Jump to content
Annons

Firepod "dör"


Fertan

Recommended Posts

Tjena

Har fått ett extremt irriterande problem med min Presonus Firepod.. Har inte haft några problem med den tidigare, vad jag kan komma på - men nu "dör" den lite till och från när man spelar in, bara spelar upp eller över huvud taget använder den. Det kan vara så att det är datorn också, eftersom cubase över huvud taget slutar att både ta in och skicka ut ljud, mwn för det mesta brukar det räcka med att bara stänga av och starta Firepoden för att det ska börja fungera igen. Ibland blir man tvungen att starta om både cubase och Firepod för att det ska gå igång igen och det kan hända ett par - tre gånger per minut ibland, vilket kan vara nog så frustrerande. Projekten har väl blivit ganska stora med mycket audiofiler, så möjligtvis kanske det har att göra med att disken inte hinner med att läsa allt(5400rpm på en bärbar toshiba).

Kom på nu också att det bara hänt med projekt som jag importerat från en annan dator, kan det ha något med saken att göra? Har fått ställa in VST connections för varje projekt när jag dragit igång dem..

Jag har en Firepod(dah...), datorn är en Toshiba Satellite Pro A300-1PX och jag kör Cubase SX 3. Någon?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...