Jump to content
Annons

inaktivera SATA Native Support?


peterpop

Recommended Posts

hej,

när jag vill blåsa ut min bärbara dator stöter jag på problem när installationen inte hittar hårddiskarna och alltså kräver sata raid drivisar. jag har dessa på diskett men givetvis ingen diskettstation till min bärbara.... jag har hört att man i bios kan inaktivera SATA Native Support, och att den då utan problem skall hitta hårddiskarna. men påverkar denna inaktivering på något sätt datorn/hårddiskarna negativt?

tusen tack,

peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I så fall måste de nog ställas in som standard IDE - med sämre prestanda som följd...

Ibland kan USB-minnen fungera som diskdrive, så du skulle kunna testa att lägga drivrutinerna på ett sådant i stället för diskett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

scrn1.png

Jag la in drivarna i installationen med det här programmet.

Då behövs varken floppy eller USB eftersom drivarna då kommer finnas med på installationsskivan. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

scrn1.png

Jag la in drivarna i installationen med det här programmet.

Då behövs varken floppy eller USB eftersom drivarna då kommer finnas med på installationsskivan. 😆

intressant. men jag kan tyvärr inte se vad du har addat för bild/länk till ditt meddelande....ser bara det röda krysset....

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
nlite1.JPG

Jag la in drivarna i installationen med det här programmet.

Då behövs varken floppy eller USB eftersom drivarna då kommer finnas med på installationsskivan. 😱

Nu ska det synas 🙂

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...