Jump to content
Annons

pme (oregistrerad)

Recommended Posts

En grej jag retat mig på är när man vill spela in en VST på ett nytt separat audiospår

för då blir volymnivån mycket lägre än orginal spåret. Visst man kan frysa spåret

men i vissa fall så skulle jag hellre välja att spela in med ett separat audiospår.

Har ingen lust att i efterhand lägga på maximasier på spåret för att boosta upp det

för då blir det garanterat strul när man ska slutmixa.

Har åkt på en del strul med frysningen av VST synthar. Bla när jag skulle frysa

ett track med Cakewalks DropZone så hängde sig midi iom frysningen och fick

med det i den frysta audiofilen i Cubase 5. Ett sätt kan vara att man går in och

resetar midi innan man fryser spåret. Irritation... 😄

Redigerat av spaceman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 293
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

DieHard (oregistrerad)

Är det fler som upplever strul med 5:an som har vista än xp? Kanske svårt veta? 😕 Kommer dröja ett tag innan jag får rå uppgradera och har inte det som högsta prioritet men intressant veta, om nu någon vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bl.a. spelat in mina systrar som inte är så vana sångerskor, så det vart rätt mycket jobb med deras filer, och ibland när jag dubbelklickar på en av tagningarna och drar lite i "Straighten pitch" så hänger sig programmet och självdör..

Ibland när jag ska göra en liten ändring med "Str.Pitch" så hoppar den upp på fullt ändå.. väldigt mysco..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bl.a. spelat in mina systrar som inte är så vana sångerskor, så det vart rätt mycket jobb med deras filer, och ibland när jag dubbelklickar på en av tagningarna och drar lite i "Straighten pitch" så hänger sig programmet och självdör..

Ibland när jag ska göra en liten ändring med "Str.Pitch" så hoppar den upp på fullt ändå.. väldigt mysco..

Det kan inte vara så att dina systrar sjunger mer snett än vad programmet klarar av och därför hänger sig?

😄

.. skojar bara..

Jag har inte haft några problem med Variaudio, men jag har inte behövt använda den i så jättestor utsträckning ännu vilket kan vara en bidragande orsak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne idag och dom har fått in uppgraderingar.

Men köpte ingen idag pga att jag vill läsa lite mer om det.

Men polaren ska också köpa Cubase 5 och efter som dom inte hade det inne idag så fick han följande erbjudande:

Att han köper Cubase 4 inkl en uppgradering till Cubase 5.

När vi gick där ifrån så funderade vi på erbjudandet.

Visst lär det bli samma sak som att köpa en ren kopia av Cubase 5, eller tänker vi fel då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne idag och dom har fått in uppgraderingar.

Men köpte ingen idag pga att jag vill läsa lite mer om det.

Men polaren ska också köpa Cubase 5 och efter som dom inte hade det inne idag så fick han följande erbjudande:

Att han köper Cubase 4 inkl en uppgradering till Cubase 5.

När vi gick där ifrån så funderade vi på erbjudandet.

Visst lär det bli samma sak som att köpa en ren kopia av Cubase 5, eller tänker vi fel då?

Visst blir det samma sak - förutom att det blir två licenser som ligger i nyckeln - en till C4 och en till C5.

Har de kvar C4? Kvarvarande gamla versioner har ju alla handlare fått byta ut till nya...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var inne idag och dom har fått in uppgraderingar.

Men köpte ingen idag pga att jag vill läsa lite mer om det.

Men polaren ska också köpa Cubase 5 och efter som dom inte hade det inne idag så fick han följande erbjudande:

Att han köper Cubase 4 inkl en uppgradering till Cubase 5.

När vi gick där ifrån så funderade vi på erbjudandet.

Visst lär det bli samma sak som att köpa en ren kopia av Cubase 5, eller tänker vi fel då?

Samma pris som en full 5:a kostar väl? Eller i paritet med vad som är rätt för ev uppgraderingar för er. Annars - ja samma sak när det gäller innehåll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu köpt en uppgradering och installerat denna.

Nu undrar jag om jag kan avinstallera Cubase SX 3 eller måste det vara installerat samtidigt?

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu gjort detta. Avinstallerat SX3 alltså.

Men jag har insett att jag vill ha Reverb A tillbaka då jag har en del gamla projekt som jag fortfarande ska arbeta med.

Jag trodde att dessa pluggar skulle vara kvar även när jag SX3.

Jag har ingen lust att installera Cubase SX 3 igen...

Har jag några andra alternativ?

Och en annan snabb fråga som jag inte lyckats hitta svaret på ännu.

Om jag laddar Groove Agent som en VST plugg, då kan jag välja på VST-Instruments panelen hur många output den ska ha, vilket är jävligt smidigt.

Men om jag skapar en instrument kanal, då lyckas jag inte ändra hur många output den ska ha.

Har försökt hittat i plug-manualen men det står så lite där.

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu gjort detta. Avinstallerat SX3 alltså.

Men jag har insett att jag vill ha Reverb A tillbaka då jag har en del gamla projekt som jag fortfarande ska arbeta med.

Jag trodde att dessa pluggar skulle vara kvar även när jag SX3.

Jag har ingen lust att installera Cubase SX 3 igen...

Har jag några andra alternativ?

Ja be någon med sx3 att skicka dig .dll filen. Bör ju vara lagligt då du äger en licens

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu gjort detta. Avinstallerat SX3 alltså.

Men jag har insett att jag vill ha Reverb A tillbaka då jag har en del gamla projekt som jag fortfarande ska arbeta med.

Jag trodde att dessa pluggar skulle vara kvar även när jag SX3.

Jag har ingen lust att installera Cubase SX 3 igen...

Har jag några andra alternativ?

Och en annan snabb fråga som jag inte lyckats hitta svaret på ännu.

Om jag laddar Groove Agent som en VST plugg, då kan jag välja på VST-Instruments panelen hur många output den ska ha, vilket är jävligt smidigt.

Men om jag skapar en instrument kanal, då lyckas jag inte ändra hur många output den ska ha.

Har försökt hittat i plug-manualen men det står så lite där.

Inga problem 🙂 - Du kan dra ned Reverb A´s dll och andra SX-pluggar du vill ha från Steinbergs ftp: ftp://ftp.steinberg.net/Download/Legacy_Additional_Content

Instrumentkanalen kör på stereoout so far iaf, så när du har behov av flera utgångar och möjligheten att ändra efter behov så kör pluggen i panelen istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar!

Drog ner från steinbergs hemsida 🙂

VB-1 har jag faktiskt också använt i många låtar, perfekt till "springande" basar i trance 🙂

Jag hittade också i manualen igår att man tydligen bara får en output kanal när man skapar en instrument kanal, lite synd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis plockat ihop en ny dator med i7-processor 6 Gb ram och Vista 64-bitar.

Jag har också köpt Cubase 5 och håller på och installerar allt...

Dock så får jag inte mina Wavespluggar att fungera. Är det någon annan som har samma problem?

Pluggarna kördes tidigare på min andra kasserade XP32-dator i SX3...

Jag ser på Waves hemsida att de inte är kompatibla med 64-bitars system men Cubase 5 skall kunna köra dom via VSTBridge ändå, eller?

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har precis plockat ihop en ny dator med i7-processor 6 Gb ram och Vista 64-bitar.

Jag har också köpt Cubase 5 och håller på och installerar allt...

Dock så får jag inte mina Wavespluggar att fungera. Är det någon annan som har samma problem?

Pluggarna kördes tidigare på min andra kasserade XP32-dator i SX3...

Jag ser på Waves hemsida att de inte är kompatibla med 64-bitars system men Cubase 5 skall kunna köra dom via VSTBridge ändå, eller?

Peter

Är Waves-pluggarna kanske i DirectX-format och inte VST...?

DirectX-stödet försvann fr o m Cubase4, så du behöver i så fall en Wrapper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är Waves-pluggarna kanske i DirectX-format och inte VST...?

DirectX-stödet försvann fr o m Cubase4, så du behöver i så fall en Wrapper.

Hmmm... när jag provade att installera sent inatt så valde jag åtminstone VST...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... när jag provade att installera sent inatt så valde jag åtminstone VST...

Det fungerade med en WRAPPER. 😳

Jag kan också skapa VST pluggar av dom i en editor.

Dock så kvarstår ett problem. När jag laddar upp dom i olika wrappers eller gör om dom till VST så får jag inte upp Waves SSL-pluggar med bild? Pluggen blir helt vit (som en tom ruta) men den finns där med alla reglage osv. Jag testade en annan waveplugg och den fungerade perfekt i wrappermiljön...

Är det någon som vet vad jag kan sakna? För mig låter det som om jag inte kan visa själva "bilden" på rätt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...