Jump to content
Annons

ASIO4ALL & Soundmax


Ekstasis

Recommended Posts

Har ett inbyggt ljudkort på moderkortet som jag kommer använda temporärt i några veckor framöver..tills jag köpt ett riktigt ljudkort...

Hur som helst undrar jag om det funkar med ett Soundmax/ADI 2000B, 8 -Channel High Definition Audio CODEC ?

Hoppas det funkar..är sugen på att prova Omnisphere.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har ett inbyggt ljudkort på moderkortet som jag kommer använda temporärt i några veckor framöver..tills jag köpt ett riktigt ljudkort...

Hur som helst undrar jag om det funkar med ett Soundmax/ADI 2000B, 8 -Channel High Definition Audio CODEC ?

Hoppas det funkar..är sugen på att prova Omnisphere.

Går säkert fint med Asio4all. Och vänta med att köpa ett nytt ljudkort tills du verkligen känner att du behöver ett. Man klarar sig långt på de inbyggda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ett inbyggt ljudkort på moderkortet som jag kommer använda temporärt i några veckor framöver..tills jag köpt ett riktigt ljudkort...

Hur som helst undrar jag om det funkar med ett Soundmax/ADI 2000B, 8 -Channel High Definition Audio CODEC ?

Hoppas det funkar..är sugen på att prova Omnisphere.

Går säkert fint med Asio4all. Och vänta med att köpa ett nytt ljudkort tills du verkligen känner att du behöver ett. Man klarar sig långt på de inbyggda.

Joo alltså, ASIO4ALL osv, hittar ljudkortet, dock funkar det inte i Sonar, får inget ljud...

Vad har jag gjort för fel ?

är nog inte lika imponerad som du av det inbyggda ljudkorten, men det är nog främst för att jag använder ett par väldigt bra

hörlurar...tycker diskanten inte låter alls bra..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...har fortfarande inte lyckats få ljud, men om man söker på google verkar det ju uppenbarligen vara så att Soundmax ska funka med asio4all..

Och den senaste versionen som jag använder har även stöd för 64-bit.

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar vara ett jävla bök att få detta att funka...det som komplicerar det hela är att jag kör sonar 64 bit...det finns tydligen "hacks" som ska få sonar att funka med 1.45 latency med soundmax...

Men som sagt...måste köra 32 bit..

Kom på att jag har en POD X3 också, den ska man väl kunna använda som ett ljudkort ???

Isånnafall hur är ljudet ? och funkar det att köra med asio ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok...har provat lite olika inställnignar nu på X3an..får fortfarande droputs när jag spelar in midi...

Kom gärna med förslag på inställningar som funkar bäst...Behöver ha hyfsat låg latency då jag spelar

mycket mjukvarusynthar...

Har Core i7 och 12GB ram minne..cpu användningen är inte över 15% när jag kör Sylenth...

2v2tca0.png

2ag1ax2.png

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...