Jump to content
Annons

Recording problem


Tectic

Recommended Posts

Jag är en nybörjare i FL Studio och äger FL Studio 8 Producers Edition.

När jag ska spela in min låt i Edison händer ingenting. Jag försöker trycka på play- och record-knappen men Edison regristrerar inte något ljud. När jag går till audio settings står det att min ASIO Driver v2 inte stödjer 44100 Hz. Jag har spelat in och sparat flera låtar tidigare på dessa settings, men nu har det kört fast. Jag testade att använda en annan sample rate eftersom jag antog att det var felet. Jag bytade alltså till 22050 Hz. Då startade inte ens låten. När jag tryckte på play startade låten mitt i och sen hände ingenting. Inget ljud alls. Jag bytade tillbaka till 44100 Hz och problemet med att låten startar mitt i är borta, men det är fortfarande inget ljud och Edison visar inget tecken på att spela in min låt. Mina ASIO Drivers har funkat hela tiden tills nu.

Kan tilläggas att jag har egentligen ingen aning om vad en ASIO Driver är för något eller hur den ska användas.

Andra tips för hur man kan spela in sin musik i FL Studio är varmt välkomna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag skulle vara otroligt tacksam för ett svar. Det är inte särskilt kul när något man betalat 199 dollar för slutar fungera efter typ 2 veckors användning...

FL Studio har ju ett eget forum , och med all säkerhet kommer du snabbare att få hjälp där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...