Jump to content
Annons

Mobilabonnemang


Opiiate

Recommended Posts

Hey folks,

För ca 1½ år sedan köpte jag en mobiltelefon med ett abonnemang från 3 (Tre.se). Det var då en Sony Ericsson K810i som jag betalade av tillsammans med abonnemanget som varade i 12 månader (ett år) eftersom jag ville bli av med bindningstiden så fort som möjligt.

Efter ca 11 månader med den telefonen så fick jag ett erbjudande ifrån 3, där jag kunde förlänga abonnemanget med 24 månader Och få en hely ny, gratis, mobiltelefon med på köpet. Jag antar att jag är bunden till dessa 24 månader, och det finns inget jag kan göra?

Idag betalar jag Ca 500kr varje månad för abonnemanget och lite tillvalstjänster (såsom 100sms för t.ex 49kr månad plus lite annat). Jag känner nu efter ett tag med abonnemang att jag inte vill ha det längre .. först så tycker jag att det nästan är en onödig utgift, iallafall för mig, eftersom jag inte utnyttjar allt.

Jag ska komma till sak .. jag vill bli av med skiten, är det möjligt? eller omöjligt? .. får jag helt enkelt ha abonnemanget i 24 månader och hålla käft eller kan jag bli av med det på Något sätt? .. kanske kan sälja telefonen + abonnemanget till någon annan? att den som köper lixom "tar över" mitt nuvarande abonnemang och telefon?

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rimligen bör du kunna köpa loss abonemanget genom att lösa ut telefonen för dess kontantvärde (eller den del av kontantvärdet som är kvar efter det antal delbetalningar du nu gjort).

Säg att 300 av dina 500/mån är avbetalning på telefonen; och du har 18 månader kvar, så borde summan bli runt 5500 kr.

***

Visserligen så gissar jag lite, men det måste liksom gå att göra så tycker jag. Hör med handlaren.

tjing

**

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske inte skrev det tydligt nog 😉 Jag betalar alltså ingenting för själva mobiltelefonen, den fick jag med Helt utan extra kostnad om jag valde att förlänga mitt abonnemang med 24mån (vilken jag dumt nog har gjort). Så det är Endast abonnemanget jag slösar pengar på.

Men man bör ju kunna skriva över ett abonnemang på någon annan, låter vettigt iallafall ..

Ditt abonnemang har en bindningstid som löper ut: 2011-02-09

Kopierat ifrån mina uppgifter hos Tre

Redigerat av Opiiate
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läste i deras användaravtal häromdagen av samma anledning som du. Köpte en 3-telefon för att ha som hemtelefon (99/mån, ringer gratis till fasta nätet, mycket billigare än vanlig fast telefoni). Tyvärr funkar det jäkla telefonen nästan enbart ute på balkongen. Det är ju kul såhär mitt i vintern.

Hursomhelst, som jag läste i avtalet till telefonen, så verkar det inte finns minsta sportsliga chans att bli av med abbonemangseländet.

Så, det bästa man kan göra är att berätta för alla man kommer åt hur dumt det är att välja 3-abbonemang, så kanske dom går i konkurs någon dag, förhoppningsvis innan abbonemanget går ut.

Dom är visserligen duktiga på att ställa till det för sig själva också. Nyligen har dom ju skickat ut varningsbrev till folk som surfat för mycket på deras mobila bredbandsabbonemang. Trots att dom, till skillnad från t ex Telia, inte har något tak för datatrafik i sina användaravtal (Telia har 5 GB/mån, sen kan dom välja att strypa hastigheten ordentligt).

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ni klagar! Jag har 3 och jag är skitnöjd. 🙂

Jo, så är det väl med det mesta. Har man lyckats bli såpass stora som 3 så är förmodligen de flesta nöjda. Dom måste ju göra någonting rätt i a f. Även om jag läst på många ställen att deras kundtjänst inte är den mest lättforcerade i branschen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...