JonasW Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 (redigerat) DĂ„ var det dags, Studiofestival #27 gĂ„r av stapeln hĂ€r och nu! Denna gĂ„ng Ă€r det dödsmetall som gĂ€ller, alltsĂ„ mangel, rĂ„rens eller vad ni nu vill kalla det. Alla typer av vad som kan klassas som death metal godkĂ€nns, men vi kan för sakens skull redan nu klara ut att In Flames inte Ă€r dödsmetall. SÄ⊠nu var det gjort đ TĂ€vlingsregler 1. LĂ„ten fĂ„r vara max 4:00 minuter lĂ„ng. 2. LĂ„ten ska vara skriven till festivalen (alltsĂ„ inget som slĂ€ppts förut etc) 3. Alla lĂ„tar mĂ„ste innehĂ„lla âsĂ„ngâ 4. LĂ„ten mĂ„ste innehĂ„lla minst 2 takter blastbeats. (kanske kan tumma pĂ„ det...) 5. LĂ„ten ska lĂ€mnas in i mp3-format @192kbps och döpas enligt modell âForumnamn â LĂ„tnamnâ 6. LĂ„ten skickas till studiofestival27@gmail.com senast SĂNDAG 24 MAJ 23:59 (röstningen drar igĂ„ng sĂ„ fort jag hunnit sammanstĂ€lla allt) 7. I vanlig ordning Ă€r alla lĂ„tskrivare etc anonyma tills det att röstningen har avgjorts sĂ„ avslöja inget! đź Nu kanske vissa av er undrar vad rĂ€knas dĂ„ som dödsmetall? HĂ€r har ni lite smakprov pĂ„ olika typer, lĂ„t smaka! Cannibal Corpse - Pounded Into Dust Gorguts - Nostalgia SĂ„ ska det lĂ„ta, sĂ„ sĂ€tt igĂ„ng och skapa nu! đ Redigerat 24 maj 2009 av sixties
slejnard Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 Bra att du tog beslut jonasW...vart mkt velande. đ
flabb Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 Bra att du tog beslut jonasW...vart mkt velande. đź Hehe, gick ganska snabbt, bra, nu kör vi, ujuj, hoppas min stackars strata Ă€r med pĂ„ noterna đ
JonasW Postat 17 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 17 april 2009 Bra att du tog beslut jonasW...vart mkt velande. đ 2 dagar frĂ„n att röstningen var över i förra festivalen kan vĂ€l inte rĂ€knas som sĂ„ lĂ€nge? đź
slejnard Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 2 dagar frĂ„n att röstningen var över i förra festivalen kan vĂ€l inte rĂ€knas som sĂ„ lĂ€nge? đ NĂ€ men det började ramla in vÀÀÀÀl mĂ„nga förslag i den "andra" trĂ„den mot slutet... đ och du nöp fast oss ordentligt đź
aROCKER Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 Oops, det vart dödsmetall! Visste att du var mannen för ett sĂ„dant upplĂ€gg! đ Under 4 min!? Hur snabbt grĂ€ver man upp en grav? Hur mĂ„nga sekunder tar det innan en mĂ€nniska dör med uppsliten strupe? Framförallt, jag har 3 ex av Europes "Final countdown", nu ska ett till altaret! Skit blod pojkar, nu Ă€r det fĂ€rdigborstat tĂ€nder. SKĂ L, JonasW! /aCounter
Memphis Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 Denna festival e jag pĂ„!!! đ Och sammarbeten e tilllĂ„tna som vanligt eller? /M
sixties Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 (redigerat) possessed gick ju i humant tempo sĂ„ det kanske gĂ„r att göra nĂ„tt liknande, ska man för första gĂ„ngen fĂ„ anvĂ€ndning av Ezdrummers drumkit from hell. đ vad skilljer döds frĂ„n trash? Entomed vad rĂ€knas det som (de tiga plattorna)? Redigerat 17 april 2009 av sixties
JonasW Postat 17 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 17 april 2009 Denna festival e jag pĂ„!!! đ Och sammarbeten e tilllĂ„tna som vanligt eller? /M Jajemen bara köra pĂ„, tog Ă€ven bort regeln om max 1 bidrag per skalle, vill man göra 2 gör man tvĂ„ âșïž
sixties Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 (redigerat) http://sv.wikipedia.org/wiki/Death_metal lite info om festivalens tema. Grave- Into the grave Morbid Angel- chapel of ghouls Redigerat 17 april 2009 av sixties
Freddy Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 Det hĂ€r vill jag vara med pĂ„.. om jag hinner med đ kul!
JonasW Postat 17 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 17 april 2009 Kanske blir nĂ„t av det hĂ€r Ă€ndĂ„, alla var ju sĂ„ himla negativa först đ HĂ€rligt! Kanske skulle fixa en 6:a folkisar till vinnaren eller nĂ„t, för folköl Ă€r jĂ€kligt metal!
flabb Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 UrsĂ€kte en n00b hĂ€r, men jag letade lite 'blastbeat' pĂ„ youtube och det Ă€r vĂ€l helt enkelt en betydelse att trummis hamrar pĂ„ 'jĂ€kligt fort', som i detta exemplet: đ
Memphis Postat 17 april 2009 Postat 17 april 2009 (redigerat) Precis sĂ„ flabb!! đ Bjud in henne ocksĂ„ vettja! Redigerat 17 april 2009 av Memphis
sixties Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 detta kanske inte precis Àr dödsmtall men det mÄste vara i nÀrheten i allafall: BÀsta Terrorizer lÄten: Death Metal: A misunderstood art. 7 minuters video om olika sorters death och info om olika grupper mm.
The_CyBorg Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Jag mĂ„ste nog ge det hĂ€r ett försök đ Men varför skulle In Flames inte vara death metal? Enligt konstens alla regler klassas de vĂ€l som melodisk dödsmetal? Iaf de tidiga plattorna...? Dags att göra strupen redo för lite vrĂ„l och grötig growl ^^
sixties Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 pÄ wiki stod in flames med under melodisk death metal: Melodisk death metal, Àr dödsmetall med mycket melodier. PÄ senare tid har det uppstÄtt mÄnga band som spelar melodisk dödsmetall. NÄgra av de mer kÀnda Àr svenska band som In Flames, Arch Enemy, Soilwork, Dark Tranquillity och Amon Amarth.
JonasW Postat 18 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 april 2009 De första skivorna klassas som death men aldrig i livet att jag gĂ„r med pĂ„ att de senare plattorna gör det đ
The_CyBorg Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 De första skivorna klassas som death men aldrig i livet att jag gĂ„r med pĂ„ att de senare plattorna gör det đ Clayman?
Freddy Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 De första skivorna klassas som death men aldrig i livet att jag gĂ„r med pĂ„ att de senare plattorna gör det đ Mitt förslag Ă€r kanske att denna del av reglementet inte Ă€r sĂ„ hĂ„rd đ Roligare med lite fler bidrag, blir en lite större bredd. Vad tycker du? đ Jag har nu gjort en lĂ„t iaf. Mer eller mindre. đ
sixties Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 (redigerat) manglar det sÄ Àr det ju sÀkert i nÀrheten av death metal, ska försöka göra en lÄt sÄ fÄr vi se vad det blir. Entombed- left hand path Redigerat 18 april 2009 av sixties
Stoneyoung Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 HÀr har ni 2 riktigt fina bitar Behind space 99 The Jesters race grymt bra intro! http://www.youtube.com/watch?v=RrbQdlqvjEE Denna Àr vÀl inte death kanske, men den Àr bra:)
Hellpig Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Kanske man skulle försöka hinna med ett bidrag... Ă€r det bara jag som har svĂ„rt att hĂ„lla mig för skratt nĂ€r man hör uttrycket "kristen dödsmetall"? đ
aROCKER Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Du skĂ€mtar va!? Det finns ju inte! Men som jag lite snyggt la upp det tidigare! "the bad boys" kör amfetamin, lyssnar pĂ„ Depeche Mode. "The Evil" shit Ă€r halvalkisar, slĂ„r sin fru och gĂ„r pĂ„ danser och ....sĂ€g vad har du i den gamla backen lĂ€ngst in! "DĂDSMETALLARE" kĂ€kar morötter, gĂ„r i svarta mysbyxor och blir irriterade nĂ€r dom kliver pĂ„ sina dĂ„ligt planerade sladdkablage!! ...ja, ja hugg nu! đđđ /aROCKER
aROCKER Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Första festivalen jag anmÀler mej till dÄ ^^ Ska du inte vÀnta till DOOM-METAL dÄ!? /aROCKER
JonasW Postat 18 april 2009 TrĂ„dstartare Postat 18 april 2009 Mitt förslag Ă€r kanske att denna del av reglementet inte Ă€r sĂ„ hĂ„rd đ Roligare med lite fler bidrag, blir en lite större bredd. Vad tycker du? đ Jag har nu gjort en lĂ„t iaf. Mer eller mindre. đ Man fĂ„r ju sjĂ€lvklart lĂ€mna in vad man vill, men det ska va redig döds för att fĂ„ hög poĂ€ng hos mig iaf đ
flabb Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Första festivalen jag anmĂ€ler mej till dĂ„ ^^ Bra!, vĂ€lkommen i gĂ€nget som inte Ă€r rĂ€dda för att göra bort sig đ
flabb Postat 18 april 2009 Postat 18 april 2009 Kanske man skulle försöka hinna med ett bidrag... Ă€r det bara jag som har svĂ„rt att hĂ„lla mig för skratt nĂ€r man hör uttrycket "kristen dödsmetall"? đ Hehe, well, det Ă€r lĂ€tt avfĂ€rda genren med en musik-imbecill-kommentar men Ă„ andra sidan har den sina kreativa sidor đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.