Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

DÄ var det dags, Studiofestival #27 gÄr av stapeln hÀr och nu!

Denna gĂ„ng Ă€r det dödsmetall som gĂ€ller, alltsĂ„ mangel, rĂ„rens eller vad ni nu vill kalla det. Alla typer av vad som kan klassas som death metal godkĂ€nns, men vi kan för sakens skull redan nu klara ut att In Flames inte Ă€r dödsmetall. SÄ  nu var det gjort 🙂

TĂ€vlingsregler

1. LÄten fÄr vara max 4:00 minuter lÄng.

2. LÄten ska vara skriven till festivalen (alltsÄ inget som slÀppts förut etc)

3. Alla lĂ„tar mĂ„ste innehĂ„lla “sĂ„ng”

4. LÄten mÄste innehÄlla minst 2 takter blastbeats. (kanske kan tumma pÄ det...)

5. LĂ„ten ska lĂ€mnas in i mp3-format @192kbps och döpas enligt modell “Forumnamn – LĂ„tnamn”

6. LĂ„ten skickas till studiofestival27@gmail.com senast SÖNDAG 24 MAJ 23:59 (röstningen drar igĂ„ng sĂ„ fort jag hunnit sammanstĂ€lla allt)

7. I vanlig ordning Ă€r alla lĂ„tskrivare etc anonyma tills det att röstningen har avgjorts sĂ„ avslöja inget! 😼

Nu kanske vissa av er undrar vad rÀknas dÄ som dödsmetall?

HÀr har ni lite smakprov pÄ olika typer, lÄt smaka!

Cannibal Corpse - Pounded Into Dust

Gorguts - Nostalgia

SĂ„ ska det lĂ„ta, sĂ„ sĂ€tt igĂ„ng och skapa nu! 🙂

Redigerat av sixties
Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat
Bra att du tog beslut jonasW...vart mkt velande. 😼

Hehe, gick ganska snabbt, bra, nu kör vi, ujuj, hoppas min stackars strata Ă€r med pĂ„ noterna 🙂

Postat
Bra att du tog beslut jonasW...vart mkt velande. 🙂

2 dagar frĂ„n att röstningen var över i förra festivalen kan vĂ€l inte rĂ€knas som sĂ„ lĂ€nge? 😼

Postat
2 dagar frĂ„n att röstningen var över i förra festivalen kan vĂ€l inte rĂ€knas som sĂ„ lĂ€nge? 🙂

NĂ€ men det började ramla in vÀÀÀÀl mĂ„nga förslag i den "andra" trĂ„den mot slutet... 🙂 och du nöp fast oss ordentligt 😼

Postat

Oops, det vart dödsmetall!

Visste att du var mannen för ett sÄdant upplÀgg!

😆 Under 4 min!? Hur snabbt grĂ€ver man upp en grav?

Hur mÄnga sekunder tar det innan en mÀnniska dör med uppsliten strupe?

Framförallt, jag har 3 ex av Europes "Final countdown", nu ska ett till altaret!

Skit blod pojkar, nu Àr det fÀrdigborstat tÀnder.

SKÅL, JonasW!

/aCounter

Postat (redigerat)

possessed gick ju i humant tempo sĂ„ det kanske gĂ„r att göra nĂ„tt liknande, ska man för första gĂ„ngen fĂ„ anvĂ€ndning av Ezdrummers drumkit from hell. 😆

vad skilljer döds frÄn trash?

Entomed vad rÀknas det som (de tiga plattorna)?

Redigerat av sixties
Postat
Denna festival e jag pĂ„!!! 😆

Och sammarbeten e tilllÄtna som vanligt eller?

/M

Jajemen bara köra pĂ„, tog Ă€ven bort regeln om max 1 bidrag per skalle, vill man göra 2 gör man tvĂ„ â˜ș

Postat

Kanske blir nĂ„t av det hĂ€r Ă€ndĂ„, alla var ju sĂ„ himla negativa först 🙂

HĂ€rligt!

Kanske skulle fixa en 6:a folkisar till vinnaren eller nÄt, för folköl Àr jÀkligt metal!

Postat

UrsÀkte en n00b hÀr, men jag letade lite 'blastbeat' pÄ youtube och det Àr vÀl helt enkelt en betydelse att trummis hamrar pÄ 'jÀkligt fort',

som i detta exemplet:

🙂

Postat (redigerat)

Precis sĂ„ flabb!! 🙂 Bjud in henne ocksĂ„ vettja!

Redigerat av Memphis
Postat

detta kanske inte precis Àr dödsmtall men det mÄste vara i nÀrheten i allafall:

BÀsta Terrorizer lÄten:

Death Metal: A misunderstood art. 7 minuters video om olika sorters death och info om olika grupper mm.

Postat

Jag mĂ„ste nog ge det hĂ€r ett försök 🙂

Men varför skulle In Flames inte vara death metal? Enligt konstens alla regler klassas de vÀl som melodisk dödsmetal? Iaf de tidiga plattorna...?

Dags att göra strupen redo för lite vrÄl och grötig growl ^^

Postat

pÄ wiki stod in flames med under melodisk death metal:

Melodisk death metal, Àr dödsmetall med mycket melodier. PÄ senare tid har det uppstÄtt mÄnga band som spelar melodisk dödsmetall. NÄgra av de mer kÀnda Àr svenska band som In Flames, Arch Enemy, Soilwork, Dark Tranquillity och Amon Amarth.

Postat

De första skivorna klassas som death men aldrig i livet att jag gĂ„r med pĂ„ att de senare plattorna gör det 🙂

Postat
De första skivorna klassas som death men aldrig i livet att jag gĂ„r med pĂ„ att de senare plattorna gör det 🙂

Clayman?

Postat

Mitt förslag Ă€r kanske att denna del av reglementet inte Ă€r sĂ„ hĂ„rd 🙂 Roligare med lite fler bidrag, blir en lite större bredd. Vad tycker du? 🙂

Jag har nu gjort en lĂ„t iaf. Mer eller mindre. 😄

Postat (redigerat)

manglar det sÄ Àr det ju sÀkert i nÀrheten av death metal, ska försöka göra en lÄt sÄ fÄr vi se vad det blir.

Entombed- left hand path

Redigerat av sixties
Postat

Kanske man skulle försöka hinna med ett bidrag... Ă€r det bara jag som har svĂ„rt att hĂ„lla mig för skratt nĂ€r man hör uttrycket "kristen dödsmetall"? 🙂

Postat

Du skÀmtar va!?

Det finns ju inte! Men som jag lite snyggt la upp det tidigare!

"the bad boys" kör amfetamin, lyssnar pÄ Depeche Mode.

"The Evil" shit Àr halvalkisar, slÄr sin fru och gÄr pÄ danser och ....sÀg vad har du i den gamla backen lÀngst in!

"DÖDSMETALLARE" kĂ€kar morötter, gĂ„r i svarta mysbyxor och blir irriterade nĂ€r dom kliver pĂ„ sina dĂ„ligt planerade sladdkablage!!

...ja, ja hugg nu! 😆🙂😛

/aROCKER

Postat
Första festivalen jag anmÀler mej till dÄ ^^

Ska du inte vÀnta till DOOM-METAL dÄ!?

/aROCKER

Postat
Mitt förslag Ă€r kanske att denna del av reglementet inte Ă€r sĂ„ hĂ„rd 🙂 Roligare med lite fler bidrag, blir en lite större bredd. Vad tycker du? 😆

Jag har nu gjort en lĂ„t iaf. Mer eller mindre. 🙂

Man fĂ„r ju sjĂ€lvklart lĂ€mna in vad man vill, men det ska va redig döds för att fĂ„ hög poĂ€ng hos mig iaf 🙂

Postat
Första festivalen jag anmÀler mej till dÄ ^^

Bra!, vĂ€lkommen i gĂ€nget som inte Ă€r rĂ€dda för att göra bort sig 😆

Postat
Kanske man skulle försöka hinna med ett bidrag... Ă€r det bara jag som har svĂ„rt att hĂ„lla mig för skratt nĂ€r man hör uttrycket "kristen dödsmetall"? 😆

Hehe, well, det Ă€r lĂ€tt avfĂ€rda genren med en musik-imbecill-kommentar men Ă„ andra sidan har den sina kreativa sidor 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.