Jump to content
Annons

Floodcontrol


Aquiesce

Recommended Posts

Är det bara jag somverkligen avskyr den funktionen att man måste vänta 30 sekunder mellan varje post? Känns som en evighet när man bara sitter och väntar. :rolleyes:

Allvarligt talat så förstår jag iten riktigt vad det fyller för egentlig funktion? De flesta andra forum jag hänger på har inte något liknande och det funkar bra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ni var då på hugget med att skriva snabbt :rolleyes:

Vad flood control fyller för funktion är att hindra skript från att posta mänger av inlägg vid en eventuell attack. När vi tittar på loggarna så är servern under ständig belastning från sådant som inte hör till forumet. Förmodligen är det bara en tidsfråga innan själva forumet attackeras också - flood control är enbart aktiverad i preventivt syfte.

Better safe than sorry. Backuper i all ära, men det tar alltid tid att återställa och under en eventuell sådan händelse så kommer forumet ligga nere. Ni kanske kan vänta ett par sekunder extra med att posta ytterligare ett inlägg?

Tiden är nu sänkt till 20 sekunder innan ett nytt inlägg kan göras, vilket förhoppningsvis drar ner irritationsmomentet en smula - för dem som har råkat ut för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni var då på hugget med att skriva snabbt 😏

Vad flood control fyller för funktion är att hindra skript från att posta mänger av inlägg vid en eventuell attack. När vi tittar på loggarna så är servern under ständig belastning från sådant som inte hör till forumet. Förmodligen är det bara en tidsfråga innan själva forumet attackeras också - flood control är enbart aktiverad i preventivt syfte.

Better safe than sorry. Backuper i all ära, men det tar alltid tid att återställa och under en eventuell sådan händelse så kommer forumet ligga nere. Ni kanske kan vänta ett par sekunder extra med att posta ytterligare ett inlägg?

Tiden är nu sänkt till 20 sekunder innan ett nytt inlägg kan göras, vilket förhoppningsvis drar ner irritationsmomentet en smula - för dem som har råkat ut för det.

Kanon. Är ju lite bättre iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
På grund av att flera trådar av någon anledning har postats flera gånger, ökar jag åter tilden till 30 sekunder. Läs mer i Tråd på tråd på tråd.

Jag tror inte hela problemet ligger där. Ibland funkar helt enkelt inte bekräftelsen på att inlägget gått iväg.

Efter ett par dubbelposter har jag nu lärt mig att det faktiskt går iväg, men nybörjare kanske inte hajar det.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är mycket mer störande när folk inte fattar att man skall posta inlägget _en_ gång under _rätt_ del av forumet och inte på alla delar. Men det har ju mer med hjärnkapacitet att göra och kanske svårt att kontrollera av en maskin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...