flest band i vÀrlden under sina vingar, men dom tar dÀremot mycket bra hand om sina band. Till skillnad frÄn det förra bolaget vi hade STF-Records i tyskland. DÀr vi slÀppte tvÄ plattor under namnet Her Whisper. Dom har alldeles för mÄnga band för att kunna ta hand om alla. DÄ Àr det mycket bÀttre att ha ett bolag som har fÀrre band, men bÀttre service. SÄ nu kÀnns det mycket bra. Funderar pÄ att ta mig ner till nÀrmsta bageri och köpa mig en stor fet bakelse och klÀmma i mig. Och sedan rulla vidare till puben och fira med en stor stark!!! Sedan nÀr jag Àr full och otrevlig sÄ ska jag ge mig ut pÄ stadens gator och skrika könsord.....jag e mogen.. hehe
bozar Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Hade du fler erbjudanden eller valde du dem bara för att de verkade trevligt att ha ett mindre bolag? Vilka sÄllade du i sÄ fall bort och varför?
magnus83 Postat 23 april 2009 TrÄdstartare Postat 23 april 2009 Hade du fler erbjudanden eller valde du dem bara för att de verkade trevligt att ha ett mindre bolag? Vilka sÄllade du i sÄ fall bort och varför? Det var bara för att vi ville ha ett bolag som satsar pÄ sina band. Och innan vi kontaktade dom sÄ hörde vi med banden som ligger pÄ bolaget vad dom tycker och det var idel positiva lovord. Innan vi fick det tyska kontraktet sÄ skickade vi ut promopaket och dylikt hej vilt och fick svar frÄn höger och vÀnster. Men jag mÄste sÀga att dom flesta bolagen dÀrute Àr antingen lata grisar eller skojare. SÄ denna gÄngen nÀr vi letade bolag sÄ kollade vi först upp dom bolagen som verkade intressanta och sedan tog vi kontakt med dom. Och det verkar som om den strategin funkar fint. Man ska verkligen vara försiktig med att skriva pÄ kontrakt. Vi fick nÄgra rejÀla bakslag innan vi fick STF i tyskland. Dom va vÀll bra sÄ. Men som sagt, lite för mÄnga band.... Men nu sÄ tror jag vi Àr i hamn i alla fall.
bozar Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Hoppas det gÄr bra för er och att de hÄller sitt ord.
wonderboy Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Grattis! Jag tycker absolut att vi alla ska posta vÄra framgÄngar, stora som smÄ, och detta Àr en av de större! Hoppas att allt kommer att funka bra för Er!
Demonproducenten Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 SĂ„ denna gĂ„ngen nĂ€r vi letade bolag sĂ„ kollade vi först upp dom bolagen som verkade intressantaoch sedan tog vi kontakt med dom. bra jobbat grattis Ă„ lycka till! đ
Vallhagen Postat 23 april 2009 Postat 23 april 2009 Verkar ju bÄde klokt, bra och lyckat, magnus83! SÄ, Grattis! Ta nu en bulle o en whisky! Eller hur det nu var. tjing Bengan
Ÿoffe Postat 24 april 2009 Postat 24 april 2009 Skitkul att lÀsa om att det gÄr bra för nÄgon. Kloka tankar, och dÄ menar jag inte könsorden, ha ha! Lycka till med musicerandet och Àven skrikandet. /R
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.