Jump to content
Annons

Cubase SX3 Tempo ändring


musicpanda88

Recommended Posts

Blir vansinnig, spelar in som vanligt i cubase och nu när jag försöker ändra tempot på mina midi-spår så anpassar sig alla efter ändringen utom 1! Alltid samma.. fattar noll. har prövat att markera och sen ändra tempot men det hjälper inte min stackars bas förblir i ett annat tempo.. hjälp mig .__.' *gråt*

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vet inte, men annars kan du väl bara skippa att lägga något på spår 1? Lämna det tomt och lägg basen på nästa spår. 😐

Ska pröva det. danke

Link to comment
Dela på andra sajter

raso (oregistrerad)

annars går det ju att tidsstäcka midi i menyn under pekaren. håll bara koll på hur många takter det är 😐

hoppas det var till någon hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

har inte cubase framför mig nu, men det beror förmodligen på att spåret har markerat en clocka och inte en not.

det är en av ikonerna i inspector, det ser du på vänster sidan längst upp till vänster på den markerade spåret. de har omöjliga namn att komma ihåg, typ "follow tempo between lines and musical" eller något. det är som en liten not som är gul (då hänger med i tempoändringar) eller en clocka som är blå. den hänger inte med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...