Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, hej, jag jobbar på ett dagis samtidigt som jag studerar på förskolelärar-utbildningen på Högskolan i Oslo. Jag är på jakt efter ett slags ”digitalt anteckningsblock” som jag kan använda när jag gör observationer av barn och som jag även kan använda i klassrummet i skolan. Detta pga att jag skriver så otroligt fult att jag inte ser vad jag själv skriver och pga att jag tycker det är mycket mer praktiskt att ha allt jag skriver på ett och samma ställe ( Word).

Optimalt så skulle detta anteckningsblock ha en skärm på ca 6-9 tum, vara väldigt portabelt, ha en rask uppstartstid och det ska gå lätt att föra över filerna till Word när jag kommer hem (Helst trådlöst, menr minnekort funkar också). Det ska gå fort att skriva på så qwerty är ju kanske att föredra. Prismässigt så hade jag hoppats på att klara mig på runt 1500:- (norska kroner, så ca 18-1900 svenska) men jag har insett att det kanske är lite för lite, eller? Jag kan tänka mig att köpa begagnat.

Jag har en laptop, mobiltelefon och mp3-spelare (iPod Touch, kan man göra nåt liknande med den? Näääe?)så huvuduppgiften ska vara att fungera som just ett portabelt Word, jag behöver alltså inte kunna ringa på den eller så. Det skulle så klart vara schysst om man kunde surfa lite men det är inte topp-prioritet 🙂

Det som ligger närmast till hands att köpa just nu är typ en Asus EEE 900 men jag tycker att den är lite för stor plus att uppstartstiden är ett minus.

Annars har jag sett lite på Nokia E 90 eller Nokia N810 men jag är lite osäker på hur de fungerar som filbehandlare.

PDA har jag också tänkt på men jag har ingen erfarenhet av det så jag vet inte om det skulle fungera som jag vill?

Det som jag hittills tycker verkar vara det mest optimala är HTC Shift. men den tyvärr, tyvärr, tyvärr för dyr..Sony Vaio UX380N verkar ju inte gå av för hackor den heller.

Alla förslag mottages tacksamt 😉 .

Mvh Mathias

Redigerat av TUFFTUFFTUFF
Annons
Postat