Jump to content
Annons

Studiofestival #4 - FINAL


Jazzman

Recommended Posts

Annons
  • Svar 131
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

puh.. 😆

Studiofestivalen #4 är avslutad, och vinnaren är bidrag 17 - grattis djonas!!

Detta efter att 17 fått 5 röster mer i semifinalen 😮

Så på en god andraplats kommer alltså infinitebeat med bidrag 04

Slutställning finalen,

Bidrag----Röster

04---------23

09---------5

10---------13

17---------23

=64 röster

Återkommer snart med vem som gjort vad 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Då får jag vara den förste att gratta djonas för en mycket bra låt och ett mycket inspirerande gitarrspel.

//nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Får gratulera Djonas efter en stenhård match in i det sista. Lite jobbigt att snubbla på mållinjen med tanke på att det var oavgjort....snöpligt. Men det känns bra att så många gillade mitt arr, t.o.m Olsberg himself. Tack för allt stöd!

Redigerat av infinitebeat
Link to comment
Dela på andra sajter

Sådär. Grattis djonas och infinitebeat för första/andraplatsen och schysta vinster 🙂 !

Och tack för en kul tävling alla andra, härligt att så många la ner tid och lust, det var verkligen kul att lyssna på andra som levt i en annan värld av olsberg 😆

Röstningen funkade ju bra såhär, en del jobb att räkna röster, men vafan 😎

Och redaktionen själva har lagt sej i ska ni veta 😮 inte bara med vinsterna, utan även med att slänga upp allt på studios server, tack 🙂

-----------------------

Såhär såg alltså startfältet ut,

01-Tony

02-Swell

03-Lethal01

04-infinitebeat

05-Egghuvud

06-D Vibe

07-Jazzman

08-Mannex

09-MusicGene

10-VacUm

11-jarlo

12-Rapid Wanker

13-jappe

14-Grahn

15-Neko

16-moOd

17-djonas

18-demoniqus

19-Debree

20-Vallhagen

21-P3t3r

22-Jocke

23-dede

24-Hammagrella

-----------------------

Låt oss nu pusta ut från tävlingar 🙂

jazzman, tävlingsledning

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojojoj vad roligt!!! 🙂😆🙂

Det här var ju verkligen oväntat. De som hört nåt av mitt alster tidigare här på forumet vet att genren som denna låten är gjord i inte riktigt är det som jag annars pysslar med.

Vem vet jag borde kanske byta genre. 🙂😎

Jag vill tacka mamma o pappa.....nä bara sköja, men jag vill gärna tacka alla som röstade på mitt bidrag och som gillade gitarrspelet, som ju är det jag lever på, kan man säga. 😮

Jag tycker oxå att det var kul att Fnykis, sångaren himself gillade stuket på låten, det värmde i vinterrusket. 🙂

Mvh / Djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Får gratulera Djonas efter en stenhård match in i det sista. Lite jobbigt att snubbla på mållinjen med tanke på att det var oavgjort....snöpligt. Men det känns bra att så många gillade mitt arr, t.o.m Olsberg himself. Tack för allt stöd!

Micke! Det var väldigt länge sedan jag hörde grejer från dig!

Så du ligger bakom rökare nr. 4? 😆

Fortfarande i Jönköping?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnade igenom finallåtarna i morse igen, och jag kan bara inte säga annat än att jag gjorde rätt som röstade på nr10 för det är det enda finalbidraget som svänger. Tycker de andra är rätt tråkiga eller för mkt cliché..

Edit: Upptäckte att resultatet redan var färdigt.. VacUm rule 😆 .. Men gratulerar InfiniteBeat och Djonas. <- Edit 2 😮 (scheesus)

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Micke! Det var väldigt länge sedan jag hörde grejer från dig!

Så du ligger bakom rökare nr. 4? 😆

Fortfarande i Jönköping?

Yes, stämmer bra. Slet hårt med mixningen fram och tillbaka, vilket lönade sig. Verkar som de flesta gillade min mixning bäst i alla fall (snyft)...en seger i sig för min del.

😮

Bor fortfarande kvar i Jönköping...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här var kul! Tack till tävlingsledningen och GRATTIS till vinnarna (av vad var det nu igen man kunde vinna...)!!!!!!!!!

Jag blev lite nyfiken på hur Hammaren Hammis sågade sig själv i semin; Lustigt nog visade det sig vara det bidrag som jag hade spontanröstat på; mest för att det stack ut med olva olika ideer.

Eftersom det var mitt eget första försök med musik på typ ........alla dessa år, var tog dom vägen; så är jag inte alltför modstulen för hans sågning av mig heller.(Det var för övrigt nog mitt mest "samhällsanpassade" verk hittills).

Men att jag dessutom föreslog att han borde få en "vad det nu var man kunde vinna"................??????????

Slumpens vägar äro outgrundliga.

När blir nästa tävling? 😄

Redigerat av dede
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blev lite nyfiken på hur Hammaren Hammis sågade sig själv i semin; Lustigt nog visade det sig vara det bidrag som jag hade spontanröstat på; mest för att det stack ut med olva olika ideer.

Eftersom det var mitt eget första försök med musik på typ ........alla dessa år, var tog dom vägen; så är jag inte alltför modstulen för hans sågning av mig heller.(Det var för övrigt nog mitt mest "samhällsanpassade" verk hittills).

Hoho! Stort grattis djonas och även infinitebeat och MusicGene.

Och min finalfavvo VacUm - inte alls överraskad att det var du som låg bakom den! 🙂

Synd att inte Jocke (22) gick till final, tycker jag, för den var allra bäst egentligen.

Dede, ja alla fick slängar av sleven där. Kul att recensera när man inte vet vem som gjort låtarna, då lägger man inte ens omedvetna värderingar i bakhuvudet.

Ja min egen ja (24), tack för rösten Dede! Det var helt klart ett experiment, ett rätt otajt hopklipp av ett gäng gamla låtar som egentligen inte alls passar ihop med Fnykis här, nåja.

(Nån som känner igen låtklippen förresten? Det är 7 låtar)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojojoj vad roligt!!!  😄  🙂  🙂

Det här var ju verkligen oväntat. De som hört nåt av mitt alster tidigare här på forumet vet att genren som denna låten är gjord i inte riktigt är det som jag annars pysslar med.

Vem vet jag borde kanske byta genre.  🙂  😆

Jag vill tacka mamma o pappa.....nä bara sköja, men jag vill gärna tacka alla som röstade på mitt bidrag och som gillade gitarrspelet, som ju är det jag lever på, kan man säga.  🙂

Jag tycker oxå att det var kul att Fnykis, sångaren himself gillade stuket på låten, det värmde i vinterrusket. 🙂

Mvh / Djonas

....Är Fnykis en pöjk ? 🙂

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Ojojojoj vad roligt!!!  🙂  🙂  🙂

Det här var ju verkligen oväntat. De som hört nåt av mitt alster tidigare här på forumet vet att genren som denna låten är gjord i inte riktigt är det som jag annars pysslar med.

Vem vet jag borde kanske byta genre.  😆  😄

Jag vill tacka mamma o pappa.....nä bara sköja, men jag vill gärna tacka alla som röstade på mitt bidrag och som gillade gitarrspelet, som ju är det jag lever på, kan man säga.  🙂

Jag tycker oxå att det var kul att Fnykis, sångaren himself gillade stuket på låten, det värmde i vinterrusket. 🙂

Mvh / Djonas

....Är Fnykis en pöjk ? 🙂

Yes jag tror det i alla fall. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag trodde att Vacuum hade gjort bidrag 17 och Neko bidrag 4 första gången jag hörde dom, men tji fick jag!

Vacuum: Härligt lir i 10:an! Hur har du spelat in trummorna?

🙂 TAck. Dom är programmerade.. Eller ja, spelade på keyboarden om du är med på vad jag menar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...