Jump to content
Annons

Apple uppdaterar sina skrivbordsdatorer idag


Recommended Posts

Apple meddelade just att de uppdaterar både Mac Pro, Mac Mini och Imac-modellerna.

Nytt i modellerna är enligt pressmeddelandet snabbare processorer och dubbelt så mycket minne för alla Imacar samt ett nytt integrerat grafikchip för Mac Mini.

Mac Pro får från och med nu de nya Xeon-processorerna från Intel kallade "Nehalem". Standardgrafikkortet som medföljer är NVIDIA GeForce GT 120 med 512MB GDDR3-minne.

Imac kommer bestyckas med Core 2 Duo-processorer upp till 3.06 gigahertz och upp till en terabyte i hårddiskkapacitet.

Mac Mini får samma integrerade grafikchip som bland annat sitter i Macbook, alltså ett NVIDIA GeForce 9400M.

Mer från pressmeddelandena:

An updated interior provides easy access to all components within the Mac Pro for hassle free expansion. The Mac Pro includes four direct-attach cable-free hard drive carriers for installing up to 4TB of internal storage when using 1TB 7200-rpm Serial ATA drives. An optional cable-free Mac Pro RAID card delivers performance up to 550MB/s**** and allows the four internal drive bays to be set up in RAID 0, 1, 5, or 0+1 configurations for improved disk performance and redundant data protection.

Pricing & Availability

The new Mac Pro will be available next week through the Apple Store® (www.apple.se), Apple’s retail stores and Apple Authorized Resellers.

The new quad-core Mac Pro, with a suggested retail price of 26 995 SEK (ink. moms), includes:

• one 2.66 GHz Quad-Core Intel Xeon 3500 series processor with 8MB of L3 cache;

• 3GB of 1066 MHz DDR3 ECC SDRAM memory, expandable up to 8GB;

• NVIDIA GeForce GT 120 graphics with 512MB of GDDR3 memory;

• 640GB Serial ATA 3Gb/s hard drive running at 7200 rpm;

• 18x SuperDrive with double-layer support (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW);

• Mini DisplayPort and DVI (dual-link) for video output (adapters sold separately);

• four PCI Express 2.0 slots;

• five USB 2.0 ports and four FireWire® 800 ports;

• Bluetooth 2.1+EDR; and

• ships with Apple Keyboard with numerical keypad and Mighty Mouse.

The new 8-core Mac Pro, with a suggested retail price of 34 995 SEK (ink. moms), includes:

• two 2.26 GHz Quad-Core Intel Xeon 5500 series processors with 8MB of shared L3 cache;

• 6GB of 1066 MHz DDR3 ECC SDRAM memory, expandable up to 32GB;

• NVIDIA GeForce GT 120 graphics with 512MB of GDDR3 memory;

• 640GB Serial ATA 3Gb/s hard drive running at 7200 rpm;

• 18x SuperDrive with double-layer support (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW);

• Mini DisplayPort and DVI (dual-link) for video output (adapters sold separately);

• four PCI Express 2.0 slots;

• five USB 2.0 ports and four FireWire 800 ports;

• Bluetooth 2.1+EDR; and

• ships with Apple Keyboard with numerical keypad and Mighty Mouse.

The elegant, full-featured iMac line starts with the 20-inch iMac at 12 995 SEK (ink. moms) with a 2.66 GHz Intel Core 2 Duo processor, 2GB of 1066 MHz DDR3 memory, a 320GB Serial ATA hard drive and NVIDIA GeForce 9400M integrated graphics. The 24-inch iMac features a beautiful 1920-by-1200 pixel widescreen display that offers 30 percent more screen real estate than the 20-inch model, and starts at 16 495 SEK (ink. moms). The 24-inch iMac includes up to a 3.06 GHz Intel Core 2 Duo processor, 4GB of 1066 MHz DDR3 memory, a 640GB or 1TB Serial ATA hard drive, and a variety of graphics technology from NVIDIA GeForce 9400M integrated graphics to the NVIDIA GeForce GT 130 or ATI Radeon HD 4850 discrete graphics for ultimate performance.

Every iMac features a glossy display with a built-in iSight® video camera, mic and speakers in a thin aluminum and glass design. The new iMac also includes a Mini DisplayPort connector for a pure digital signal to Apple’s new 24-inch LED Cinema Display with adapters available for DisplayPort, VGA, DVI and Dual-Link DVI displays. iMac includes built-in AirPort Extreme® 802.11n Wi-Fi networking; Bluetooth 2.1+EDR; Gigabit Ethernet; a total of six USB 2.0 ports (including two on the Apple Keyboard); and one FireWire® 800 port.

Starting at 6 895 SEK (ink. moms), the Mac mini is an innovative, tiny desktop measuring only 6.5 by 6.5 by 2-inches. Available in two models, Mac mini features a 2 GHz Intel Core 2 Duo processor, up to 4GB of DDR3 1066 MHz memory, up to 320GB Serial ATA hard drive, five USB 2.0 ports, FireWire 800 and a SuperDrive®. The Mac mini features NVIDIA GeForce 9400M integrated graphics for up to five times better graphics performance than before* and now with dual display support can drive two Apple or third-party displays with Mini DisplayPort or DVI connections. Using less than 13 watts of power at idle, up to 10 times less power than a typical desktop PC, the new Mac mini is the most energy efficient desktop in the world.**

Imac:

post-1-1236090376_thumb.png

Mac Mini

post-1-1236090388_thumb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad innebär en Nehalem 2x2.26 GHz Quad processor?

Har en 2x2.8GHZ Quad som var deras lägsta 2xQuad core modell innan uppdateringen .

Är det nu lägre klockfrekvens fast den är bättre, eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Vad innebär en Nehalem 2x2.26 GHz Quad processor?

Har en 2x2.8GHZ Quad som var deras lägsta 2xQuad core modell innan uppdateringen .

Är det nu lägre klockfrekvens fast den är bättre, eller vad?

Det är motsvarande core i7 fast i xeon förpackning. Lite som core2 vs pentium. Det är framför allt minneshanteringen

som är snabbare. Den kör mot 3 minnen parallellt, den gamla kör 2. Den kör ddr3 i stället för ddr2. Sedan har den hyperthreading

som är en otrevlig historia från pentium tiden som har dammats av. Då var det ingen som lyckades göra något vettigt med tekniken

men den ställde till mycket trassel för folk som ville köra med låg latency daws. Hur det fungerar nu återstår att se, de som kör core i7

tycks i alla fall inte skrika av missnöje. Men det jag tycker är skumt är att single CPU versionen inte kan bestyckas med mer än 8 GB.

Det borde vara minst 12...

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Lekte lite med att konfigurera en mac man skulle vilja ha och det passade sig som så att den nya kom i dag om jag fattade det hela rätt.

Två 2,93 quadcore proppar, 32 gig minne, ATI Radeaon HD kortet vad det enda jag ändrade från grundkonfigurationen för mac pron med två proppar.

Priset hamnade då på 130 855 kronor, jo du läste rätt.

Det är klart grabben ska ha en sån 😳 .

Ja herrejösses från grundkonfigurationen med två 2.26 proppar 6 gig och Geforce GT grafikkortet som kostar 34 995 spänn (som i sig är på gränsen till larvigt) så blir det ju ett skyjävla skutt rent ut sagt.

Är dom på riktigt? Man kan ju undra så här i kristider och det verkar ju inte gå så där jäkla bra i USA heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin "bang for the buck" där... Nä Mac-hårdvara har väl alltid varit svindyr, särskilt minnesexpansioner och liknande brukar dom ha bra marginal på.

Minns att det skilde 3-400 (över 25%) på vanliga ddr-minnen till en mac mini för ett antal år sen. Den var ju jävligt svår att öppna iofs, men det gick 😳.

Hittar inga priser för att jämföra med lösa delar efter en snabb sökning (ddr3 ecc, Nehalem Xeon), det var länge sen jag hade bra koll på pc-hårdvara, men det är ganska färska grejer antar jag. Priset känns helt obefogat om man inte absolut måste ha den snabbaste macen. 15 papp i skillnad för 8*400 MHz extra? Nä tack.

/Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Dollarn har gått upp mer än 50 procent. Och det är i usa det är kris. Vad det kallas det vi har i sverige vet jag inte, men det borde vara värre än kris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lekte lite med att konfigurera en mac man skulle vilja ha och det passade sig som så att den nya kom i dag om jag fattade det hela rätt.

Två 2,93 quadcore proppar, 32 gig minne, ATI Radeaon HD kortet vad det enda jag ändrade från grundkonfigurationen för mac pron med två proppar.

Priset hamnade då på 130 855 kronor, jo du läste rätt.

Fast nöjer man sig med 16GB minne kan man nästan köpa två....

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst de är snordyra.. men vill gärna se lite användbara benchmarks i typ Logic (speciellt med SnowLeopard) innan man drar förhastade slutsatser.. tänk så är de verkligen sjukt mycket bättre än förra modellen?😄 men antagligen inte.. folk verkar tro på en strategisk prissänkning när Steve Jobs återvänder till Apple efter sin lilla ledighet. Men ja, rykten är rykten 😉

jag funderar iaf på någon av följande spec, antingen en quadcore med hög klockfrekvens eller två quad med lägre klockfrekvens:

1.

Dual 2.26GHz Quad-Core Intel Xeon

6GB (6x1GB)

ATI Radeon HD 4870 512MB

37.155,00 kr

2.

Single 2,93 GHz Quad-Core Intel Xeon

6GB (3x2GB)

ATI Radeon HD 4870 512MB

36.125,00 kr

Vad tror ni fungerar bäst för musikproduktion i Logic?

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Alltså jag väntar på att priset på i7an och GAs moderkort ska sjunka lite och att snowleo ska komma så bygger jag mig en som kommer att funka skitbra för musikproduktion med Logic. Har redan testat att leka lite på min q6600 burk och det funkar bra nog även på den. När man ser dom här priserna så tänker i alla fall jag att nu får det vara nog och så länge jag köper min programvara och även äger en mac så tänker jag nog göra som jag vill helt enkelt.

Jag har varit sugen på en riktig Mac Pro länge nu men jag inser att jag inte kan motivera dom här pengarna även om jag har råd iom att jag personligen bara leker musik och inte har några planer på nån karriär inom nåt med musik. Man får vara glad bara att man inte köpte gamla modellen nyligen utan att tänka på att det ryktades om en uppdatering. Ja jag menar lite så som det blev när jag köpte Logic för då kom ju prissänkningen bara ett litet tag efter och det hade jag ju ingen aning om iom att jag då var helt ny på mac så jag visste ju fan inte ens var jag skulle kolla.

Jag skulle heller inte ens kunna drömma om att köpa en Frost eller liknande PC för det tycker jag nästan är ännu värre iom att den kan man bara välja att köra MS OS på. I en Mac Pro med lite kräm i kan man ju i alla fall köra MS programvara i helt lagligt och förmodligen med jävligt bra prestanda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Prisökningen handlar faktiskt enbart om dollarn. Grundkonfigurationen på den förra modellen med 8*2.8GHz kostade 2799$ och låg på runt 23.000kronor i Sverige. Nu kostar instegsmodellen 2499$ (26.995kr), en sänkning med 300$ med andra ord men en höjning för oss svenskar. Detsamma gäller även nya iMac och Mac Mini, båda två har gått ner i pris i USA men upp här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om prishöjngen delvis kan skyllas på dollarn, så kommer man inte ifrån att den modellen som nu är instegsmaskin den ser ut att vara sämre utrustad än den förra instegsmaskinen. Hälften så många processorkärnor, lägre klockfrekvens och (som det ser ut nu) en maxgräns på 8 GB RAM. Den nya nehalem-processorn måste vara minst 2.5 ggr snabbare per klockfrekvens för att det inte ska löna sig att köpa den gamla 1.5 år gamla maskinen till samma pris som när den kom ut.

Och det som det talas om är väl en ungefärlig fördubbling av prestandan per klockfrekvens om an använder sig av snow leopard. Med andra ord så är den nya instegsmaskinen som det ser ut i nuläget sämre OCH dyrare än den gamla, vill man ha sig en uppgradering ifrån den tidigare maskinen är det den nya 8-core maskinen som gäller, och då ca 35000:- som sagt.

Läste även att dessa maskiner när man räknar bort den dyra CPUn landar på ca 2200 dollar, den förra hamnar vid samma uträkning på 1200 USD. Så även om det handlar till en viss del om risig kurs på den svenska kronan, så ser det ut att vara en rejäl portion hederlig vinstmarginal också.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Visst de är snordyra.. men vill gärna se lite användbara benchmarks i typ Logic (speciellt med SnowLeopard) innan man drar förhastade slutsatser.. tänk så är de verkligen sjukt mycket bättre än förra modellen?😛 men antagligen inte.. folk verkar tro på en strategisk prissänkning när Steve Jobs återvänder till Apple efter sin lilla ledighet. Men ja, rykten är rykten 🙂

jag funderar iaf på någon av följande spec, antingen en quadcore med hög klockfrekvens eller två quad med lägre klockfrekvens:

1.

Dual 2.26GHz Quad-Core Intel Xeon

6GB (6x1GB)

ATI Radeon HD 4870 512MB

37.155,00 kr

2.

Single 2,93 GHz Quad-Core Intel Xeon

6GB (3x2GB)

ATI Radeon HD 4870 512MB

36.125,00 kr

Vad tror ni fungerar bäst för musikproduktion i Logic?

Mest bang for the buck borde ju vara att ta den snabbare single cpu maskinen, dvs om moderkortet fortfarande har två processorplatser. Då har man ju en av dom snabbare cpuerna (och om man behöver kan man skaffa den andra när man får råd) + två gigs minnesstickor. Ärligt talat så är ju dualversionen lite besynnerligt utrustad när det gäller minneskonfigen, det luktar lite försäljningsstrategi för att kuna ta ut för minnen som i princip riskerar att bli liggande/värdelösa om man vill eller behöver mer minne i framtiden. Jag menar det är väl bara 6 eller kanske 8 platser på moderkortet. Det mesta handlar väl oxå om två gigs moduler nu för tiden, ja det är lite märkligt faktiskt.

Jag har läst att dom får 70 tracks i Logic på Evans Multicore Benchmarktestet med en i7 (2,9 versionen klockad till 4Ghz) på ett Asus moderkort och en sån burk får man nog under halva priset. Mac är ju jäkligt bra grejor inget snack om saken men att ska det vara så stor prisskillnad det är faktiskt berättigat att undra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest bang for the buck borde ju vara att ta den snabbare single cpu maskinen, dvs om moderkortet fortfarande har två processorplatser. Då har man ju en av dom snabbare cpuerna (och om man behöver kan man skaffa den andra när man får råd) + två gigs minnesstickor.

Om jag förstått det hela rätt (efter att ha läst diverse forum) så är det inte riktigt så enkelt då CPUerna sitter på någon slags dotterkort, vilket i snikversionen bara rymmer en CPU. Så vill man slänga in en till processor måste man byta dotterkort (om det ens går).

Link to comment
Dela på andra sajter

Mest bang for the buck borde ju vara att ta den snabbare single cpu maskinen, dvs om moderkortet fortfarande har två processorplatser. Då har man ju en av dom snabbare cpuerna (och om man behöver kan man skaffa den andra när man får råd) + två gigs minnesstickor. Ärligt talat så är ju dualversionen lite besynnerligt utrustad när det gäller minneskonfigen, det luktar lite försäljningsstrategi för att kuna ta ut för minnen som i princip riskerar att bli liggande/värdelösa om man vill eller behöver mer minne i framtiden. Jag menar det är väl bara 6 eller kanske 8 platser på moderkortet. Det mesta handlar väl oxå om två gigs moduler nu för tiden, ja det är lite märkligt faktiskt.

Jag har läst att dom får 70 tracks i Logic på Evans Multicore Benchmarktestet med en i7 (2,9 versionen klockad till 4Ghz) på ett Asus moderkort och en sån burk får man nog under halva priset. Mac är ju jäkligt bra grejor inget snack om saken men att ska det vara så stor prisskillnad det är faktiskt berättigat att undra.

Ja det verkar inte riktigt gå, och dessutom är det olika slags proccesorer i single och dual-modellen.

Jag är mest konfunderad eftersom jag vill använda "kraften" på ett lite annorlunda sett.. jag behöver egentligen mer kraft per kärna än flera kärnor... Logic (eller valfri processor) kommer ju inte inom de närmsta åren kunna hantera en thread på flera kärnor.. det är snarare tvärtom som de nya nehalem-propparna fixar.

jag vill kunna setta logic på rec, spela med eltrumset, flera gitarrer och ett par midikeyboards samtidigt in i datorn med så låg latency som möjligt. i det skedet kommer logic att köras på EN kärna (precis som om du har ett instrumentspår markerat vid playback).

Redigerat av iGnu
Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Jag tror att du har fattat fel för så vitt jag har förstått så blir det 8 trådar på fyra kärnor med i7an, det borde rimligtvis betyda två threads per kärna.

Att lira in som du beskriver att du vill göra det är inga problem överhuvudtaget, det kan jag till och med göra när jag leker med min q6600 burk + att även starta Quicktime på samma gång som Logic och lira in video samtidigt. När jag kollar cpu mätaren i Logic då så går alla fyra kärnorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ja ni får ursäkta att jag blir lite oftopic här men min tråd blev införlivad med den här så..... Men nu ska jag inte tjata mer om prissättningen på Macarna. Ha det bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej att dollarn har dragit iväg rejält, det är väl bara att gilla läget! MEN...

1. VAD är det för hutlösa priser på propparna?

2. Och hur kan det komma sig, eftersom apple är kända för dyra minnen, att det helt plötsligt är "humana" priser på det?

3. Och varför har dom tagit ett steg tillbaka från "standard octa" till quad?

Om man nu vill slå till på en octaproppare, sen boosta det till 2,93 så kostar det ytterligare 27.000:- för 620mhz mer per propp?!?!

Hur i helvete kan det kan vara så extrem skillnad på prisera mellan propparna?

27 papp mer för 2.93 ghz!

Fan... för det får man en ytterligare en macpro quad för! Sinnessjukt! Intel är ju dumma i huvet!

Man lär ju få MER kräm ur datorn och slå till på en 8-Core 2.26 och köpa en till macpro 2,66 Quad-Core och köra node!

Än att slå till på 8-Core 2.93 direkt! Det här liknar ju tryckfelsnisse av rang... eller nåt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att du har fattat fel för så vitt jag har förstått så blir det 8 trådar på fyra kärnor med i7an, det borde rimligtvis betyda två threads per kärna.

Att lira in som du beskriver att du vill göra det är inga problem överhuvudtaget, det kan jag till och med göra när jag leker med min q6600 burk + att även starta Quicktime på samma gång som Logic och lira in video samtidigt. När jag kollar cpu mätaren i Logic då så går alla fyra kärnorna.

Nej vi menar samma sak. Nehalem har en funktion som heter hyperthreading där varje kärna kan hantera två threads. Tydligen ska man se 16 kärnor i osx om man har 8 i burken. Jag menar att för mitt bruk vore det bra om man kunde dela upp en thread på flera kärnor istället. Men så vitt jag vet så är det svårt i realtidskrävande sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Ok då förstår jag vad du menar men är du verkligen säker på att det bara blir en kärna som jobbar. När jag kollade nyss visseligen bara med två instrument in så går en kärna runt 40 % och ytterligare en ger faktiskt lite utslag. Jag har iofs aldrig tänkt på det men jag kan kolla nästa gång jaq ska lira in nu är det för sent på natten för att laborera. Jag har ju oxå eltrummor så jag kan ju iofs oxå testa med det inkopplat om det kommer några på besök som kan lira gura och bas.

Men oavsett så blir det nog ordning på det när Logic uppdateras till 64 bitars för det vore ju för bedrövligt om dom inte passar på och fixar allt så det blir up to date i alla avséenden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu vill slå till på en octaproppare, sen boosta det till 2,93 så kostar det ytterligare 27.000:- för 620mhz mer per propp?!?!

Hur i helvete kan det kan vara så extrem skillnad på prisera mellan propparna?

27 papp mer för 2.93 ghz!

Fan... för det får man en ytterligare en macpro quad för! Sinnessjukt! Intel är ju dumma i huvet!

Den snabbaste processorn i en serie är alltid mycket dyrare än de andra, på grund av små tillverkningskvantiteter. Det är liksom inte meningen att man ska köpa dem om man bryr sig om vad saker kostar.

Alternativet (för intel) vore att inte släppa dem alls, utan vänta tills produktionen kommit igång på allvar och priset därmed går att sätta lägre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag har nu funderat ett tag på hur jag ska slå till på det här. Men det blir nog en 8-core 2.26 med 16 GB ram. Och ett Nevena 128. Fyller på med ett till senare. Fast jag väntar nog tills Snow Leopard kommer. Och förmodligen så ligger en uppdatering på Logic runt hörnet. Sen få man hoppas på att det är 64 bitars. Spectrasonics håller på för fullt med att släppa 64 bitarsversioner. Och det är banne mig på tiden!

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Ja jag har nu funderat ett tag på hur jag ska slå till på det här. Men det blir nog en 8-core 2.26 med 16 GB ram. Och ett Nevena 128. Fyller på med ett till senare. Fast jag väntar nog tills Snow Leopard kommer. Och förmodligen så ligger en uppdatering på Logic runt hörnet. Sen få man hoppas på att det är 64 bitars. Spectrasonics håller på för fullt med att släppa 64 bitarsversioner. Och det är banne mig på tiden!

Det är en bra ide. Vänta tills de modiga ha provat och eventuellet hittat felen. Jag köper i alla fall inte en ny mac nu utan en gratis uppdatering

till snow.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att när förra modellen av pro´n släpptes så fanns det en 4 core proppare.

Men efter typ ett halvår så fanns det bara 8 core maskiner.

Så 8 core halvvärstingen gick ner till standard priset (typ 24.000)..

Hoppas på samma utvekling den här gången, funderat länge på pro´n men 35.000 är LITE för mycké.........

Och tycker att 4 core för 26´ håller nog inte i typ 4-5 år som jag planerar att ha den....

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Är oxå sjukt sugen på att testa en och då får det ju bli den billigaste med två quadcore men men så tänker man fan 2,26 Mhz hur länge tycker man det är skoj då för så mycket som det ändå kostar. Går man sen uppåt så blir det ju så in hvitte oproportionerligt löjligt mycket dyrare och då tänker man nä vad i hela fridens dar är det här hur mycket mer kräm får jag egentligen jämfört med vad jag kan kräma ur min q6600 maskin som funkar både med XP, Vista och OSX i förhållandet till mina behov och prisskillnaden. Pratar vi 200% effektivitetsökning i alla avseenden så kan jag tala om att min senaste q6600 kostade runt 6000- 7000 spänn (kommer inte ihåg exakt) visserligen med DDR2 800mhz minnen men ändå 8 gig. En 200- 300 % bättre Mac pro ska den behöva kosta mellan 500% till kanske ända upp till 150 000 spänn mer, känns det rimligt på nåt sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör själv osx på min e6600....

10.5.4, men är less på att vara en hacker varje gång man ska uppdatera till 10.5.5 osv osv...

Självklart kan man själv bygga en jävligt bra burk och installera osx-86 på men som sagt jag är less på att inte veta om alla drivisar inte funkar....

Men iof är jag ju nöjd med 10.5.4 på min burk men har alltid tittat på macpro´n VILL HA!!

Men jag kanske inte blir nöjd ändå....gillar ju att bygga....men tiden finns inte till, med småbarn/familj osv osv....men det är nog inte värt 35.000.

Misstänker nog att det är ett jävla habegär........

Men någon gång!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Jag kör själv osx på min e6600....

10.5.4, men är less på att vara en hacker varje gång man ska uppdatera till 10.5.5 osv osv...

Självklart kan man själv bygga en jävligt bra burk och installera osx-86 på men som sagt jag är less på att inte veta om alla drivisar inte funkar....

Men iof är jag ju nöjd med 10.5.4 på min burk men har alltid tittat på macpro´n VILL HA!!

Men jag kanske inte blir nöjd ändå....gillar ju att bygga....men tiden finns inte till, med småbarn/familj osv osv....men det är nog inte värt 35.000.

Misstänker nog att det är ett jävla habegär........

Men någon gång!!!

Samma här du (har faktiskt äkta Retail 10.5.6 igång) men inte längre småbarns farsa 😄 och hatar att behöva känna mig som en bandit när jag behöver dra igång maskinen nån gång ibland med fel os. Ja det är ju fan att dom ska vara så hutlöst löjligt dyra. Men nån gång ska det förbaske mig bli av, hoppas man inte blir besviken bara 😄 .

Redigerat av anarkisten1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...