Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - FINAL


Jazzman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Håller fortfarande båda tummarna för 4:an

Snyggt arr och snygg mixning

Jag har ärligt talat svårt att lyssna på 17 pga. de där la la la-körerna

(spolar framåt när de kommer)

Link to comment
Dela på andra sajter

ja de ser ju spännande ut dehär.. men ärligt så har jag svårt att förstå varför kampen står mellan nr 4 och 17. ska kort förklara varför jag valde nr 17 (har alltså redan röstat så detta är ingen ny röst då..)

min åsikt är att 17 sopar golvet med 4:an (rejält) 4:an är mest bara tråkig eurotecno (tidigt 90 tal) 😉 /discopop, må vara välmixad..menmen..tyvärr lika medrivande som höstvädret i skåne..medan 17 har en del geniala påhitt..må vara att dessa går en aning (men bara en aning) till överdrift och således tar fokus från sången..

nåjaa.. om jag nu ska påstå att jag gjorde ett val mellan två bidrag så var det andra nr 10 som oxo var skön..men iafl så var 17 ett självklart val och hoppas inte den snubblar på målsnöret..så de så..hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

medan 17 har en del geniala påhitt..må vara att dessa går en aning (men bara en aning) till överdrift och således tar fokus från sången..

Och tanken är ju att man ska göra en låt till sången. inte en helt ny låt där sången mest ligger med som en ursäkt 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

medan 17 har en del geniala påhitt..må vara att dessa går en aning (men bara en aning) till överdrift och således tar fokus från sången..

Och tanken är ju att man ska göra en låt till sången. inte en helt ny låt där sången mest ligger med som en ursäkt 😉

Precis! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jazzman, det här röstsystemet sparkade verkligen rumpa jämfört med det gamla. Här har man kontroll på det hela och det är ju betydligt svårare att ha något fuffens för sig. Lite jobbigt för lekledaren som får sitta och räkna manuellt bara, men det är en uppoffring jag är beredd att låta dig ta 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

medan 17 har en del geniala påhitt..må vara att dessa går en aning (men bara en aning) till överdrift och således tar fokus från sången..

Och tanken är ju att man ska göra en låt till sången. inte en helt ny låt där sången mest ligger med som en ursäkt 😉

ok..sant, sant..men enligt mej handlar det ju om att göra en bra låt till sången..och det anser jag att nr 17 gjorde medan 4:an som jag kanske gick lite hårt an på inte var bra..usch..nä ska inte säja mera..väntar tills jag e på stabilare humör 😉

men iafl..angående att arret på 17 tog en aning fokus från sången, var ju något jag sade bara för att låta viktig..hehe..haha..nä, men de var väl det enda som jag skulle ändrat. tagit bort en del fills som blev lite överdrivna..annars var bidraget grymt..

Link to comment
Dela på andra sajter

04 får min röst!

Tror det hade varit en bra regel om de som reggar sig EFTER tävlingens bidrag blivit publicerade inte får rösta...

morgonte reggade sig idag - sista röstdagen - och som absolut första inlägg röstar han/hon på 04... 😕

Håller med. Skulle inte förvåna mig om detta inlägg även är det sista av morgonte. Behöver inte alls betyda fusk, men det är väl ändå mest en festival för dom som är här mer än en gång....

Link to comment
Dela på andra sajter

04 får min röst!

Tror det hade varit en bra regel om de som reggar sig EFTER tävlingens bidrag blivit publicerade inte får rösta...

morgonte reggade sig idag - sista röstdagen - och som absolut första inlägg röstar han/hon på 04... 😕

Håller med. Skulle inte förvåna mig om detta inlägg även är det sista av morgonte. Behöver inte alls betyda fusk, men det är väl ändå mest en festival för dom som är här mer än en gång....

det är inte bara 4:an som fått röster av nykomlingar så dra inte några förhastade slutsatser. 17 har en röst av "Daniel.Hornwall" som anmälde sig 7 dec och röstade samma dag....så det kan ju lika gärna vara fusk...

Bäst vore kanske nu när det är så jämnt att endast räkna röster från medlemmar som varit med ett tag...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst vore kanske nu när det är så jämnt att endast räkna röster från medlemmar som varit med ett tag...?

Om vi inte ska räkna röster från helt nya medlemmar måste det ju gälla hela finalen... inte bara "nu när det är så jämnt"... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäst vore kanske nu när det är så jämnt att endast räkna röster från medlemmar som varit med ett tag...?

Om vi inte ska räkna röster från helt nya medlemmar måste det ju gälla hela finalen... inte bara "nu när det är så jämnt"... 😕

Nä det är rätt. Men vad jag menar är att det ser suspekt ut när nykomlingar röstar med sitt första inlägg på en av låtarna i den jämna toppstriden. Nu står det ju 1-1 i sådana röster vare sig det är fuskröster eller ej och regeln skulle ju kunna användas nu för att slippa sånt här snack om fusk inte...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...