willman (oregistrerad) Postat 3 mars 2009 Postat 3 mars 2009 Hej! Ska köpa tvÄ marshallÄdor, (1960A, 1960B heter dom tror jag. Vad behövs för nÄn topp, till skön rivig rock. (ni vet va ja menar) RÀcker det med 50w eller bör ja har 100w? Med vÀnliga hÀlsn. D
Hellpig Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Som pÄse tar sten tar en 50w en 100w. Du kan fÄ ett grymt driv genom att plÄga en 50w jmf med en 100w-topp. Jag gjorde sjÀlv misstaget för nÄgra Är sedan; en polare hade en 50w Marshall och dte var ett löjligt gött ljud i den. SÄ jag var ju tvungen att köpa en ocksÄ och 100w mÄste ju vara dubbelt sÄ bra, right? Wrong.
Guitar Nilsson Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Tips: Köp tvÄ raka lÄdor. De vinklade har sÀmre tryck. Det har jag och polaren testat pÄ bÄde Marshall och andra fyrtolvlÄdor. Skillnaden Àr större Àn man tror. Och 50 watt Àr bÀttre, dÄ kan slutstegets rör fÄ jobba lite lagom ocksÄ.
joachime Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 JMP is the shit! (GÀrna 50 W) Saknar dock mastervolym i original sÄ vill du spela rock pÄ nÄgot annat Àn full volym ska du kolla efter ett moddat ex. JCM800 funkar ocksÄ.
willman (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 okej, tÀnkte pÄ jcm800Žan. Det Àr bara en kanal pÄ den eller? Kan ju vara skönt med nÄn med flera kanaler som gÄr att byta med footswitch, eller Àr det sÀmre kvalité pÄ dessa? har förstÄtt att de Àldre topparna Àr bÀttre Àn nyare?
willman (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 okej, tÀnkte pÄ jcm800Žan. Det Àr bara en kanal pÄ den eller? Kan ju vara skönt med nÄn med flera kanaler som gÄr att byta med footswitch, eller Àr det sÀmre kvalité pÄ dessa? har förstÄtt att de Àldre topparna Àr bÀttre Àn nyare?
Cato Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 JMP is the shit! (GĂ€rna 50 W) Saknar dock mastervolym i original sĂ„ vill du spela rock pĂ„ nĂ„got annat Ă€n full volym ska du kolla efter ett moddat ex.JCM800 funkar ocksĂ„. Det jag Ă„ngrar mest i mitt liv Ă€r att jag sĂ„lde min JMP för 10 Ă„r sen....Det var fantastiskt ljud omoddad! Du ska definitivt kolla en JMP moddad för att kunna "hĂ€rda ut" i replokalen... đ±
basshole Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Jag slÄr ett slag för Marshall Vintage Modern 2266. Enligt marshalls designer Steve Dawson Àr Vintage Modern marshalls egen version av en moddad plexi. Och jag hÄller med, 50 watt Àr bra mycket mer praktiskt Àn 100.
willman (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 vad tror ni om Marshall JVM 410 H ? tror det Àr tvÄ kanaler pÄ denna. Men iofs, vore det skönt att ha tre kanaler kanske? Typ en för rythm, en för refr. eller nÄt, och en som man kan stÀlla upp lite för solo tex? tack för svar
Waltzberger (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Har en i princip oanvÀnd/ny Marshall MG100HDFX. Du kan ju höra av dig om du Àr intresserad sÄ kan vi snacka om det. Funderar nÀmligen pÄ att köpa Vintage Amproom istÀllet dÄ jag inte spelat Live pÄ mkt, mkt lÀnge. //Emil
willman (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Har en i princip oanvÀnd/ny Marshall MG100HDFX.Du kan ju höra av dig om du Àr intresserad sÄ kan vi snacka om det. Funderar nÀmligen pÄ att köpa Vintage Amproom istÀllet dÄ jag inte spelat Live pÄ mkt, mkt lÀnge. //Emil okej ,men det Àr ingen rörtopp va?
Waltzberger (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 det borde jag förstĂ„tt att du ville ha đ
willman (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 fan va svĂ„rt detta Ă€r. JMP topparna Ă€r ju underbart snygga, och fruktansvĂ€rt mycket rockÂŽn roll đ nĂ„gon som vet om det finns reverb i dom? Annars Ă€r ja lite sugen pĂ„ JVM serien, typ jvm410H ? Vad tycker ni folket? HAr en kompis som ska sĂ€lja tvĂ„ lĂ„dor 1960A och B och en JCM 900 topp. Ăr den bra? han ska 13000 för kitet.... va tror ni... fan
wonderboy Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Satsa pÄ 50 W eftersom de flesta Marshalls lÄter bÀst nÀr de fÄr slita ganska hÄrt. Blir outhÀrdligt högt med 100 W. Hade en kompis som nödvÀndigtvis skulle ha 100 W. Han fick rigga sin stack BAKOM scenen i ett annat rum! Han tröttnade och bytte till 50 W. Han fÄr dock fortfarande gliringar om sitt 100-wattande!
willman (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 (redigerat) Satsa pÄ 50 W eftersom de flesta Marshalls lÄter bÀst nÀr de fÄr slita ganska hÄrt. Blir outhÀrdligt högt med 100 W. Hade en kompis som nödvÀndigtvis skulle ha 100 W. Han fick rigga sin stack BAKOM scenen i ett annat rum! Han tröttnade och bytte till 50 W. Han fÄr dock fortfarande gliringar om sitt 100-wattande! hÄller med dej dÀr tror jag... blir mer och mer intr. av 50w topp. rÀcker det sÄ varför ska man ha mer? sÀrskillt om ljudet blir sÀmre, nÀr högtalarna fÄr arbeta mindre. Det rÀcker och blir över med 50w till tvÄ stycken 4x12 lÄdor? kollar precis i pÄ marshall TSL60, 60watts rörtopp, tre kanaler... Kanske kanske Redigerat 4 mars 2009 av willman
Stolle Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Jag tror ocksÄ pÄ det hÀr med 50 watt över 100 watt men det borde vÀl inte vara sÄ jÀtte dramatisk skillnad? Jag trodde förr att 50 w innebar hÀlften av volymen gentemot 100 w sÄ Àr det vÀl inte om jag förstÄtt det rÀtt. 5 w Àr hÀlften av 50 w, eller gÀller det bara klass A? Kompisen har tvÄ stÀrkare, dels en Matchless DC30 som gÄr att vÀxla mellan 30 och 15 watt, dels en Tiny terror som gÄr att vÀxla mellan 15 och 7 watt. Det blir skillnad men inte ens i nÀrheten av att det skulle vara halva ljudvolymen. PÄ motsvarande sÀtt borde vÀl ett byte frÄn 100 till 50 watt innebÀra en ganska liten skillnad. Varför skall förövrigt alla förstÀrkare vara sÄ förbaskat volymstarka? Den enda gÄngen man har anvÀndning av det Àr nÀr man repar med en hÄrt slÄende trummis. BÄde live och i studio mickar man ju stÀrkaren sÄ dÄ kan man lika gÀrna spela pÄ en liten 5 wattare. Jag har en gammal Vox AC 50 som jag aldrig kan krÀma pÄ eftersom ljudet blir helt outhÀrdligt högt. TrÄkigt! Jag köpte en liten Harley Benton 5 watt klass A rörförstÀrkare och den spelar ocksÄ för högt för det syfte jag tÀnkte ha den till (krana pÄ hemma i lÀgenheten). NÀr jag ÀndÄ Àr igÄng och klagar sÄ vill jag klaga pÄ att trummorna skall lÄta sÄ förbaskat högt ocksÄ. Det kanske behövde förr i tiden innan PA systemen vÀxt sig stora, men idag mÄste det vÀl vara helt onödigt eftersom man ÀndÄ mickar upp dem. Jag fÄr starta ett företag som tillverkar 1 watts klass A rörförstÀrkare och trummor/cymbaler som lÄter bra men tystare. Eller Àr det bara jag som börjar bli gammal och gaggig?
willman (oregistrerad) Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Jag tror ocksĂ„ pĂ„ det hĂ€r med 50 watt över 100 watt men det borde vĂ€l inte vara sĂ„ jĂ€tte dramatisk skillnad? Jag trodde förr att 50 w innebar hĂ€lften av volymen gentemot 100 w sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte om jag förstĂ„tt det rĂ€tt. 5 w Ă€r hĂ€lften av 50 w, eller gĂ€ller det bara klass A? Kompisen har tvĂ„ stĂ€rkare, dels en Matchless DC30 som gĂ„r att vĂ€xla mellan 30 och 15 watt, dels en Tiny terror som gĂ„r att vĂ€xla mellan 15 och 7 watt. Det blir skillnad men inte ens i nĂ€rheten av att det skulle vara halva ljudvolymen. PĂ„ motsvarande sĂ€tt borde vĂ€l ett byte frĂ„n 100 till 50 watt innebĂ€ra en ganska liten skillnad. Varför skall förövrigt alla förstĂ€rkare vara sĂ„ förbaskat volymstarka? Den enda gĂ„ngen man har anvĂ€ndning av det Ă€r nĂ€r man repar med en hĂ„rt slĂ„ende trummis. BĂ„de live och i studio mickar man ju stĂ€rkaren sĂ„ dĂ„ kan man lika gĂ€rna spela pĂ„ en liten 5 wattare.Jag har en gammal Vox AC 50 som jag aldrig kan krĂ€ma pĂ„ eftersom ljudet blir helt outhĂ€rdligt högt. TrĂ„kigt! Jag köpte en liten Harley Benton 5 watt klass A rörförstĂ€rkare och den spelar ocksĂ„ för högt för det syfte jag tĂ€nkte ha den till (krana pĂ„ hemma i lĂ€genheten). NĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng och klagar sĂ„ vill jag klaga pĂ„ att trummorna skall lĂ„ta sĂ„ förbaskat högt ocksĂ„. Det kanske behövde förr i tiden innan PA systemen vĂ€xt sig stora, men idag mĂ„ste det vĂ€l vara helt onödigt eftersom man Ă€ndĂ„ mickar upp dem. Jag fĂ„r starta ett företag som tillverkar 1 watts klass A rörförstĂ€rkare och trummor/cymbaler som lĂ„ter bra men tystare. Eller Ă€r det bara jag som börjar bli gammal och gaggig? đ nja, kan vĂ€l va svĂ„rt att sĂ€nka trummorna kanske i replokalen, har du nĂ„t bra tips pĂ„ 50wattare? vad menas med klass A ? Ă„ du? Ă€r det du pĂ„ bilden sĂ„ kan jag tĂ€nka mej att du gnĂ€ller đ
wonderboy Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 Jag tror ocksĂ„ pĂ„ det hĂ€r med 50 watt över 100 watt men det borde vĂ€l inte vara sĂ„ jĂ€tte dramatisk skillnad? Jag trodde förr att 50 w innebar hĂ€lften av volymen gentemot 100 w sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte om jag förstĂ„tt det rĂ€tt. 5 w Ă€r hĂ€lften av 50 w, eller gĂ€ller det bara klass A? Kompisen har tvĂ„ stĂ€rkare, dels en Matchless DC30 som gĂ„r att vĂ€xla mellan 30 och 15 watt, dels en Tiny terror som gĂ„r att vĂ€xla mellan 15 och 7 watt. Det blir skillnad men inte ens i nĂ€rheten av att det skulle vara halva ljudvolymen. PĂ„ motsvarande sĂ€tt borde vĂ€l ett byte frĂ„n 100 till 50 watt innebĂ€ra en ganska liten skillnad. Varför skall förövrigt alla förstĂ€rkare vara sĂ„ förbaskat volymstarka? Den enda gĂ„ngen man har anvĂ€ndning av det Ă€r nĂ€r man repar med en hĂ„rt slĂ„ende trummis. BĂ„de live och i studio mickar man ju stĂ€rkaren sĂ„ dĂ„ kan man lika gĂ€rna spela pĂ„ en liten 5 wattare.Jag har en gammal Vox AC 50 som jag aldrig kan krĂ€ma pĂ„ eftersom ljudet blir helt outhĂ€rdligt högt. TrĂ„kigt! Jag köpte en liten Harley Benton 5 watt klass A rörförstĂ€rkare och den spelar ocksĂ„ för högt för det syfte jag tĂ€nkte ha den till (krana pĂ„ hemma i lĂ€genheten). NĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng och klagar sĂ„ vill jag klaga pĂ„ att trummorna skall lĂ„ta sĂ„ förbaskat högt ocksĂ„. Det kanske behövde förr i tiden innan PA systemen vĂ€xt sig stora, men idag mĂ„ste det vĂ€l vara helt onödigt eftersom man Ă€ndĂ„ mickar upp dem. Jag fĂ„r starta ett företag som tillverkar 1 watts klass A rörförstĂ€rkare och trummor/cymbaler som lĂ„ter bra men tystare. Eller Ă€r det bara jag som börjar bli gammal och gaggig? đ Jag menar absolut inte att 100 lĂ„ter dubbelt sĂ„ högt som 50, absolut inte. Men gamla Marshalls var kĂ€nda för att vara rĂ€tt högljudda och mĂ„nga av modellerna lĂ€t bĂ€st nĂ€r de fick jobba ganska hĂ„rt, dvs med rejĂ€l volym pĂ„dragen. Nu för tiden tycker jag att jag kan hitta gott om förstĂ€rkare som lĂ„ter bra pĂ„ lite lĂ€gre volymer. Sen hĂ„ller jag med om att det kan vara skillnad pĂ„ 50 w och 50 w med. Ibland undrar man ju om det Ă€r nĂ„got fel pĂ„ den ena stĂ€rkaren?
TUFFTUFFTUFF Postat 4 mars 2009 Postat 4 mars 2009 (redigerat) Hej, hej, bara en frĂ„ga. Varför ska du köpa 2 st 4x12:or? Jo, jag vet att det ser snyggt ut och det ska man inte underskatta. Men i replokalen Ă€r det ju inte sĂ„ mĂ„nga som ser dig och live Ă€r det vÀÀÀÀldigt otympligt att slĂ€pa med sig 2 st lĂ„dor. Om du har pengar att brĂ€nna sĂ„ skulle jag hellre köpa en Marshall-topp (eller combo med möjlighet att koppla in en extra högtalare. MĂ„nga glömmer den möjligheten)+ 4x12:a och sen testa om Orange Tiny Terror funkar för dig. Om den funkar för dig sĂ„ skulle jag hellre slĂ€nga pengar pĂ„ den Ă€n pĂ„ en extra lĂ„da. DĂ„ har du en backup-topp som Ă€r rĂ„-lĂ€tt att ta med sig och som ger ett skitbra ljud. Checka JCM 2000 DSL-serien. Annars borde vĂ€l JCM 900-toppen göra jobbet som du snackade om đ . Redigerat 4 mars 2009 av TUFFTUFFTUFF
willman (oregistrerad) Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 (redigerat) Hej, hej, bara en frĂ„ga. Varför ska du köpa 2 st 4x12:or? Jo, jag vet att det ser snyggt ut och det ska man inte underskatta. Men i replokalen Ă€r det ju inte sĂ„ mĂ„nga som ser dig och live Ă€r det vÀÀÀÀldigt otympligt att slĂ€pa med sig 2 st lĂ„dor. Om du har pengar att brĂ€nna sĂ„ skulle jag hellre köpa en Marshall-topp (eller combo med möjlighet att koppla in en extra högtalare. MĂ„nga glömmer den möjligheten)+ 4x12:a och sen testa om Orange Tiny Terror funkar för dig. Om den funkar för dig sĂ„ skulle jag hellre slĂ€nga pengar pĂ„ den Ă€n pĂ„ en extra lĂ„da. DĂ„ har du en backup-topp som Ă€r rĂ„-lĂ€tt att ta med sig och som ger ett skitbra ljud. Checka JCM 2000 DSL-serien. Annars borde vĂ€l JCM 900-toppen göra jobbet som du snackade om đ . FĂ€rmsta anledningen Ă€r vĂ€l egentligen att ja fĂ„r dom relativt billigt, tvĂ„ lĂ„dor till priset av en ny, som ja tĂ€nkt köpa frĂ„n början. SjĂ€lvklart Ă€r det av stor anledning att det helt enkelt Ă€r jĂ€kligt manligt och rockÂŽn roll. Och blir snyggt pĂ„ scen sĂ„klart, Ă€ven om man inte behöver överanvĂ€nda den och förstöra ljudet, istĂ€llet för att ta vara pĂ„ det underbara ljud en marshallstĂ€rkare kan ge, sĂ„, gött ljud, och snyggt pĂ„ scen đ Tack för dina tips förresten, kĂ€nner du till nĂ„n skön marshall topp? sĂ„na dĂ€r plexi Ă€r ju sjukt sköna, De Ă€ldre lĂ„ter bĂ€st, eller?? "edit" anvĂ€nder den Ă€ven i replokalen dĂ„... blir det för mycket fĂ„r ja vĂ€l helt enkelt köpa tvĂ„ toppar och ha den ena lĂ„dan hemma Ă„ den andra i repan đ Redigerat 5 mars 2009 av willman
Guitar Nilsson Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 FĂ€rmsta anledningen Ă€r vĂ€l egentligen att ja fĂ„r dom relativt billigt, tvĂ„ lĂ„dor till priset av en ny, som ja tĂ€nkt köpa frĂ„n början.SjĂ€lvklart Ă€r det av stor anledning att det helt enkelt Ă€r jĂ€kligt manligt och rockÂŽn roll. Och blir snyggt pĂ„ scen sĂ„klart, Ă€ven om man inte behöver överanvĂ€nda den och förstöra ljudet, istĂ€llet för att ta vara pĂ„ det underbara ljud en marshallstĂ€rkare kan ge, sĂ„, gött ljud, och snyggt pĂ„ scen đ Tack för dina tips förresten, kĂ€nner du till nĂ„n skön marshall topp? sĂ„na dĂ€r plexi Ă€r ju sjukt sköna, De Ă€ldre lĂ„ter bĂ€st, eller?? "edit" anvĂ€nder den Ă€ven i replokalen dĂ„... blir det för mycket fĂ„r ja vĂ€l helt enkelt köpa tvĂ„ toppar och ha den ena lĂ„dan hemma Ă„ den andra i repan đ Jag har aldrig hört en liten Orange Tiny Terror, men go for Marshall Ă€r mitt rĂ„d. Som jag ser det finns det tvĂ„ "bĂ€st" förstĂ€rkare, Fender och Marshall. Det finns mĂ€ngder med kopior pĂ„ Marshall, Ă€ven sĂ„na som kostar mycket mer, men som Joachim skrev; Marshall is the shit. Ăr du ensam gitarrist Ă€r det vĂ€ldigt gott att ha en lĂ„da pĂ„ varje sida av scenen. Upp med dem pĂ„ en case eller nĂ„t ser det lĂ€ckert ut med. Visste ni att det var Jimi Hendrix som tog kontakt med en en radioreparatör i England och bad honom bygga nĂ„t kraftigare Ă€n de gitarrförstĂ€rkare som redan fanns? Och det blev alltsĂ„ Marshall.
willman (oregistrerad) Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 lĂ„ter bra guitar nilsson đ vad tror du om val av topp dĂ„? vilka för och nackdelar har de Ă€ldre topparna? typ jmp. Och för Ă„ nackdelar med de nyare, jvm etc. Mvh D
joachime Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 vad tror du om val av topp dÄ? vilka för och nackdelar har de Àldre topparna? typ jmp.Och för Ä nackdelar med de nyare, jvm etc. Nackdelen med Àldre toppar Àr att de behöver mer service. Det Àr inte bara rören som slits. Nackdelen med nyare toppar Àr att de ofta Àr ruggigt dyra och sÀllan lÄter pÄ samma sÀtt som de Àldre. För övrigt hÄller jag inte med Nilsson om att Marshall is the shit. Men vill man köra Marshall Àr JMP prisvÀrt och lÄter bra. De verkar Àven vara relativt enkla att modda mot plexi, eller vad man nu har för preferenser.
willman (oregistrerad) Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Nackdelen med Àldre toppar Àr att de behöver mer service. Det Àr inte bara rören som slits. Nackdelen med nyare toppar Àr att de ofta Àr ruggigt dyra och sÀllan lÄter pÄ samma sÀtt som de Àldre. För övrigt hÄller jag inte med Nilsson om att Marshall is the shit. Men vill man köra Marshall Àr JMP prisvÀrt och lÄter bra. De verkar Àven vara relativt enkla att modda mot plexi, eller vad man nu har för preferenser. vet du nÄn av dom nyare topparna som kan jÀmföras med de Àldre? vad menas att modda till Plexi? David
joachime Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 (redigerat) vad menas att modda till Plexi? Marshalltoppar frÄn sent 60/tidigt 70 har plexiglas-skiva bakom kontrollerna/pottarna pÄ framsidan. JMP Àr serien efter de sk plexi-topparna. Likheterna i konstruktion gör det möjligt att modifiera JMP till att lÄta/fungera mer som en plexi. Redigerat 5 mars 2009 av joachime
wonderboy Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 (redigerat) Marshalltoppar frÄn sent 60/tidigt 70 har plexiglas-skiva bakom kontrollerna/pottarna pÄ framsidan. JMP Àr serien efter de sk plexi-topparna. Likheterna i konstruktion gör det möjligt att modifiera JMP till att lÄta/fungera mer som en plexi. SpÀnnande och intressant, Joachime! Hade sjÀlva plexin nÄgon inverkan pÄ ljudet? JMP-1:an, kom inte den lÄngt efter Plexi-serierna? Jag tycker sjÀlv att det gÄr att fÄ till ett bra plexi-ljud pÄ min JMP, men visste inte om "slÀktskapet". Redigerat 5 mars 2009 av wonderboy
Stolle Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Ă„ du? Ă€r det du pĂ„ bilden sĂ„ kan jag tĂ€nka mej att du gnĂ€ller đđ Njae... riktigt sĂ„ gammal Ă€r jag inte. Gubben pĂ„ bilden heter Immanuel och dog 1804. Han skrev bra böcker, men mest Ă€r han kĂ€nd för att vara min avatar pĂ„ studio forumet. MĂ€rkligt nog nĂ€mner de ingenting om det pĂ„ wikipedia. DĂ„ligt...
TUFFTUFFTUFF Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Jag har aldrig hört en liten Orange Tiny Terror, men go for Marshall Àr mitt rÄd. Som jag ser det finns det tvÄ "bÀst" förstÀrkare, Fender och Marshall. Jag ska inte sÀga mot att Marshall is the shit, jag kör sjÀlv pÄ Marshall. Men i förra veckan sÄ gjorde vi 3 gig med UK Subs dÀr vi stod för backline. PÄ första konserten tog jag med bÄde en Marshall JCM 2000 DSL och Tiny Terror (som backup). Jag och Nicky (Subs gitarrist) prövade bÀgge tvÄ och det slutade med att vi anvÀnde Tiny Terrorn. PÄ de andra giggen tog jag bara TT:n. PÄ gig nr 2 testade vi en JCM 900 som stÀllet hade, men det slutade med att vi anvÀnde TT:n. UK Subs har spelat non stop sen -76 och har hört det mesta av förstÀrkare och sÄngaren sa att de definitivt skulle köpa en Tiny Terror att ha nÀr de turnerar. Han gillade fortfarande Marshall bÀst men han var vÀldigt nöjd med TT:n. Gitaristen sa att han love the amp och det var mÄnga som gav oss komplimanger för ljudet. Det hÀr sÀger vÀl kanske inte dig sÄ mycket mer Àn att man inte ska underskatta den lilla oranga brödrosten .
willman (oregistrerad) Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 Jag ska inte sĂ€ga mot att Marshall is the shit, jag kör sjĂ€lv pĂ„ Marshall. Men i förra veckan sĂ„ gjorde vi 3 gig med UK Subs dĂ€r vi stod för backline. PĂ„ första konserten tog jag med bĂ„de en Marshall JCM 2000 DSL och Tiny Terror (som backup). Jag och Nicky (Subs gitarrist) prövade bĂ€gge tvĂ„ och det slutade med att vi anvĂ€nde Tiny Terrorn. PĂ„ de andra giggen tog jag bara TT:n. PĂ„ gig nr 2 testade vi en JCM 900 som stĂ€llet hade, men det slutade med att vi anvĂ€nde TT:n. UK Subs har spelat non stop sen -76 och har hört det mesta av förstĂ€rkare och sĂ„ngaren sa att de definitivt skulle köpa en Tiny Terror att ha nĂ€r de turnerar. Han gillade fortfarande Marshall bĂ€st men han var vĂ€ldigt nöjd med TT:n. Gitaristen sa att han love the amp och det var mĂ„nga som gav oss komplimanger för ljudet. Det hĂ€r sĂ€ger vĂ€l kanske inte dig sĂ„ mycket mer Ă€n att man inte ska underskatta den lilla oranga brödrosten đ . nej man hör mycket om den lille apparaten đ börjar fundera riktigt hĂ€r nu, om jag bara ska köpa lĂ„dorna eller hela kitet med jcm900 toppen.... hm....
joachime Postat 6 mars 2009 Postat 6 mars 2009 börjar fundera riktigt hÀr nu, om jag bara ska köpa lÄdorna eller hela kitet med jcm900 toppen....hm.... Det finns Ätminstone tvÄ typer av JCM900. Har bara testat den ena och den lÄter lÄngt ifrÄn det ideal du verkar efterstrÀva. Den var ganska vass och disten kÀndes ihÄlig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.