Jump to content
Annons

Använda DIGI-002 som preamp.


Tophe

Recommended Posts

Vi har ett mixerbord med riktigt dåliga preamps i jobbets studio. Ett Yamaha 02R (har avhandlat det i en annan tråd).

Men förrådet ligger en DIGI 002'a, en rackmodell. Den har ju fyra riktigt trevliga preamps.

Det jag funderar över är om jag skulle kunna använda den som preamp.

Alltså ha den mellan mikrofonerna och mixerbordet.

Jag vill helst slippa använda 002'an som ljudkort utan vill bara åt preampsen i det.

Går det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En 002:a skall kunna användas i standalone-läge, men 002R (rackmodellen) klarar inte av det så vitt jag vet.

Du skulle alltid kunna koppla in den till en gammal dator och routa ut de 4 preampsen till 4 outputs och ha hela paketet stå vid sidan av, men det är ju en väldigt klumpig lösning.

Och så kan jag inte i mitt liv förstå hur du kan tycka 002:ans preamps är trevliga? 😆

Låter ganska dåligt enligt mig, men om du gillar dem så kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En 002:a skall kunna användas i standalone-läge, men 002R (rackmodellen) klarar inte av det så vitt jag vet.

Du skulle alltid kunna koppla in den till en gammal dator och routa ut de 4 preampsen till 4 outputs och ha hela paketet stå vid sidan av, men det är ju en väldigt klumpig lösning.

Och så kan jag inte i mitt liv förstå hur du kan tycka 002:ans preamps är trevliga? 😆

Låter ganska dåligt enligt mig, men om du gillar dem så kör hårt!

Tack för svaret... Då försöker jag lösa det på nåt bättre sätt.

De preampsen är iallafall bättre än det skräp som sitter i 02R, enligt min erfarenhet (som iofs är mycket blygsam)

Om jag hade pengar, trallalllallaaaa, då skulle jag använda lite schysta focusrite-strips istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...