peterpop Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 hej, när jag vill blåsa ut min bärbara dator stöter jag på problem när installationen inte hittar hårddiskarna och alltså kräver sata raid drivisar. jag har dessa på diskett men givetvis ingen diskettstation till min bärbara.... jag har hört att man i bios kan inaktivera SATA Native Support, och att den då utan problem skall hitta hårddiskarna. men påverkar denna inaktivering på något sätt datorn/hårddiskarna negativt? tusen tack, peter
Claes Holmerup Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 I så fall måste de nog ställas in som standard IDE - med sämre prestanda som följd... Ibland kan USB-minnen fungera som diskdrive, så du skulle kunna testa att lägga drivrutinerna på ett sådant i stället för diskett.
kirre777 Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Jag hade också detta problem. Försökte med usb-minne, BartPe osv. Lösningen blev inköp av en usb-diskettstation.
Guest Analogfreak Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Jag la in drivarna i installationen med det här programmet. Då behövs varken floppy eller USB eftersom drivarna då kommer finnas med på installationsskivan. 😆
peterpop Posted December 29, 2008 Author Posted December 29, 2008 Jag la in drivarna i installationen med det här programmet. Då behövs varken floppy eller USB eftersom drivarna då kommer finnas med på installationsskivan. 😆 intressant. men jag kan tyvärr inte se vad du har addat för bild/länk till ditt meddelande....ser bara det röda krysset....
Guest Analogfreak Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 (edited) Jag la in drivarna i installationen med det här programmet. Då behövs varken floppy eller USB eftersom drivarna då kommer finnas med på installationsskivan. 😱 Nu ska det synas 🙂 Edited December 29, 2008 by Analogfreak
Recommended Posts