Jump to content
Annons

Flera loopar i NN-XT?


ramoand

Recommended Posts

Hej!

Jag vill kunna använda en NN-XT för flera olika samplingar, men när jag gör det nu så funkar bara den samlingen som ligger på C3 som den ska. Tar lägger man in fler samplingar på den tonen så spelas dom ju upp samtidigt, länger man dom på en mörkare ton så spelas samplingen upp långsammare och tvärtom för en högre ton. Hur gör jag för att få typ tre loopar som går i 128 bpm att funka i en och samma NN-XT sampler? Rätt segt o sitta me en NN-XTa för varje loop...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tips: läs manualen.

...Jag har jobbat en del med NN-XT förr och det går alldeles utmärkt att göra det du vill. Man kan lägga olika samples på olika tangenter, och efter som det är trumloopar så ska den ju inte pitchas, man ställer då in "root pitch" på samma tangent som man lägger in samplingen på... Kommer inte ihåg exakt, nån annan kanske vet bättre.. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker du beskrev det bra, Limpan.

Är bara att ändra Root i Remote Editorn på NN-XT:n till samma not som den du har lagt samplingen på. När du markerat samplingen som du vill ändra så visualiseras Root-noten genom att den aktuella Root-noten i klaviaturen i överkant blir upplyst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ladda in alla ljudfiler du vill ha i en NNXT, markera och högerklicka dessa, välj Automap Zones Chromatically

Då mappas ljuden i samplern med en sampling per halvton. Även root key justeras automatiskt så varje sampling spelas i originalpitch.

Perfekt för trummor m.m.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...