Jump to content
Annons

Pålägg vid mix


magnus290

Recommended Posts

Hejsan!

Sitter med en 24 kanals audio mix i cubase SX2 o har precis märkt att jag behöver göra några gitarr omläggningar.

Använder redan UAD kortet till 100% så latencyn är ju hög eftersom jag även använder en hel del pluggar (mixen är nästan fördig)

Frågan är: Kan man på nåt enkelt sett stänga ner alla pluggar för att kunna sänka latencyn o göra påläggen eller är enda sättet att köra med direkt monitorering. Jag skulle gärna vilja kunna använda någon plugg vid lyssningen av påläggen för direkt monitoreringen går torr så vitt jag vet ( delta 1010LT ).

Alla tips är välkommna

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte vet jag, men så här kan man göra.

Studsa (bounce) en gren (stem) med allt till disk med allt utom det som du skall lägga om. Dvs du grovmixar alltihop utom det du skall lägga och kör ut det som en ny ljudfil.

Läs in den nya filen i ett nytt projekt, kör ut det i lurarna till gitarristen och spela in de nya spåren. Nu har du inga pluggar som drar kraft, så det du borde kunna göra vad du vill. Exportera över de nya spåren till ditt ursprungliga projekt.

(I ProTools kan man göra alltihop i samma projekt genom att sätta kanalerna inaktiva. En inaktiv kanal drar ingen processkraft. Det kanske finns något liknande i andra program, men det är som synes inte nödvändigt).

Trombonisten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...