Jump to content
Annons

Tips på vart man kan köpa sliderör?


wanner

Recommended Posts

Jag är på jakt efter ett sliderör.

Någon som vet onlinebutiker där man kan beställa?

Tack!

edit: Om någon kan komma med tips på vad man kan göra för att få sliden att passa bättre så skulle det funka bra också. Har en dunlop 220 som är lite för stor för ring/lillfingret.

Har läst att man kan tejpa? Vet inte riktigt vad för tejp som är lämplig att använda dock...

Redigerat av wanner
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Musikbörsen

4sound

Thomann

Jam

mm

Nån av dom ska nog ha... men frakten kan ju bli dyr.

Har du nära till nån irl musikaffär så finns det förmodligen där åxå.

Jag bor i göteborg så har tillgång till de butikerna. Dock så har jag svårt att hitta en slide som passar bra, Har en dunlop 220 medium nu. Den passar okej på långfingret, men vill nog hellst ha på ring/lillfingret.

Kanske är enklast att modifiera den på nåt smart sätt så att den passar istället...

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikbörsen

4sound

Thomann

Jam

mm

Nån av dom ska nog ha... men frakten kan ju bli dyr.

Har du nära till nån irl musikaffär så finns det förmodligen där åxå.

Jag bor i göteborg så har tillgång till de butikerna. Dock så har jag svårt att hitta en slide som passar bra, Har en dunlop 220 medium nu. Den passar okej på långfingret, men vill nog hellst ha på ring/lillfingret.

Kanske är enklast att modifiera den på nåt smart sätt så att den passar istället...

Utan att låta snuskig så är det ju bra om röret inte sitter för tajt. Annars kan du väl testa att linda nån trasa eller hushållspapper runt fingret innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det kändes bättre när jag lindade lite hushållspapper runt (... fingret that is). Men det är ju så omständigt, det bästa vore ju att hitta ett sliderör som passar perfekt direkt 🙂.

En annan fråga, när man har de kortare varianterna (knuckle), vart ska de sitta då? Så långt ner på fingret som möjligt? eller övre halvan utav fingret?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tuffaste är ju att göra som Ritchie Blackmore, att hållet röret med hela handen. Han har sagt att han tycker att det blir mycket lättare att kontrollera vibratot då. Se t ex denna video (han plockar fram slide-röret vad det lider):

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...