Jump to content
Annons

Dator köp ?


Taus

Recommended Posts

Har haft sjukt mkt strul med mina tidigare datorer. Den första var en skit dator med en Singel celeron 2.6ghz och 512ddr RAM som inte klarade av mkt mer än ett par pluggar och sen var det roliga över.

Några offer efteråt så sitter jag nu på en AMD64 x 2 3800 / 2 x 1gig 600mhz ddr II / 5400rpm hårdisk 250gb / moderkort - MSI modell K9VGM-V ( som suger )

Jag trodde att detta skulle vara en bra grund att stå på då jag innan haft en mkt sämre dator, Men efter ett lite användande så upptäckte jag strul med den. Vid uppstart så sprakar i ljudet och min DSP går från 0 till 50 till o frpn utan större belastning och mitt FW kort funkar max 2 minuter .

Jag har provat ALLT (nästan) . uppdateringar av drivrutiner , olika konfigurationer i windows men utan resultat ...

har funderingar på ett nytt köp : (Denna utan tillägg ):http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sedhs1&kc=DRSSX001&l=sv&m_30=124967&oc=D03SX01&rbc=D03SX01&s=dhs

Finns det nån som kan häjlpa mig ? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har haft sjukt mkt strul med mina tidigare datorer. Den första var en skit dator med en Singel celeron 2.6ghz och 512ddr RAM som inte klarade av mkt mer än ett par pluggar och sen var det roliga över.

Några offer efteråt så sitter jag nu på en AMD64 x 2 3800 / 2 x 1gig 600mhz ddr II / 5400rpm hårdisk 250gb / moderkort - MSI modell K9VGM-V ( som suger )

Jag trodde att detta skulle vara en bra grund att stå på då jag innan haft en mkt sämre dator, Men efter ett lite användande så upptäckte jag strul med den. Vid uppstart så sprakar i ljudet och min DSP går från 0 till 50 till o frpn utan större belastning och mitt FW kort funkar max 2 minuter .

Jag har provat ALLT (nästan) . uppdateringar av drivrutiner , olika konfigurationer i windows men utan resultat ...

har funderingar på ett nytt köp : (Denna utan tillägg ):http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&cs=sedhs1&kc=DRSSX001&l=sv&m_30=124967&oc=D03SX01&rbc=D03SX01&s=dhs

Finns det nån som kan häjlpa mig ? 🙁

Den ser väl bra ut. Lite liten hårddisk kanske. Det som inte framgår är ljudnivån på burken. Värt att kolla upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja!

Nu har du valt att köra med 64 bitars Vista så jag tycker absolut att du ska stoppa i mer RAM än 2GB!

Jag har själv Vista Premium 64 bitars och när inte några program är igång (förutom antivirus/brandvägg) så är Ram-minnet redan fullt med cirka 1,5Gb. Så det drar ganska mycket och för att få mer över till musikproduktionen så får du stoppa i iallfall 4Gb. Inte så mycket pengar extra och du får mycket bättre prestanda. Annars kommer du sitta med din monster-I7-processor men inte kunna använda många pluggar ändå eftersom RAM-minnet tar slut fort.

Och jag hoppas du har koll på allt runtomkring 64bitars system. Kollat så dina pluggar kommer funka, ditt ljudkort, midi-interface eller annan hårdvara så det har drivrutiner för det.

Kommer du köra 32-bitars eller 64bitars sequencer/DAW?

Och jag ser inget moderkort i listan?

Mvh

Memphis

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...