Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - FINAL


Jazzman

Recommended Posts

Studiofestival #4 avgörandet,

finalen 😳

StÀllning 9 dec 22.50

Bidrag----Röster

04---------21

09---------3

10---------13

17---------23

=60 röster

Regler för finalröstning:

-SjÀlvklart fÄr du skicka bidragen till vÀnner och bekanta, men tala inte om vilket som Àr ditt, det förstör ju sjÀlva meningen med en röstning

-Alla medlemmar fÄr rösta, Àven de som inte har lÀmnat in ett bidrag.

-Medverkande fÄr inte rösta pÄ sej sjÀlva.

-Alla har endast en röst, rösta pÄ det arr som du tycker bÀst om, helhet, harmoni, det Àr upp till dig

-Röstningen avslutas den 11 dec, dÄ presenteras Àven medverkande

Bidragen som Àr i final Àr..

17

10

09

04

Finalbidragen som zipfil.

För att lÀttare kunna se vem som röstar pÄ vem kommer röstningen att gÄ till sÄhÀr,

Skriv i ditt inlÀgg vilket bidrag du tycker Àr bÀst, bara ett (1)

Att ge poÀng Ät flera bidrag nÀr det Àr sÄ fÄ kvar kÀnns som sagt lite overkill..

Jag kommer att rÀkna ihop röster varje kvÀll i den mÄn jag hinner

Att börja med röstningsgrÀns för antal skrivna inlÀgg osv kan vi diskutera inför nÀsta festival, dock inte i denna trÄd!

Lycka till 😛

jazzman

Redigerat av Jazzman
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

nattvaktaren (oregistrerad)

Jag hör att ni Àr duktiga, men fan sÄ dÄligt det Àr.

Rösten gÄr till nr 4 - lÄter som nÄt utvecklingsstört i melodifestivalen, lite barnpop sÄdÀr. Skickligt.

Autotunern kunde dock ha pillats mer med. 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ole dole..hmm..kinke lane 😏 hmmm.. koff.. bink..Ă€hh

04

Änd dse StĂ„schĂ„Ă„lm jyri gifs de mĂ„ttivejschn:

LÄt nummer 4, Àven om den kÀnns plastig, Àr den som har rakast arrangemang, gillar harmoniseringen gentemot sÄngen och Àr den melodi dÀr sÄngen hörs bÀst genom hela lÄten, den överröstas inte i vissa partier som i de andra bidragen.

Japp...dĂ€r fick du Jazzman 😎

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har numera bytt lÀger. Röstade pÄ nr 10 i semin men har nu reviderat min uppfattning och skÀnker min röst till numero:

4

För bÀst helhet.

Edit: Äh, jag mĂ„ste göra ett tillĂ€gg. 10 och 17 gillar jag skarpt ocksĂ„, men nr 4 kĂ€nns rĂ€tt pĂ„ nĂ„t sĂ€tt. Tror att upphovsmannen skulle ha störst nytta av vinsten ocksĂ„. Eller va fan vet jag... 😏

Redigerat av Jocke
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Min favvo nr 22 Äkte ju ut men 10 och 4 lÄg ocksÄ i topp sÄ jag röstar pÄ nÄn av dom.

Okej.

Va vilken av dom? Fan, jag gÄr pÄ fingertoppsmusikalitet och svÀng:

10

EDIT: Fixade fonten lite.... 😏

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag tycker bidrag nio och tio Àr bÀst.

10 fÄr min röst för att lÄten har skönt gung, rÀtt attityd, Àr bra mixad, har sköna fills och licks samt för att den sticker ut i mÀngden.

4 har bra ljudbild och kÀnns julig och glimmande pÄ nÄgot vis. Luftigt sound. Tycker inte att sÄngen passar sÄ bra in dock och lÄten Àr för upprepande.

17 lÄter som det Àr producerat för bingolotto. VÀldigt snyggt intro. Bra ljudbild, proffsiga ljud snygg mix - men varför sÄ starka & torra/hÄrda körer??

edit: siffran

Redigerat av MusicGene
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag ladda ocksÄ ner Olsberg med tanke att greja till ett bidrag men det sprack av hundra andra anledningar...det var första gÄngen jag hörde nÄ't nu och dÄ vet jag inte vilka som redan försvunnit men av dessa fyra tycker jag 17 dÄ fantasin i arret helt klart Àr bÀst.....

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Well, alla bidragen Àr kompetenta hantverk. SÄ var det sagt.

Nr 4 tycker jag tar tillvara Fnykis barnkaraktÀr mycket bra. Lite vÀl mycket av krutet satsas dock i början; jag vÀntar pÄ överraskningar som aldrig kommer.

I nr nio försvinner Fnykis bort frÄn scenen efter ett tag. I nr 10 verkan han mest vara till besvÀr.

Nr 17 Àr mycket snygg men Àven hÀr tvingas Fnykis ut i kylan efter ett tag.

Sammanfattningsvis ger jag min röst till nummer

4

Redigerat av dede
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...