Jump to content
Annons

Neo Access error...


Jamolir

Recommended Posts

Tjena!

Använder Protools 6.3 med en Digi002 Rack i OS X på en Mac G4 1.25Ghz.

Allting har fungerat felfritt tills för ett par dagar sen när jag skulle stänga en session för att öppna en annan. Först hänger sig datorn i en minut typ sen får jag upp ett felmeddelande där det står "Neo access error", jag trycker på ok och då kommer "Protools har oväntat avslutats" meddelandet..

Har provat att installerat om både OS och Protools, inget hjälper.. Kan det ha att göra med att jag använder ett kontrollerkort till min S-ata disk??

Tacksam för svar..

Mvh

/Marcus

Redigerat av Jamolir
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjena!

Använder Protools 6.3 med en Digi002 Rack i OS X på en Mac G4 1.25Ghz.

Allting har fungerat felfritt tills för ett par dagar sen när jag skulle stänga en session för att öppna en annan. Först hänger sig datorn i en minut typ sen får jag upp ett felmeddelande där det står "Neo access error", jag trycker på ok och då kommer "Protools har oväntat avslutats" meddelandet..

Har provat att installerat om både OS och Protools, inget hjälper.. Kan det ha att göra med att jag använder ett kontrollerkort till min S-ata disk??

Tacksam för svar..

Mvh

/Marcus

Oraklet Answerbase kan svara på mycke, men kan också vara lite kortfattad ibland 🙂

Lite kuriosa.. I och med 6.x så fick Pro Tools en ny sida eller funktion som kallas för digibase, eller som det står i menyn Work Space.

Digibase tillförde kort och gott en seriös filhanterare till Pro Tools mjukvaran. Kärnan i digibase är om jag inte totalt har missat allt en databas motor vid namn ”Neo Access”.

Så fort man startar Pro Tools och accessar diskarna, antingen lokalt eller via nätverk så indexerar digibase (Neo) dessa diskar. Det är dom mapparna som du hittar på diskarna vid namn ”Digidesign database”. En orsaken till att dom finns är att om du gör en sökning efter en ljudfil, sessions fil eller liknande så söker Pro Tools i databasen och inte på filnivå. Går betydlig mycke snabbare.

Om nu den här databasen av någon outgrundlig orsak har skadats så får databasmotorn problem (läs ”Neo Access Error”). Oftast räcker det att kasta databasen och starta om. Pro Tools kommer därefter att skapa nya databaser.

Släng även ett öga på OS X/Pro Tools 6.x setup and general troubleshooting

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...