Jump to content
Annons

Stänga av uppspelning av markerade noter


Johan Royen

Recommended Posts

Hej Logic-användare!

Fortsätter brottas med ert favoritprogram. Den här gången är det den där irriterande funktionen att om jag ritar en ny not eller markerar en befintlig not i pianorullen så spelas den upp i lurarna. Irriterande om jag redigerar samtidigt som jag lyssnar på låten och direkt livsfarligt om jag markerar en massa noter på samma gång. Har för mig att jag såg en tråd om detta häromdagen men har inte lyckats hitta den, så istället frågar jag på nytt: hur stänger jag av denna "funktion"?

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej Logic-användare!

Fortsätter brottas med ert favoritprogram. Den här gången är det den där irriterande funktionen att om jag ritar en ny not eller markerar en befintlig not i pianorullen så spelas den upp i lurarna. Irriterande om jag redigerar samtidigt som jag lyssnar på låten och direkt livsfarligt om jag markerar en massa noter på samma gång. Har för mig att jag såg en tråd om detta häromdagen men har inte lyckats hitta den, så istället frågar jag på nytt: hur stänger jag av denna "funktion"?

Tack på förhand!

I piano Rolls fönstret högst upp till vänster en midi symbol där det står out. Klicka bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
I piano Rolls fönstret högst upp till vänster en midi symbol där det står out. Klicka bort.

Ah, tack så mycket!

EDIT: Fast då hör man ju inget när man klickar på tangenterna... nu saknar jag :facepalm:-smilien... Varför kan inte alla program fungera som Reason? :rolleyes:

Redigerat av royen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ah, tack så mycket!

EDIT: Fast då hör man ju inget när man klickar på tangenterna... nu saknar jag :facepalm:-smilien... Varför kan inte alla program fungera som Reason? 🙂

För att man inte kan spela in rock´n roll med det! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...