Jump to content
Annons

Akta er för att ha gamla låtar upplagda på hemsidesutrymmen...


jarlo

Recommended Posts

anarkisten1 (oregistrerad)

Jaha det var hundan vad alla är blyga, jag trodde ju att vi hade internet för att folk skulle lyssna. Så om vi kunde ta upp det oxå typ hur gör man då, ja om man törs bju på sig lite och inte är blyg alltså? Har jag föresten tipsat om min super häftiga låt http://www.youtube.com/watch?v=oMGsbEBLWYw...page&fmt=18 🙂 . Vante blyga nu hoppa iväg och lyssna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Får ni någon ersättning för det, eller är det någon som snyltar på era låtar och tjänar pengar på dem själv...? 😛

Det är bara snyltning från deras sida (annars hade det varit lite töntigt att ta upp i tråden). Men det här med att de skulle tjäna pengar på det kan man ju diskutera. Är det någon som vill ha våra låtar är det ju liksom bara att skicka ett mail. Vi är inte Metallica-stora direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan förbjuda hotlinking ganska enkelt med hjälp av sin .htaccess fil.

Då blir det detta resultat om man klickar på en länk till en låt... 😛 Det förhindrar inte att man högerklickar på länken och väljer "spara mål som...", men det går i alla fall inte att få det att se ut som om någon annan streamar från sitt eget utrymme.

När jag klickar på länken så öppnas den med quicktimepluginet i webläsaren och börjar streama. Vad är det som skall hända?

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan förbjuda hotlinking ganska enkelt med hjälp av sin .htaccess fil.

Då blir det detta resultat om man klickar på en länk till en låt... 😏 Det förhindrar inte att man högerklickar på länken och väljer "spara mål som...", men det går i alla fall inte att få det att se ut som om någon annan streamar från sitt eget utrymme.

När jag klickar på länken så öppnas den med quicktimepluginet i webläsaren och börjar streama. Vad är det som skall hända?

Aj, då. I så fall laddar nog QT ner filen först och börjar spela sedan. Irriterande!

Då måste man kanske lösa det med någon sorts player - men samtidigt vill man ju att det ska gå att lyssna direkt om man vill det... Får nog luska lite i hur det går att lösa... 😛

Det som ska hända, är DETTA...

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)

Hmm jag som trodde att nu äntligen får man lyssna på lite Claes musik men det hoppade igång nån King Crimson låt istället. Tror jag iag alla fall det är, låter bekant på nåt sätt. Jäkla fräcka syntljud dom fick till även på den tiden.

Men vad häftigt nu blev det ny vers med en riktigt sensuell dam med en röst lite lik Brittney Spears faktiskt. Oj och nu drog det iväg i reffen, det låter lite åt hållet "Idol Johan tolkar Ian Gillan" men med ett jäkla konstig uttal. Nej herrejösses nu hör jag ju det är ju danska för sjutton, det är ju nån som vrålar vi är röde vi är hvide giv maj en bajer så jeg icke må lide. Hmm skulle det bli så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...