Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hej Logic-användare!

Fortsätter brottas med ert favoritprogram. Den här gången är det den där irriterande funktionen att om jag ritar en ny not eller markerar en befintlig not i pianorullen så spelas den upp i lurarna. Irriterande om jag redigerar samtidigt som jag lyssnar på låten och direkt livsfarligt om jag markerar en massa noter på samma gång. Har för mig att jag såg en tråd om detta häromdagen men har inte lyckats hitta den, så istället frågar jag på nytt: hur stänger jag av denna "funktion"?

Tack på förhand!

Annons
Posted
Hej Logic-användare!

Fortsätter brottas med ert favoritprogram. Den här gången är det den där irriterande funktionen att om jag ritar en ny not eller markerar en befintlig not i pianorullen så spelas den upp i lurarna. Irriterande om jag redigerar samtidigt som jag lyssnar på låten och direkt livsfarligt om jag markerar en massa noter på samma gång. Har för mig att jag såg en tråd om detta häromdagen men har inte lyckats hitta den, så istället frågar jag på nytt: hur stänger jag av denna "funktion"?

Tack på förhand!

I piano Rolls fönstret högst upp till vänster en midi symbol där det står out. Klicka bort.

Posted (edited)
I piano Rolls fönstret högst upp till vänster en midi symbol där det står out. Klicka bort.

Ah, tack så mycket!

EDIT: Fast då hör man ju inget när man klickar på tangenterna... nu saknar jag :facepalm:-smilien... Varför kan inte alla program fungera som Reason? :rolleyes:

Edited by royen
Posted
Ah, tack så mycket!

EDIT: Fast då hör man ju inget när man klickar på tangenterna... nu saknar jag :facepalm:-smilien... Varför kan inte alla program fungera som Reason? 🙂

För att man inte kan spela in rock´n roll med det! 🙂