Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - FINAL


Jazzman

Recommended Posts

Studiofestival #4 avgörandet,

finalen 😳

Ställning 9 dec 22.50

Bidrag----Röster

04---------21

09---------3

10---------13

17---------23

=60 röster

Regler för finalröstning:

-Självklart får du skicka bidragen till vänner och bekanta, men tala inte om vilket som är ditt, det förstör ju själva meningen med en röstning

-Alla medlemmar får rösta, även de som inte har lämnat in ett bidrag.

-Medverkande får inte rösta på sej själva.

-Alla har endast en röst, rösta på det arr som du tycker bäst om, helhet, harmoni, det är upp till dig

-Röstningen avslutas den 11 dec, då presenteras även medverkande

Bidragen som är i final är..

17

10

09

04

Finalbidragen som zipfil.

För att lättare kunna se vem som röstar på vem kommer röstningen att gå till såhär,

Skriv i ditt inlägg vilket bidrag du tycker är bäst, bara ett (1)

Att ge poäng åt flera bidrag när det är så få kvar känns som sagt lite overkill..

Jag kommer att räkna ihop röster varje kväll i den mån jag hinner

Att börja med röstningsgräns för antal skrivna inlägg osv kan vi diskutera inför nästa festival, dock inte i denna tråd!

Lycka till 😛

jazzman

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

nattvaktaren (oregistrerad)

Jag hör att ni är duktiga, men fan så dåligt det är.

Rösten går till nr 4 - låter som nåt utvecklingsstört i melodifestivalen, lite barnpop sådär. Skickligt.

Autotunern kunde dock ha pillats mer med. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ole dole..hmm..kinke lane 😏 hmmm.. koff.. bink..ähh

04

Änd dse Ståschåålm jyri gifs de måttivejschn:

Låt nummer 4, även om den känns plastig, är den som har rakast arrangemang, gillar harmoniseringen gentemot sången och är den melodi där sången hörs bäst genom hela låten, den överröstas inte i vissa partier som i de andra bidragen.

Japp...där fick du Jazzman 😎

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har numera bytt läger. Röstade på nr 10 i semin men har nu reviderat min uppfattning och skänker min röst till numero:

4

För bäst helhet.

Edit: Äh, jag måste göra ett tillägg. 10 och 17 gillar jag skarpt också, men nr 4 känns rätt på nåt sätt. Tror att upphovsmannen skulle ha störst nytta av vinsten också. Eller va fan vet jag... 😏

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela på andra sajter

Min favvo nr 22 åkte ju ut men 10 och 4 låg också i topp så jag röstar på nån av dom.

Okej.

Va vilken av dom? Fan, jag går på fingertoppsmusikalitet och sväng:

10

EDIT: Fixade fonten lite.... 😏

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker bidrag nio och tio är bäst.

10 får min röst för att låten har skönt gung, rätt attityd, är bra mixad, har sköna fills och licks samt för att den sticker ut i mängden.

4 har bra ljudbild och känns julig och glimmande på något vis. Luftigt sound. Tycker inte att sången passar så bra in dock och låten är för upprepande.

17 låter som det är producerat för bingolotto. Väldigt snyggt intro. Bra ljudbild, proffsiga ljud snygg mix - men varför så starka & torra/hårda körer??

edit: siffran

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ladda också ner Olsberg med tanke att greja till ett bidrag men det sprack av hundra andra anledningar...det var första gången jag hörde nå't nu och då vet jag inte vilka som redan försvunnit men av dessa fyra tycker jag 17 då fantasin i arret helt klart är bäst.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, alla bidragen är kompetenta hantverk. Så var det sagt.

Nr 4 tycker jag tar tillvara Fnykis barnkaraktär mycket bra. Lite väl mycket av krutet satsas dock i början; jag väntar på överraskningar som aldrig kommer.

I nr nio försvinner Fnykis bort från scenen efter ett tag. I nr 10 verkan han mest vara till besvär.

Nr 17 är mycket snygg men även här tvingas Fnykis ut i kylan efter ett tag.

Sammanfattningsvis ger jag min röst till nummer

4

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...