Jump to content
Annons

Skol engelskan i mina texter duger inte :-(


rickeandersson

Recommended Posts

Jag behöver hjälp med mina engelska texter.

(texterna är redan skrivna, men jag behöver hjälp så att innebörden, ordvalen och menings uppbygnaderna stämmer till 100%)

Skol engelska i all ära, men det blir aldrig det samma som om man har engelskan som modersmål.

Kan någon tipsa mig om var man kan hitta en co-writer som kan flytande engelska?

Gärna i Malmö/skåne trakten :-)

Egentligen borde ju samma problem finnas fast tvärt om.

d.v.s. att någon (invandrad) svensk behöver få Co-write hjälp med att skriva svenska texter.

Och i båda fallen så hade det ju underlättat betydligt om personen i fråga hade varit musikaliskt eller poetiskt lagd.

MVH

Ricke Andersson

www.myspace.com\anderssonkrol

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
alexx (oregistrerad)

Enkelt! Om du använder en senare version av Microsoft Word, högerklicka på ett ord i sångtexten och gå till "synonymer". Från synonym listan väljer du den synonym som du anser vara mest avancerad. :rolleyes:

Dessutom kan du med hjälp av denna sida få fram rim ur dina ord: http://www.rhymer.com/ (välj "double rhymes" från drop-down listan om du vill ha exakta rim)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så kanske du kan hitta nån på typ jobbet eller vad som helst som är bra på engelska. Denne kanske helt enkelt bara kan rätta det som är knasigt åt dig.

Edit: Fast nu läste jag inte så bra. Klockan är lite för mycket. Du ville alltså ha hjälp med att skriva helt nya texter. Ok glöm vad jag sa. natti

Redigerat av Rabieshund
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...